تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۴ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۵۰۱۶۸۴
پیشرفت 70 درصدی پروژه چهاربانده شدن محور یاسوج- شیراز در بخش چالش‌برانگیز سد تنگ سرخ؛

پروژه چهاربانده شدن محور یاسوج- شیراز؛ آیا منابع مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تأمین خواهد شد؟

۰
شش کیلومتر باقی‌مانده محور یاسوج- شیراز؛ چالش بزرگ یا فرصت؟
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شتاب در روند جذب منابع مالی و پیشرفت فیزیکی پروژه چهاربانده شدن محور یاسوج- شیراز خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به همراه معاونان خود، محمد بهرامی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، منوچهر محمدی فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از مدیران استانی، از پروژه چهاربانده شدن محور یاسوج- شیراز بازدید کرد.
رحمانی در این بازدید اظهار داشت: طول کل این محور ۱۲۸ کیلومتر است که ۳۲ کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. چهاربانده شدن این محور یکی از اولویت‌های اصلی استان در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و شبکه راه‌هاست.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه افزود: از مجموع ۳۲ کیلومتر مسیر، تاکنون ۱۴ کیلومتر تکمیل و چهاربانده شده است. از ۱۸ کیلومتر باقی‌مانده، عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر در حال انجام است و سه کیلومتر دیگر آماده آسفالت است. پیمانکاران و اداره کل راه و شهرسازی وعده داده‌اند که این سه کیلومتر تا شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد.
رحمانی درباره بخش‌های چالش‌برانگیز پروژه بیان کرد: در مسیر ۹ کیلومتری این محور، تاکنون سه کیلومتر اجرا شده است. اما شش کیلومتر باقی‌مانده که در محدوده سد تنگ سرخ قرار دارد، به دلیل شرایط خاص منطقه، چالش اصلی پروژه محسوب می‌شود. با توجه به اینکه سد تنگ سرخ در آینده نزدیک آبگیری خواهد شد، تکمیل این بخش از مسیر در اولویت قرار دارد. وی افزود: پیشرفت فیزیکی این شش کیلومتر تاکنون بیش از ۷۰ درصد بوده است.
شش کیلومتر باقی‌مانده محور یاسوج- شیراز؛ چالش بزرگ یا فرصت؟استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تأمین منابع مالی پروژه گفت: برای تکمیل ۳۲ کیلومتر مسیر در محدوده استان، به اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است. وی با اشاره به اینکه اعتبارات پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال جاری تنها ۲۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های مالی، استان تنها به منابع قانونی بسنده نکرده و تلاش می‌کند از ظرفیت‌های دیگر همچون مولدسازی، اوراق بانکی، ماده ۵۶ و سایر منابع مالی برای تسریع در تکمیل پروژه استفاده کند.
رحمانی تأکید کرد: این پروژه یکی از اولویت‌های عمرانی استان است و به‌ویژه شش کیلومتر باقی‌مانده باید پیش از آبگیری سد تنگ سرخ به بهره‌برداری برسد.
وی در پایان از تلاش رسانه‌ها، به‌ویژه صدا و سیما، برای پوشش مستمر روند اجرای این طرح ملی و اطلاع‌رسانی به مردم تقدیر کرد.

شش کیلومتر باقی‌مانده محور یاسوج- شیراز؛ چالش بزرگ یا فرصت؟
شش کیلومتر باقی‌مانده محور یاسوج- شیراز؛ چالش بزرگ یا فرصت؟
شش کیلومتر باقی‌مانده محور یاسوج- شیراز؛ چالش بزرگ یا فرصت؟
شش کیلومتر باقی‌مانده محور یاسوج- شیراز؛ چالش بزرگ یا فرصت؟
نام شما

آدرس ايميل شما

گاهی اوقات برخی رویاها واقعی می‌شوند

گاهی اوقات برخی رویاها واقعی می‌شوند

گرشوم گُرنبرگ، نویسنده اسرائیلی در آتلانتیک، از روزها و شب‌هایی نوشت که مردم اسرائیلی ...
چرا اسرائیل در دام جنگ فرسایشی گیر کرده است؟

چرا اسرائیل در دام جنگ فرسایشی گیر کرده است؟

در پی اعلام آتش‌بس ۶۰ روزه در غزه، اسرائیل و آمریکا مدعی تغییری مهم در سیاست‌ها شده‌اند؛...
در تاسوعای سال ۶۱ هجری چه گذشت؟ / اشعاری که حضرت عباس(ع) به عنوان رجز خواند / چگونگی شهادت علمدار کربلا + شعر و صوت

در تاسوعای سال ۶۱ هجری چه گذشت؟ / اشعاری که حضرت عباس(ع) به عنوان رجز خواند / چگونگی شهادت علمدار کربلا + شعر و صوت

هنگامی که حضرت عباس علیه‌السلام به شهادت رسیدند امام حسین علیه‌السلام فرمودند: «الْانَ ...
1