تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۷۴۵۶۷
آرش مصلح، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز؛

واکنش مدیرعامل آب منطقه‌ای به گفته‌‌های فعال محیط‌زیستی در خصوص سد چم‌ شیر: آقای آخانی یکبار بیایند دانشگاه بحث علمی و مناظره کنیم / شوری آب کاهش پیدا کرده و حجم آب رودخانه بهتر شده / تاکنون هیچ اعتراضی درخصوص سد چمشیر نشده

۱۱
۱
واکنش مدیرعامل آب منطقه‌ای به گفته‌‌های فعال محیط‌زیستی در خصوص سد چم‌ شیر: آقای آخانی یکبار بیایند دانشگاه بحث علمی و مناظره کنیم / شوری آب کاهش پیدا کرده و حجم آب رودخانه بهتر شده / تاکنون هیچ اعتراضی درخصوص سد چمشیر نشده
کبنا ؛
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد چمشیر از بهمن ماه ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۳۰۹ میلیون متر مکعب سیلاب را کنترل کرده و حجم آب رودخانه زهره از سال گذشته بیشتر شده است.
به گزارش کبنا نیوز، حسین آخانی فعال محیط زیستی که بارها درباره سد چمشیر اظهارنظر کرده، در روزهای اخیر نیز درخصوص این سد مطالبی را در فضای مجازی عنوان کرده، که موجب نگرانی افکار عمومی شده است. در همین خصوص کبنا نیوز با آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت و گویی انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

کارنامه سد چم شیر چند ماه بعد از بهره‌برداری/ جنگل‌های گز در آستانه خشک‌شدن / تا دیر نشده مسیر رودخانه را باز کنید!

به گزارش کبنا نیوز، آرش مصلح در خصوص آخرین وضعیت سد چمشیر و گفته های آقای آخانی درخصوص شوری آب اظهار کرد: حجم مخزن سد چمشیر در حال حاضر ۶۵۴ میلیون متر مکعب و EC آب ۲۰۱۸ است، قبل از اینکه سد چمشیر اجرا شود، EC رودخانه بیشتر از ۳ هزار بوده است، بنابراین الان هم وضعیت EC آب بهتر است و هم حجم آب رودخانه در وضعیت بهتری است.
مصلح بیان کرد: الان رودخانه زهره در جریان هست، و بر اساس آمار و گزارش‌ها، پس از احداث سد چمشیر، رهاسازی آب رودخانه و میزان آب رودخانه در پایین دست بیش از میزانی بوده که رودخانه در سال‌های گذشته در این زمان از سال آب داشته است.
  
وی گفت: رهاسازی آب بر اساس درخواست کشاورزان و درخواست سازمان محیط زیست انجام می‌گیرد، و در حال حاضر سد چمشیر نقش تنظیم دبی آب رودخانه را دارد.
مصلح افزود: منطقه گرمسیر بافت جنگلی ندارد، اما گز در حاشیه رودخانه و جایی که رطوبت وجود داشته باشد می‌روید. اگر الان سد نداشتیم، سیلاب وارد رودخانه می‌شد و همه این گز‌هایی که در حاشیه رودخانه سبز شده‌اند با خود می‌برد و آن‌ها را تخریب می‌کرد، اما الان با حضور سد، پوشش گیاهی گز در بیشه‌ها بیشتر شده است و حتی مردم خیرآباد که آب سد کوثر از انجا عبور می کند، بخاطر وجود گز‌هایی که در منطقه بلند شده‌اند گلایه می‌کردند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پایین دست سد چمشیر هیچگونه جنگل و گیاهی وجود ندارد، تنها چیزی که وجود دارد بافت گیاهی گز هست، که عمدتاً در فصل بهار و تابستان رشد می‌کنند، و باید ببینیم در هفته‌های آینده این منطقه چه شکلی می‌شود.
وی گفت: آقای آخانی که می‌آیند در یک نقطه‌ای فیلم می‌گیرند و انتشار می‌دهند، یک بار بیایند، در یکی از دانشگاه‌های یاسوج، یا دانشگاه‌های تهران، با هم درباره سد چمشیر بحث علمی داشته باشیم.

مصلح بیان کرد: آقای آخانی فرد محترمی هستند، از‌ایشان خواهش شد که بیایند در یکی از دانشگاه‌های یاسوج، دانشکده منابع طبیعی یاسوج مناظره علمی کنیم، اما‌ ایشان نیامدند، یا اینکه حداقل وقتی ‌می‌روند و فیلمبرداری می‌کنند، اگر به دنبال مطالبه‌گری هستند، باید حداقل یک مدیر را همراه خود ببرند، مدیر سد چمشیر، مدیر آب منطقه‌ای شهرستان، فرماندار یا کسی را ببرند که این وضعیتی که خودشان اعلام می‌کنند را ببیند، شاید این مدیر هم بخواهد حرفی بزند، و حرفی برای گفتن داشته باشد، یا باید گزارش و فیلم خود را برای استانداری ارسال کنند.
وی اظهار کرد: سد چمشیر از بهمن ماه ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۳۰۹ میلیون متر مکعب سیلاب را کنترل کرده است، در واقع سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد سیلاب را می‌گیرند و کنترل می‌کنند، و در زمان نیاز، کم کم آن را آزاد می‌کنند.
مصلح گفت: اگر کسی در جایگاه اعتراض باشد، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی یا مردم پایین دست سد هستند که تاکنون هیچ اعتراضی نشده است، و حتی اداره کل محیط زیست اعلام کرده که پرندگان سیبری روی سد چمشیر آمده‌اند، قطعاً شرایط اکوسیستمی خوب بوده که این اتفاق افتاده است، اگر سازمان محیط زیست اعتراضی بخاطر وضعیت اکوسیستم منطقه داشته باشد، اعتراض می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
حالا که این سد آبگیری شد و ارتباط خاصی با آقای مصلح هم نداشت و نداره و بهتره مصلح نیروی دولت های روحانی و بقیه دولت های انقلابی به فکر پروژه هایی که هر روز قول می‌میده و تعطیل هستند باشه
فقط قول
Iran, Islamic Republic of
به گفته مسیولین سد چمشیر در زمستان امسال به خواست کشاورزان خوزستان خروجی سد چمشیر را هشت برابر ورودی ان باز کردند و همین باعث شده که مخزن هنوز پر نشه. سوال اساسی اینه که چرا در زمستان چنین کاری صورت گرفت؟ درخواست کشاورزها به نظر دلیل اصلی نیست و منطقی نیست این حجم اب رهاسازی بشه. الان هم صحبت هایی مطرح شده که چرا بعد از دوسال هنوز سد چمشیر نصف حجمش هم پر نشده در حالی که دو سال پر بارش رو داشتیم؟
بهرام
United States
ایشون فقط خاستن جیزی بگن، ،قراراست چه رخ بدهد،جهت این فعال محترم ،یه سری به سد اب گلم درشهرستان بهبهان هم بزنید تابفهمید که چه زحمتهایی اینجا کشیده شده است،بی شک جناب مصلح ،یکی از مدیران موفق وخوب استان ماست که قریب به یک سالی است مورد هدف افراد به ظاهر کارشناس قرار میگیرد،ولازم به ذکر است بویراحمد گرمسیر پشت فرزندان خودرا خالی نمیکند
ساسان
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دکتر مصلح ،نخبه کشوری
امیر
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه عالی و مستدل و منطقی و بشکل آکادمیک درود بر دکتر مصلح
احسان
United Kingdom
حضرت عباسی کجا نخبه بوده .تمام مقاطع تحصیلی ایشان دانشاه ازاد بهبهان و یزد بوده .میره اینترنت ۵ کلام اصطلاح اب پیدا میکنه و میگه .ایشون یاران سی ناصر و دلاویز بوده و توسط تاجگردون بزرگ شد .و هیچ بارش نیست .برای استاندار خوبه .۴ تا گپ میزنه و استاندار هم بلد نیست .بنظرم ایشان در حد مدیر کل نیست .چه بهتره زودتر استعفا بدهد
یزدان
United Kingdom
اقای مصلح .چکار کردی؟طرح های ملی توسط دکتر تاجگردون اقدام شد .و مصلح اتفاقا نا کارامد است
خیرابادی
Iran, Islamic Republic of
.حیف دکتر تاجگردون که رشد داد بت ولی پشت کردی
Iran, Islamic Republic of
چرند نگو ادب داشته باش
United States
یکی از اهداف سد چم شیر آب رودخانه زهره و نجات کشاورزی هندیجان بوده خدا را شاهد میگیرم وضع کشاورزی هندیجان در تابستان سال قبل نسبت به سنوات قبلش بهتر بود ولی باز هم در مقاطعی از سال رودخانه زهره در نزدیکی هندیجان خشک میشد. مردم توقع دارن یه آبی همیشه در رودخانه در جریان باشه. سپاسگزارم. انشالله منبع خیر و برکت برای مردم باشه این سد
ج.گ.دوستار عمران و آبادی استان محروم کهگیلویه وبویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سد چم شیر یکی از موفق ترین پروژه های سرمایه گذاری شده در منابع اب در کشور بوده و بی شک جز موفق ترین پروژه ها در زمینه برق آبی است و این کارشناس محترم محیط زیست در باره این سد چیز دیگری بلد نیست و آقای مهندس مصلح از مدیران کاربلد و دلسوز در زمینه آب بوده و هست انتظار داریم مطالعه سد بالا دست پل شاه بهرام مابین دو شهرستان باشت و چرام را که در بارندگی های اخیر بدلیل بارندگی بالا در دو حوزه آبریز طسوج و کوهمره خامی باشت آورد بالای 1000 متر مکعب در ثانیه داشته در دستور کار برای مطالعه قرار دهند که هم سد ترسیب رسوبات بالا دست سد کوثر که منبع آب شرب 5 استان کشور میباشد و هم بتواند اراضی شهرستان چرام و شهرستان باشت را تامین آب نماید و از هدر رفت این اب شیرین به خلیج فارس جلوگیری کند.امیدوارم این موضوع علمی و مهم را همگان درک کنند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1