تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۷۵۶۰۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

رهاسازی 6 پرنده جغد در آسمان خائیز کهگیلویه

۰
رهاسازی 6 پرنده جغد در آسمان خائیز کهگیلویه
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگهداری و تیمارداری جوجه‌ای که تازه متولد می‌شود کار بسیار سختی است باید در شرایطی نگهداری شوند که کمترین ارتباط با انسان را داشته باشند تا در موقع رها‌سازی مشکل عادی‌سازی ارتباط با انسان را نداشته باشند.
به گزارش کبنا به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، اسلام جاوادن‌خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در هفدهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳ از تیمارداری و بازگشت ۶ قطعه پرنده جغد انبار، پرنده‌ای با صورتی قلبی‌شکل و زیبا به دامان طبیعت منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.
جاودان‌خرد گفت: حدود یک ماه قبل بود گزارشی از یک طبیعت دوست به دست محیط‌بانان خائیز رسید. گزارش حاکی از آن بود که ۶ جوجه تازه متولد شده جغد انبار در نزدیکی گاوداری در حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز به دلایل نامعلومی پدر و مادرشان دیگر به سراغ لانه نمی‌آیند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیطبانان به گمان به اینکه ممکن است پدر و مادر این جوجه‌ها به دلیل تغذیه از کبوتر‌های محلی شکار شده باشند به محل مراجعه و مجبور می‌شوند ۶ قطعه جوجه تازه متولد شده را جهت ادامه نگهداری با خود به پاسگاه محیطبانی بیاورند.
جاودان‌خرد تصریح کرد: بدلیل شرایط خاص جوجه‌ها، نگهداری و تیمارداری از جوجه‌ای که تازه متولد می‌شود یک کار بسیار سخت، علمی و حساس بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

وی گفت: باید این جوجه‌ها در شرایطی بزرگ شوند که کمترین تماس و دید را به انسان داشته باشند تا در مواقع رها‌سازی با مشکل عادی‌سازی ارتباط با انسان مواجهه نشویم.
وی افزود: بر همین اساس با اطلاعاتی که از آقای رضا نیک فلک و گروه وی داشتیم جوجه‌ها را برای ادامه تیمارداری و نگهداری تحویل تیم وی دادیم.
جاودان‌خرد گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسب تیمارداری تیم رضا نیک‌فلک هر ۶ جوجه پس از حدود یک ماه نگهداری در شرایط دور از انسان بزرگ شدند و دیروز ۱۶ اردیبهشت در مجاور پاسگاه محیط بانی سد مارون رها‌سازی و به دامان طبیعت بازگشتند.
وی ضمن تشکر از زحمات یک ماهه تیم تخصصی رضا نیک‌فلک گفت: شماره تلفن ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش‌های محیط زیستی است و مردم می‌توانند بصورت رایگان با این سامانه تماس و اتفاقات زیست محیطی را گزارش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد
جغد انبار در نقاط مختلف جهان یافت می‌شود. آن‌ها به خاطر ظاهر متمایز و رفتارشان در هنگام شکار معروف هستند. این پرنده گستردگی زیادی دارد و یکی از نژاد‌های اصلی جغد به حساب می‌آید. این پرنده بدلیل صورتی قلبی شکل بسیار زیبا در تمام مناطق جهان به جز قطب و بیابان‌ها زندگی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1