تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۴۰۳۸۸۷
یادداشت|

جمال خاشقچی و تیغ بن سلمان

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جمال خاشقچی و تیغ بن سلمان
کبنا ؛متن ارسالی
دست برتر قدرت دیپلماسی و استفاده از اشتباه حرکت دادن مهره‌های شطرنج دشمنان در دنیایی پیچیده سیاست امروز
 جنون محمد بن سلمان ولیعد سعودی با تز و چهره روشنفکر مآبانه و خط بطلان کشیدن بر سیاست‌های به قولی توسعه محور این سیاست مدار عرب با قتل جمال خاشقچی.
 در جهان مدرن امروز توسعه یافتگی همه جانبه و موزون است نه تک بعدی و ناموزون باید اسباب بزرگی را همراه داشته باشی.
از اولویت‌های توسعه در جهان امروز احترام به مردم و به ویژه مخالفان است.
 آمریکای ترامپ سیاست تحریم نفتی ایران را به پشتوانه نفت و ثروت عربستان و فرماندهی بن سلمان در دستور داشت. اکنون با قتل جمال خاشقچی دچار سردرگمی شده است.
اگر انتخاب به چشم پوشی ازاین اقدام فجیع ال سعود داشته باشه هر چه بیشتر وابستگی به ثروت عربستان نمایان می‌شود و در برابر افکار عمومی جهان شکستی فجیع را پذیرا می‌شود.
و اگر سیاست مقابله‌ای را در پیش بگیرد، خود را از خواب و پنداشتی کسب منفعتی که از خاورمیانه و در طول ازثروت عربستان در تصور داشت دور می‌بیند.
 البته از نقش سیاست کهنه کار ترک جناب آقای اردوغان ریاست جمهور ترکیه نباید چشم پوشید، در این مورد صاحب نقش بوده در جهت پرده برداری از این جنایت کاملاً تیز بین و صاحب فن نشان داد.
 دولت ترکیه در طول دو دهه گذشته و در مواقع بحرانی به ویژه دوره تحریم‌ها همیشه تکیه گاه مستحکمی بوده و سیاست‌های ترسیم شده از جانب دولت مردان ترک تاثیر گذار بوده است. به ضرس قاطع می‌توان گفت کشور ترکیه از دو شریک استراتژیک ایران یعنی روسیه و چین بیشتر منفعت داشته است.  گرچه اعتراض خود را به دولت دکتر روحانی هر چه پیشتر با انتخاب و چیدمان کابینه وارد می دانم. ولی دستاورد دکترین سیاسی دولت در وزارت خارجه را نباید از نظر دور کرد و مورد تمجید و تحسین قرار نداد.
 ساز و کار ویژه مالی اروپا و جایگزین کردن ارز یورو به جای دلار به پیوست دستاوردهای برجام اقدام بی سابقه‌ای بود که در واقع می‌توان از آن به عنوان خط مقدم جنگ تجاری اروپاه و آمریکا نام برد. قطعاً در آینده کشورهای دیگری این سیاست را در دستور کار قرار خواهند داد.
 اتکا به اصول و اقدامات مبتنی بر مشروعیت و وجاهت بین الملی به تعریف دعوای مطروحه علیه آمریکا در دادگاه دادگستری بین المللی و رای صادر شده پیام بسیار خوب و آثار ارزشمندی برای ملت ایران داشت، که داریت و تدبیر دیپلمات‌های وزارت خارجه را سر لوحه داشت.
پیروزی و سربلندی کشور و ملت عزیز ایران مستدام باد
----------------------------------
صمد عزیزپور
 فعال سیاسی اصلاح طلب
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر جوان خوش فکر و روشنفکر دیارم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1