تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۷۵۱۶۴
شهردار چیتاب

برنامه پاکسازی محیط به مناسبت هفتهٔ زمین وَ هوایِ پاک در چیتاب برگزار شد

۴
۲
برنامه پاکسازی محیط به مناسبت هفتهٔ زمین وَ هوایِ پاک در چیتاب برگزار شد
کبنا ؛به گزارش " کِبنـا " به نقل ازروابط عمومی بخشداری کبگیان، در راستای ترویج فرهنگ بازیافت مواد و ضرورت استفاده از محیط زیست ، شهرداری چیتاب ، به مناسبت هفته زمـین و هوای پاک برنامه پاکسازی محیط برگزار نمود.
امام جمعه چیتاب در این برنامه با اشاره به اهمیت محیط زیست و حرمت طبیعت خاصه در کلام نورانی حق گفت: در قرآن کریم حدود 100 آیه در باره بهار آمده است. 
وی به آیه ۵۰ سوره روم، فَانظُرْ إِلَی‌ََّ ءَاثَـَرِ رَحْمَت‌ِ اللَّه‌ِ کَیْف‌َ یُحْی‌ِ الاْ رْض‌َ بَعْدَ مَوْتِهَآ إِن‌َّ ذَ َلِکَ لَمُحْی‌ِ الْمَوْتَی‌َ وَ هُوَ عَلَی‌َ کُل‌ِّ شَی‌ْءٍ قَدِیرٌ " اشاره کرد و گفت: پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند. در حقیقت‌، هم اوست که قطعاً زنده کنندة مردگان است و اوست که بر هر چیزی تواناست‌، فلذا دوستان طبیعت هم مثل ما زنده است و نیاز به حیات دارد و بقاء حیات آن بقاء ما و تخریب و فراموشی آن فناء حیات ماهاست. 
عبدالمطلب نجاتبخش شهردار چیتاب با اشاره به برگزاری برنامه هفته هوای پاک در اینباره گفت: خوشبختانه چیتاب شهر کوچک و نوپائی است که بعلت قرار گرفتن در منطقه ای خوش آب وهوا نگرانی از بابت آلودگی هوا ندارد. 
وی با اذعان به اینکه سالانه حدود ۷ میلیون نفر در سراسر دنیا در اثر بیماری ها و مرگ منتسب به آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند خاطرنشان کرد: اصلاح رفتارهایی که منجر به آلودگی هوا و محیط زیست می گردد ضروری است. 
شهردار چیتاب ادامه داد: در منطقه بکر چیتاب از همه رهگذران، مسافران عزیز خواهشمندیم قبل از رفتن به طبیعت فرهنگ نگهداری و پاکیزه نگهداشتن طبیعت را رعایت بفرمایند. 
نجاتبخش خاطرنشان کرد: امروز برنامه هفته هوای پاک را با شعار هوای پاک، مسئولان و مردم در پاکسازی مناطق اطراف جایگاه زباله با حضور بخشدارجهادی امام جمعه محترم و تعدادی از مسئولان بزرگوار اداری برگزار کردیم که از همه عزیزان نهایت سپاس و تشکر را داریم. 
مسعود مجید پور ریاست شورای شهرچیتاب هم در این همایش با تشکر از حضور حاضرین ضمن دعوت به حفاظت و صیانت از محیط زیست با ارائه پیشنهادی به شهردار چیتاب خواستار تداوم برنامه فوق در هر ماه یکبار گردید. 
لازم به ذکر است، امام جمعه ، بخشدار کبگیان و تعدادی از روئسای ادارات تابعه همراه با مردم به میزبانی شهرداری و شورای شهرچیتاب در این پاکسازی حضور داشتند. 
شهر چیتاب مرکز بخش کبگیان در ۳۰کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد، باجمعیتی بالغ بر۶۰۰۰ نفر یکی از مناطق خوش آب هوا با طبیعت بکر و منحصر به فرد جنوب کشور است که بعلت موقعیت ویژه جغرافیائی ( پرآب، پوشش جنگلی و مرتع ) سالانه میزبان مسافران متعددی از سراسر کشور می باشد. 


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭ 

خبرنگار : اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

اقدامی
Canada
چه کار زیبایی درودبر مسؤلین شهر چیتاب وخسته نباشید به جوان انقلابی شهردار عزیز
چیتاب
Germany
خدا نخو وا شهریش شهری ک هیچ نداره فقط زیر اسم شهر له شده است
.
Iran, Islamic Republic of
شهرداری نمونه در عمل‌...خالی در عکس های سلفی
Iran, Islamic Republic of
باسلام تو این عکس کسی رانمی بینیم تمیز کند هرکسی رو به یه سمت ایستاده برا عکس گرفتن...فقط برا عکس گرفتن ظاهرسازی خوب هستیت...ریاح
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1