تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۴۷۶۱۸۷
سلامتی و تندرستی؛

جلوی کوچک‌شدن مغزتان را بگیرید!

۱
جلوی کوچک‌شدن مغزتان را بگیرید!
کبنا ؛با افزایش سن، مغز با نرخی در حدود ۵ درصد در هر دهه پس از ۴۰ سالگی تمایل به کوچک شدن دارد و این کوچک شدن هرچه بیشتر ادامه یابد، بیشتر بر توانایی‌های شناختی فرد تأثیر می‌گذارد
به گزارش کبنا به نقل از خبرآنلاین، غذاهایی که هر روز می‌خورید، به معنای واقعی کلمه مغز شما را تغذیه می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند عملکرد مطلوبی داشته باشد. بر اساس مطالعات، افراد مسنی که رژیم غذایی باکیفیتی شامل سبزیجات، میوه، غلات کامل، آجیل و ماهی دارند، حجم بافت مغزشان بیشتر است:
۱) ماهی
مغز ما از ۶۰ درصد چربی تشکیل شده که نیمی از آن به طور خاص اسیدهای چرب امگا ۳ هستند؛ اسیدی که به طور مشترک در ماهی هایی مانند قزل آلا، سالمون، شاه‌ماهی و ساردین وجود دارد. با خوردن حداقل یک وعده ماهی در هفته می‌توان این اسیدهای چرب مفید را به مغز رساند و از کوچک شدن آن جلوگیری کرد.
۲) شکلات تلخ
شکلات تلخ می‌تواند نورون‌ها و رشد رگ‌های خونی را در بخش‌هایی از مغز که به طور خاص با حافظه و یادگیری مرتبط هستند تحریک کند و انعطاف‌پذیری مغز را برای یادگیری بهبود ببخشد.
۳) تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از ویتامین B-۶، ویتامین B-۱۲ و اسید فولیک است؛ این مواد مغذی هرگونه زوال شناختی را به تعویق می‌اندازند و از کوچک شدن مغز در طول زمان جلوگیری می‌کنند.
۴) سبزیجات
سبزیجات، به‌ویژه اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین K، لوتئین، بتاکاروتن و فولات هستند. ویتامین K به ویژه به تشکیل چربی در سلول‌های مغز کمک می‌کند و می‌تواند حافظه را بهبود بخشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1