تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۰۸۴۰۶
یادداشت سیاسی |

کهگیلویه بزرگ بایدها و نبایدها

علی‌پور
۱۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کهگیلویه بزرگ بایدها و نبایدها
کبنا ؛متن ارسالی: تنها تفاوت ما با ژاپنی‌ها این است که ژاپنی‌ها افراد شکست خورده را تشویق می‌کنند تا موفق بشوند. ولی ما با افراد موفق می‌جنگیم تا شکست بخورند.
قریب به سه دهه گذشته که بیرق سیاسی و مدیریتی کهگیلویه بزرگ با طلاق از گچساران به دست فرزندان کهگیلویه بزرگ و اصولگرایان افتاد. نه سید محمد موحد و علی محمد بزرگواری توانستند کهگیلویه بزرگ را به سر منزل مقصود برسانند.
نه اصلاحطلبان همیشه سُکان دار و دولتهای دائم المَسندشان قدم از قدم برای توسعه کهگیلویه بزرگ برداشتند.
و نه با وضعیت فعلی کشور و دولت که تحت تأثیر شدیدترین تحریمهای بین المللی و سوء مدیریت داخلی از شمال و جنوب و زمین و آسمان است می‌توان انتظار معجزه از حاج عدل هاشمی پور برای کهگیلویه بزرگ داشت.
سوا از پراکندگی تعصبات سیاسی قبیله‌ای که رسیدن به اهداف توسعه‌ای را کماکان به درازا می‌کشاند. گستردگی و پراکندگی جغرافیایی کهگیلویه بزرگ از طرف دیگر، معادله پیچیده، وقت گیر و زمان بری است که دو نماینده دیگر استان و بیش از ۸۵ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه با رنج و مَشِقت آن مواجه نبوده و نیستند.
آنچه عیان و طاقت فرساست اشاره به این نکته مهم است،  که امروز حاج عدل هاشمی پور به عنوان سُکان دار کَشتی  کهگیلویه بزرگ برای پیشبرد امورات حوزه انتخابیه، ناچارآ در یک جغرافیای ناهمگن باید با چهار فرماندار، هشت بخشدار، مجموعه بسیار گسترده‌ای از مدیران قوه مجریه در چهار شهرستان با جغرافیای عریض و طویل، هشت بخش و قریب به ۸۲۰ روستای بزرگ و کوچک با افکار و سلایق متفاوت جهت عمران، توسعه و محرومیت زدایی تعامل، مذاکره، پیگیری و چانه زنی بکند.
در صورتی که همین فاکتور برای دو نماینده دیگر استان به راحتی به جغرافیایی به مراتب کوچکتر تقلیل پیدا می‌کند.
آری! امروز توقع چپ و راست، شاغل و بیکار، شهری و روستایی این است که آنچه سید محمد موحد در طول ۱۶ سال تمام در تقابل و تعامل با دو فرماندار، خزانه مملو از دلارهای نفتی، شرایط بی نهایت بهتر و آرام‌تر از وضعیت فعلی و موجود کشور و توقعات بسیار محدود و پیش پا افتاده جامعه نتوانست به نحو اَحسن انجام بدهد.
انتظار است که حاج عدل هاشمی پور در طول کمتر از ۳ سال در تقابل و تعامل با چهار فرماندار، خزانه خالی، شرایط تحریمی، متشنج و هر دم حادثه خیز کشور و توقعات بسیار گسترده جامعه تحصیل کرده بیکار به نحو اَحسن و عالی به انجام برساند.
تقابل و تعاملی که روزگاری نه چندان دور سید محمد موحد در فقدان فضای مجازی و رسانه‌ای قدرتمند و منتقد فقط و فقط با محمود منطقیان و سیدقادر لاهوتی داشت. امروز حاج عدل هاشمی پور همان تقابل و تعامل را باید در فضایی کاملاً متشنج با مجموعه گسترده‌ای از پیران و جوانان قَدر و جویای نام اصلاحطلب، اصولگرا و مستقل انجام بدهد.
تعامل و تقابل دو سویه‌ای که سر بسیار قدرتمند دیگر آن که به جرات می‌توان گفت امثال موحد تا واپسین روزهای بهارستان نشینی، هیچگاه دغدغه و استرس فرار و رویارویی با آن را نداشتند. فضای رسانه‌ای و مجازی به‌شدت توسعه یافته و طلباکارانه امروز است که خود به تنهایی و با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، رقیبی بسیار قدرتمند برای مدیران و مسئولان هر جامعه‌ای است.
توسعه سخت افزاری و نرم افزاری دو سه سال اخیر فضای مجازی و رسانه‌ای که غالباً ماهیتی طلبکارانه، بروز و لحظه‌ای از همه مسئولان جامعه دارد. مهمان سرزده و غول بی شاخ و دُمی است که در هرزمانی از شبانه روز با هر مسئولی مثل بَختک زور آزمایی می‌کند و به راحتی دراختیار همه افراد جامعه قرار گرفته است تا خواسته‌های خود را با سرعت نور مطالبه و به سرانجام برساند. همان چیزی که سید محمد موحد در غیبت و فقدانش سر راحت بر بالین می‌گذاشت و دغدغه پاسخگویی به رسانه توسعه یافته امروز را نداشت.
با همه تفاسیر و توضیحات و محدودیتهای موجود، همچنان توقعات از حاج عدل هاشمی پور به‌عنوان قانون گذار و ناظر بر اجرای قانون آنچنان بالاست که بدون هیچ غرضی باید گفت: انتظار اکثر مدیران دست روی دست دستگاههای اجرایی در کهگیلویه بزرگ فی نفسه پیگیری تمام امورات عمرانی از کوچک تا بزرگ توسط نماینده مردم است تا نکند که خدای ناکرده مدیران محترم جهت جدلهای پوچ سیاسی و روزانه اشان در گروهها و فضای مجازی وقت کم بیاورند.
آری! اینجا کهگیلویه بزرگ است. هر جا هر دستگاهی یا مدیری از دولت تدبیر و امید خواب را بر خدمت مقدم بداند، باید پاسخگویش حاج عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی باشد.
--------------------------
با تشکر
علی پور

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهقلی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
کهگیلویه بزرگ تعطیل است بین التعطیلین است. تعطیل رسمی است.
والسلام
رهروان ولایت
Iran, Islamic Republic of
اصلا اقای هاشمی پور جواب تلفن نمیدن چه برسه به فضای مجازی
حمید
Iran, Islamic Republic of
ککا،بی زحمت ساندویچته بفروش ول کن ای گپله
لنده
Iran, Islamic Republic of
کسی که نمیفهمه هرچه تعدادفرماندهان و بخشداران بیشتر باشه خدمات دهی آسانتر میشه براچی دست به قلم میشه.کسی که نمیفهمه قبلا مشکلات بیشتر وامکانات کمتر بوده و همه چیزو ازدید تعامل با تعداد فرمانداران وبخشداران میدونه از تحلیل هنوز طریقه نوشتن ت را یاد نگرفته وبهتره فعلا قلمو ببوسه بزاره کنار
لنده
Iran, Islamic Republic of
کسی که نمیفهمه هرچه تعدادفرمانداران و بخشداران بیشتر باشه خدمات دهی آسانتر میشه براچی دست به قلم میشه.کسی که نمیفهمه قبلا مشکلات بیشتر وامکانات کمتر بوده و همه چیزو ازدید تعامل با تعداد فرمانداران وبخشداران میدونه از تحلیل هنوز طریقه نوشتن ت را یاد نگرفته وبهتره فعلا قلمو ببوسه بزاره کنار
مهمان
Iran, Islamic Republic of
یک چیز را از اساس فراموش کردی .
وظیفه نماینده فقط قانون گذاری است و اینهایی که گفتید هیچ ارتباطی به نماینده ندارد .
اگر نماینده برای جلب آرای مردم به همه چیز ورود میکند ؛ نباید گله ای هم داشته باشد.
کسی مجبورش نکرده
صادق بخشایش
Iran, Islamic Republic of
این عدل هاشمی. اگه به قول خودش کار کردن داشته بود ورودی های این شهر راه درست میکرد
میرسالار
Iran, Islamic Republic of
عمو حاج عدلت . میرسالار هست یادت که نرفت هر میرسالاری با ۳میلیون
آرش
Iran, Islamic Republic of
نمایندگی پیمانکاران قلمفرسایی را درپی دارد
تعددشهرستان و فرماندار باعث افزایش ردیفهای بودجه و تقسیم کاربهترمیشود
مهمان
Iran, Islamic Republic of
یک کلام و حرفلت راسط نبودن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر موحد مرد بزرگ . بهترین نماینده برای منطقه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1