تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۴۰۵۹۱۱
در باب افتتاح بیمارستانی در یاسوج مطرح شد

جشن منت یا شادی خدمت

دکتر سید رضا حسینیان
۱۷
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جشن منت یا شادی خدمت
کبنا ؛متن ارسالی: مشاهده تابلو تصویری نصب شده در یکی از میادین شهر یاسوج متضمن تصویر نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و تصویری از نمای ساختمان بیمارستان تازه تاسیس شهر یاسوج مزین به جمله‌ای در بالای تصویر با عنوان " ۷ سال تلاش، وعده‌ای که محقق شد "و یکصد متر جلوتر نصب تابلویی دیگر متضمن مختصات بیمارستان و مزین به جمله " پایان انتظار ۱۱ ساله " از دو مرجع متفاوت که ذهن هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌نماید.. ذهن اینجانب را به دیدار نماینده محترم در بهار سال ۱۳۸۲ با اینجانب معطوف و به تامل و تعمق بیشتر فرو برد. دیداری که مضمون آن مشورت و جلب همراهی جهت ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. صحبت‌ها در آن دیدار همچنان در ذهنم سلسله وار مرور می‌شدند، از ورود به عرصه انتخابات که دلیل آن " انگیزه‌ی مبارزه با تطمیع و تهدید و تحقیر مردم محروم و مظلوم از سوی برخی از سیاسیون و فرصت طلبان شهرستان " خوانده می‌شد. لذا ضمن تشکر از نماینده محترم باید اذعان داشت: تاریخ شهادت داده است، مردم این شهرستان هیچگاه تا آن زمان نه محروم بوده و نه مظلوم و نه تهدید شده‌اند و نه تحقیر ..... زیرا شجاعتشان در تاریخ ثبت شده است...اخلافی شایسته بوده‌اند و هستند و خواهند بود و همچون اسلاف خویش از جنس غیرت‌اند و شجاعت و صداقت و صد البته عزت.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000405/nf00405911-1.jpg
از آن روز تا کنون هر آنچه را که از عملکرد نماینده محترم تحلیل نموده‌ام و با تحلیل حتی بستگان و نزدیکان از دست نرفته‌شان آشنایی دارم، محتوای تحلیلها مغایر با مضمون همان صحبتهای سال ۱۳۸۲ و متفاوت با خلوص نظارت مقبول در حوزه‌ی وظایف قانونی در سطح استان بود...ذهنم درگیر اولویتها و جوانان و امید پیرانی شد که اعتراض خود را بارها با مضامین" جذب و به‌کارگیری و یا استخدام و یا موارد خلاف قانون و تخلفات انجام شده در آزمونهای تبدیل وضعیت استخدامی در چارچوب تجمعات ابراز نموده‌اند. مطالبات قانونی معوق اداری و زندگی آشفته اداری کارمندان و یا بازنشستگان که ناشی از عدم پیگیریها و یا عدم حمایت مدیران استان در سطح ملی " خوانده می‌شد و اثرات آنها نیز در حیطه بی انگیزگی مشهود و اعلام می‌گردید.. نکته اینجاست که موارد مزبور درصدی ناچیز از موارد متعدد یک دستگاه خاص و از دریچه نگاه و قضاوت مردم است؛ آیا مشمول همان تطمیع و تبعیض‌های وعده داده شده قابلیت بررسی و گزارش دهی داشت یا خیر؟ بطوریکه باید با آن مبارزه و سپس گزارشی تصویری و نوشتاری و با حضوری فاخر ارائه کرد؟ چطور پروژه‌های عمرانی که بدون نیاز به حضور نماینده محترم طی یک برنامه زمانی چند ساله در دستور کار وزارت قرار می‌گیرد و مدیریت دستگاه مربوطه در استان برابر موافقتنامه های ابلاغی و استانی برای ساخت و احداث، سالیانه رقم اعتبار تخصیصی را از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه‌ای استان یا ابلاغی ملی هر ساله در ردیف بودجه‌ای خاص برابر شرح وظایف ذاتی دستگاه پیگیری و محقق می‌نماید..، منطبق بر اصل همان صحبتهای سال ۱۳۸۲ است که الان اجرایی گردیده و اطلاع رسانی شده است؟ راستی از منظر یک رهگذر "۷ سال تلاش وعده‌ای که محقق شد" پایانی است بر کدام تطمیع در صحبتهای سال ۱۳۸۲؟ یا تابلوی " پایان انتظار ۱۱ ساله "تاییدی بر انجام وظایف ذاتی و قانونی یارفع تطمیع کدام مرجع است؟ آیا گزارش اشتغال جوانان و مشکل بیکاری آنان و نرخها و درصدهای نا مناسب و نا متناسب با این فرهنگ اصیل در حوزه آسیبهای اجتماعی و فرهنگی که بر پیکره‌ی این شهرستان پاک و نجیب سایه افکنده با افتخار افتتاح یک پروژه عمرانی در یک دستگاه اجرایی خاص و وظایف قانونی نماینده محترم و وعده‌های داده شده یکجا در یک تابلو قابل جمع شدن هستند؟ راستی کدام یک اولویت است و البته منطبق بر صحبتهای سال ۱۳۸۲.؟ آیا نماینده محترم می‌توانند با ارائه نمودارهای خطی بدون خطا و محسوس مقادیر کمی و کیفی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی و مسائل مرتبط با جوانان این دیار را با مقادیر ملی و سایر استانها و یا شهرستانها برای ۷ سال گذشته به‌طور تطبیقی مقایسه نمایند و نتیجه‌ای را اخذ و گزارشی تصویری و فاخر از آن را استخراج ودر سطح شهر منعکس نمایند؟ آیا می‌توانند تشریح بفرمایند در طول ۷ سال تلاش برای بیمارستان تازه تاسیس، مسائل و مصائب اجتماعی و اشتغال و بیکاری و سایر پروژه‌های ساختاری و زیر بنایی و به‌ویژه در حوزه مرتبط با نسل جوان، این شهرستان در مقایسه‌ای تطبیقی با سایر نقاط کشور، در ابتدای دوره و تا هم اکنون دارای صعود جایگاه بوده‌ایم یا سیر نزولی را تجربه کرده‌ایم؟
نماینده محترم حتماً می‌دانند که مردم شریف این آب و خاک هم می‌دانند؛ آیا آنچه را که امروز این مردم در حوزه‌های مختلف از عملکردها استنباط کرده‌اند؛ نتیجه‌ی همان ۷ سال تلاش است؟ وضعیت موجود به‌طور اعم نتیجه مبارزه با همان تطمیع و تحقیرهاست؟
مردم شریف به ویر احمد و دنا نیک واقفند که نمایندگان واقعی و سطح بالای مجلس خوب آگاهند و با شهروندانشان همگرا و همراه در عهد و پیمانی که بسته‌اند و تعریف کرده‌اند پیش می‌روند و در سامان بخشیدن به امورات زندگی و معیشت مردم و زیر ساختهای اقتصادی تماماً و الزاماً با تعامل و با برنامه و فعالیت بر مبنای اصل صداقت و تمامیت نگری انجام وظیفه می‌نمایند.
 واقفند که مردم در معادلات سیاسی و اجتماعی وظایف قانونی و شرعی خود را انجام داده‌اند و به چشم بازیگرانی مداخله گر ایفای نقش نمی‌کنند.
مردم خوب آگاهند بر اینکه نمایندگان واقعی با تجربه‌های مدیریت علمی و توانمند و تحصیلات کارامد اداری و آکادمیک راهگشا و خلاق و فارغ از نیاز به تطمیع و تحریک افکار عمومی و احساسات مردم و مدیون نمودن مردم از طریق دادن حق مردم به مردم و یا فارغ از نیاز به شرکت در مجالس عزا و محافل و مناسبات اجتماعی آنان مقبولیت یافته‌اند و در سطح ملی ایفای نقش می‌کنند.
مردم شریف به ویر احمد و دنا بر این امر واقفند که احیای سهم و امتیازات واقعیشان با اتکاء به توان بالای بیان مسایل؛ تبیین و تشریح وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و ارائه وجه تمایز منطقه‌ای و راهکارهای لازم علمی برای شکوفایی مزیت‌های نسبی منطقه‌ای در سطح بالا و افزایش ضریب نفوذ در تغییر معادلات اجتماعی، اقتصادی؛ سیاسی و ...؛ و باتعریف جایگاه‌های ویژه و محقق ساختن وعده‌های راستین زیر ساختی در شهرستان و استان میسر است و این صداقت و همراهی را همیشه قانونمند و با سلامت و صلابت به اثبات رسانده‌اند.
این مردم خوب می‌دانند و غیرت و عزت و شجاعت را خوب می‌شناسند و نیک می‌دانند که می‌بایست حاصل انتخاب واقعیشان فارغ از نگاههای فریبنده و عوامگرایانه سنتی باشد. اثبات نموده‌اند که عزت و غیرت و شجاعتشان از سینه‌های سترگشان نشات گرفته و از درونشان جوشیده و در دامنه‌های دنا استوارشان نموده و می‌دانند که این استواری از لابلای کاغذهای اسیر باد سیاست به دست نیامده و نخواهد آمد.
این مردم به‌واسطه عزت نفس و بزرگیشان در طول تاریخ هیچگاه حضور فعال و البته پسندیده در مراسم عزا و یا مناسبات شادیشان را نا سپاس نبوده‌اند و البته انتظارشان نیز فراتر از فهم ناصواب موضوع و مجزای از استیفای حقوق مسلم خود و وظایف قانونی نماینده‌شان بوده است.
از نظر این مردم تجهیز در قد و قامت مختصات تمام عیار مدعیان و رقبای عملگرای اثر گذار و با اتکاء به تخصص و صداقت و استقلال فکری نیازی آگاهانه است تا با تصمیم سازیهای تاریخ ساز خود تاریخ سراسر افتخار این مرز و بوم را غنی‌تر نماید.
این مردم اجازه نخواهند داد عزت و مصلحت خویش در تاریخ ماندگار با بدعتهایی ناماندگار دستخوش تغییر و تنزل شود و تفهیم خواهند نمود که سیر قهقرایی در تاریخ این آب و خاک نمی‌گنجد و کسانی را ردای بزرگی می‌پوشانند که عصاره نمایندگی بالایی در سینه آتشینشان بجوشد و در نسیمهای ملایم سیاست نلرزد و در لابلای برگهای ضعیف کاغذی اسیر تند بادهای گاه و بیگاه نشوند و به بیراهه نروند.
مردم خوب می‌دانند حماسه آفرینی‌های این مردم تاریخ ساز با تاسی از منش و خلق و خوی صادق و ساده زیست انسانی شجاع و غیرتمند و دیندار بسان مدرس تاریخ، باز، مدرس زمان را می‌طلبد تا نه مغلوب سواد و نه مغلوب حضور دیگر مدعیان نشود بلکه در مقابل ظلم و تبعیض و خود برتر بینی و هژمونی سیاسی زیاده طلبان و تطمیع و توهین راستین واقعی قد علم کند و در تغییرات هضم نشود و برگ‌های زرین دیگر بر تاریخ پر افتخار این مردم بیافزاید.
شایسته این دیار که تاریخ را به لرزه در آورد مدرسی است که بر نمی‌تابد از شهر ستان مرکز استانش؛ استان مرکز شهرستانی بسازند و سعی‌اش بر استقرار دیندارانی است که مستقل و مقتدر بر غنای اصل اعتقادش و تاریخ ماندگارش بیافزاید. او که به کمتر از حق مردمش قانع نمی‌شود و بر احقاق حقوق مردمش منتی نمی‌داند.
این مردم قدر دان و انقلابی‌اند از جنس پایداری و وفاداری‌اند و مقاومت و مقابله را خوب می‌دانند.
نگارش این سطور اگرچه سازنده و نه از روی بغض و غرض است اما نگارنده اعتقاد احتمالی به غیر آن را در محضر قضاوت مردم شریف و احیاناً ضرورت پرداختن به جزئیات بیشتر را در مناظره‌ی رسانه‌ای محفوظ و محتمل دانسته است....
 -------------------------------------------------------------------------------------------------
دکتر سید رضا حسینیان
مدیرکل سابق ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
رای را می توان خرید ولی مزه خدمت را نمی توان،با تبلیغات به جامعه چشاند،آقای نماینده، ای کاش،،لیس و کارکنان استخدامی رو منعکس وشائبه جدی مردم در توزیع استخدام نیروهایش را پاسخ می دادی، ،،
سعید
Iran, Islamic Republic of
تشکر جناب آقای حسینیان عزیز از مدیران خوشنام وخوشفکر استان در ادوار گذشته
حضرت امام خمینی رحمه الله از آیة الله مدرس به عنوان نماینده ممتاز و اسوه فضیلت و کمال و تدبیر و سیاست و دیانت یاد کرده و فرمودند: «اینک که مدرس با سربلندی از بین ما رفت، برماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی او را هرچه بهتر بشناسیم; زیرا که او زنده است و الگوی تمامی مبارزان است .»
و در انتخاب نمایندگان به ملت ایران سفارش فرمودند که: «سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید»
شهید مدرس علاوه بر داشتن هوش و دانش سرشار دینی و اجتماعی و دارا بودن مقام اجتهاد و عدالت و تقوی، وجود خویش را به کمالات انسانی و فضائل اخلاقی آراسته بود . او که منادی حق و عدالت و آزادی و استقلال بود، با هرگونه تبعیض ناروا و امتیازطلبیهای غیرقانونی شدیدا مخالفت می کرد .
قناعت و ساده زیستی، عفو و اغماض، اجتناب از کینه ورزی، شهامت و شجاعت، قاطعیت و تدبیر، فصاحت و بلاغت کم نظیر، تیزبینی و دور اندیشی، مناعت طبع و عزت نفس، صبر و استقامت، ظلم ستیزی و ظالم گریزی، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، قانونمداری، عظمت و استقلال خواهی برای کشور، بی اعتنائی به فرهنگ مزورانه استعمارگران و بیگانگان، عشق به مناجات و عبادت و عرفان، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه صدر و حسن تدبیر، صداقت در رفتار و گفتار، برخی از صفات برجسته این مرد الهی و نماینده ملت ایران در مجلس شورا بود.
همگان مستحضرند که در صورتی که نماینده ای بیش از حد در امور مربوط و نامربوط حوزه انتخابی خود را درگیر کند، تبعاً در انجام وظایف اصلی خود دچار انحراف خواهد شد بنابراین، درگیری نماینده با مسایل بومی نباید طوری باشد که اولاً انحراف از وظایف نمایندگی اتفاق بیافتد، ثانیاً باعث عدم تمرکز روی وظایف اصلی بشوذ ثالثاً به حرکت های پوپولیستی (عوام فریبانه) برای جلب آرای مردم برای دوره بعد تبدیل بشود.
نماینده مجلس باید بی عدالتی های احتمالی را در سطح منطقه پیگیری و از حق و حقوق مردم در حوزه انتخابیه خود با هدف اجرای هر چه بیشتر عدالت دفاع کرده و با تلاش و کوشش مضاعف از بی عدالتی و حق کشی نسبت به حقوق حقه مردم جلوگیری کند. معرفی شاخص ها، توانمندی ها، ظرفیت موجود از نظر کمی و کیفی به مسؤلان عالی کشوری و استانی، توسط نماینده می تواند یکی از مصداق های نظارت بر اجرای قانون باشد.
بنابراین، جایگاه مجلس شورای اسلامی در دو بعد قانونگذاری و نظارت، بسیار رفیع است و عموم نمایندگان در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های کلان جامعه از قدرت لازم برخوردارند. احاطه بر مسایل کلان مملکتی، برخورداری از هوش، ذکاوت و درایت سیاسی، قوه تشخیص بالا، قدرت تجزیه و تحلیل مسایل، حوصله، توانایی و سواد جستجو، دست¬یابی و مطالعه اطلاعات، به همراه مشاوران خوش فکر، با درایت و صاحب نظر، از ویژگی¬ هایی است که انتظار می رود در یک نماینده مجلس در حد قابل قبول وجود داشته باشد. در صورتی که چند ویژگی مذکور در یک نماینده نباشد، تمرکز روی وظایف محوله کمرنگ شده و نمایندف از وظایف اصلی خود منحرف و چه بسا به اموری سطح پایین و دور از شأن والای نمایندگی سوق داده شود. چنین نماینده ای که به هر دلیل از جمله عدم توانایی و عدم توجه به مسایل کلان کشوری از انجام وظایف خود عدول می کند، در صورتی که کمی منصف باشد، آرای اش به مسایل مطرح شده در مجلس از حد ممتنع فراتر و فروتر نخواهد رفت و اگر هم موافقت و موافقی باشد، غیرآگاهانه و همسو با های و هوی موجود در مجلس و تحت تأثیر لابیگری های داخل و خارج از آن خواهد بود. چه بسا بعد از چندی مسایل مطرح شده از دایره محفوظات ذهنی نماینده خارج و برخلاف رأی داده شدۀ فراموش شده، ممکن است حتی به انتقاد از آن بنشیند.
بسیاری از مردم و گاه خود نماینده ها امور اجرایی در حوزه انتخابی مربوطه را جزو وظایف نماینده مجلس می دانند در حالی که این وظایف عمدتاً بر عهده دستگاه های دولتی و قوه مجریه می باشد. هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای رفع معضلات شهری و معیشتی را دارند، گاه
تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند، در حالی که پرداختن به این مسایل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است. نماینده مجلس در مقام وکیل مردم موظف به نظارت بر اجرای این امور در منطقه و کشور است و حق دخالت در اجرا را ندارد. سرمایه گذاری، ایجاد کارخانجات تولیدی، تعویض و نصب مدیران دستگاه های دولتی، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری، ارایه خدمات از قبیل آب، جاده، برق، گاز، تلفن و غیره از وظایف قوه مجریه و نماینده عالی دولت در شهرستان یا استان است.
امیدواریم تمامی تحصیلکردگان استان در این زمینه همراهی نموده و نسبت به ارتقای آگاهییها اقدام نمایند. هر چند که باید اذعان کرد که ضعفهای بوجود آمده متاسفانه ناشی از نگاه برخی تحصیلکردگان بود که میگفتند ما فقط میخواهیم یکنفر را انتخاب کنیم که صندلی مجلس پر باشد ولی مخالف فکری ما به مجلس راه پیدا نکند!!!
Iran, Islamic Republic of
احسن عالی و رسا
م.امید
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
ضمن عرض سلام و تحیت و با آرزوی توفیق روز افزون برای همه عزیزان، هر چند خدائیش دلم نمی خواست مطلبی بنویسم که موجب نگرانی و تکدر خاطر هموطنی شود، اما چه باید کرد که در جاییکه باید دفاع کنی و فریاد بزنی اگر چنین نکنی، دور از مرام و مروت و جوانمردی باشد. فلذا در نقد اظهارات برادر ارجمندمان جناب آقای دکتر حسینیان عزیز در ادامه مطالبی چند جهت استحضار شما خوانندگان و بینندگان با انصاف، قدر شناس و خردمند عارض خواهم شد
Iran, Islamic Republic of
بسیار دقیق.
France
شما چرا سوختید دکتر جان؟
لوداب
Iran, Islamic Republic of
دکتر؟؟؟؟؟وای برمابااین نظریه پردازان....خدابه دادمان برسه......دکترحاج زارع مصداق دقیق خدمت بی منت هست
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینیان خیلی ناراحتی
Iran, Islamic Republic of
حتما زارع باید بهت پست میداد بابا بیخیال خودتو ناراحت کن
Iran, Islamic Republic of
حتما زارع باید بهت پست میداد بابا بیخیال خودتو ناراحت کن
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
Iran, Islamic Republic of
زارعی امیر کبیر بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا یا زهرا
Iran, Islamic Republic of
جناب حسینیان واقعا چشم بینا داشته باش برادر
100
Iran, Islamic Republic of
برادر حسینیان این بیمارستان 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دولت قبل داشت 15 درصد آن در زمان دولت شیخ حسن و نمایندگی غلام محمد زارعی میباشد اتفاقا درد سر .این بیمارستان هم زیر سر همین نماینده هست به می
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
فایل های مرتبط
1