تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۷۴۵۶۰
پاسخ محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا نیوز؛

در زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / تصفیه‌خانه شهر یاسوج آلایندگی دارد / ۸۰۰ زمین کشاورزی با آب‌های نامتعارف آبیاری می‌شود! / جهاد کشاورزی جواب مکاتبه محیط‌زیست را نمی‌دهد

۶
۰
در زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / تصفیه‌خانه شهر یاسوج آلایندگی دارد /  ۸۰۰ زمین کشاورزی با آب‌های نامتعارف آبیاری می‌شود! /  جهاد کشاورزی جواب مکاتبه محیط‌زیست را نمی‌دهد
کبنا ؛پس از درج خبر «فاجعه زیست‌محیطی؛ زمین‌های کشاورزی دولت‌آباد یاسوج غرق در فاضلاب آقایان مسئول کجایند» بر روی خروجی کبنا نیوز، رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از پرداختن سایت تحلیلی خبری کبنا نیوز به چنین موضوعات مهمی که تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و اهمال‌کاری در آن از هیچ شخص و مسئولی پذیرفتنی نیست زیرا؛ سلامت شهروندان تعارف‌بردار نیست از طرفی، پرداختن به چنین موضوعاتی و پیگیر بودن مطالبات مردمی رسالت بحقی است که خود جای بسی تقدیر دارد، نسبت به آن واکنش نشان داده و گفته است: محیط‌زیست یک دستگاه حاکمیتی است که وظیفه نظارتی خود را دراین‌خصوص انجام داده، جهاد کشاورزی به مکاتبات ما جواب نمی‌دهد، مسئولین این سازمان باید پاسخگوی ۸۰۰ مورد آبیاری نامتعارف طی ۶ ماه باشد، علوم پزشکی متولی تهدید علیه بهداشت عمومی است، از آب و فاضلاب پذیرفتنی نیست که خروجی تصفیه‌خانه مرکز یک شهر غیراستاندارد باشد.

هادی سینایی گفت: در خبر درج شده سه دستگاه اجرایی یعنی محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و علوم پزشکی و یک شرکت «آب و فاضلاب» هر کدام وظایف خاص خود را دراین‌خصوص دارند.
محیط‌زیست به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی به‌صورت دوره‌ای، پساب صنایع را رصد می‌کند در صورت مشاهده هر گونه اهمال‌کاری، ابتدا با تذکر و در صورت عدم توجه به مراجع قضایی معرفی می‌کند. (حداکثر وظایف محول شده در قانون مدیریت پسماند)
سینایی گفت: با نظارتی که همکاران ما در بخش معاونت نظارت و پایش بر خروجی تصفیه‌خانه شهر یاسوج دارند، متأسفانه پساب خروجی این تصفیه‌خانه به منابع پذیرنده (رودخانه بشار) بالاتر از استاندارد بوده و به‌نوعی می‌شود گفت؛ خروجی پساب آلوده است. فلذا بارها به‌صورت مکتوب، تذکرات زیست‌محیطی لازم به مسئولین آب و فاضلاب شهری داده شد در آخرین اقدام، به دلیل عدم رفع آلایندگی طی سال گذشته ( ۱۴۰۲) با طرح شکوائیه از طریق مراجع قضایی به موضوع ورود نمودیم، ضمن آنکه این شرکت در لیست
صنایع آلاینده سازمان نیز قرار گرفته و این خود متعاقباً هزینه‌هایی مالیاتی را بر این شرکت متحمل خواهد نمود. (حداکثر اقدامی که محیط‌زیست مطابق با قانون و وظیفه محوله باید انجام بدهد.)
   
رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌زیست استان با علوم پزشکی به‌عنوان متولی بهداشت عمومی مکاتبه داشته و این دانشگاه اعلام نموده که؛ در ۶ماهه نخست سال گذشته ۸۰۰ مورد آبیاری نامتعارف (آبیاری با فاضلاب) ثبت شده و اداره کل حفاظت محیط‌زیست این موضوع را با درجه اهمیت بالا به جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان متولی کشاورزی با یادآوری تجمع فلزات سنگین با درصد خطر ریسک بالا در بسیاری از بیماری‌ها در نتیجه آبیاری با فاضلاب، مکاتبه و اعلام داشته؛ اما متأسفانه، جهاد کشاورزی به مکاتبات رسمی ما جواب نمی‌دهد که این خود نیازمند پیگیری خبرنگار محترم از مسئولین جهاد است.
سینایی در خصوص  سرریزشدن فاضلاب از دریچه (دهانه) منهول که در فیلم دیده می‌شد گفت: شرکت آب و فاضلاب به فاصله هر هزار تا هزار و 500 متر یک دریچه منهول (دریچه بازدید) دارد، متأسفانه بدلیل اینکه سنگ بزرگی در این منهول افتاده بود و مسیر فاضلاب را مسدود کرده بود فاضلاب از دهانه دریچه سرریز می‌شد که پس از دیدن فیلم با پیگیری‌های محیط زیست رفع عیب شد واکنون این دریچه سرریزی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
خداقوت به مدیرکل کاربلد محیط زیست وهمکارانشان که بدون هیچ هیاهویی اصولی پیگر حقوق مردم بود اینطور دقیق روند کار را شفاف سازی کردند🌹
تنهامدیری هستند که نسبت به اخباروحقوق مردم حساس وفورا جواب مطالبات مردم‌از طریق رسانه را میدهند
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل محیط زیست ضعیف است متاسفانه و تصمیم گیری ندارد
قنبری
Iran, Islamic Republic of
آب و فاضلاب رسما اعلام کرده عده ای ناشناس اقدام به ریختن سنگ در مسیر لوله فاضلاب کردند و همین باعث مسدود شدن و سرریز فاضلاب شده و خودتونم اینو خبر و اعلام کردید حالا دیگه هوچیگری و حاشیه سازی شما جناب کمایی برای چیه؟ باج میخوای؟
باش تا صبح دولتت بدمد
...
Iran, Islamic Republic of
واقعیت امر این است که ما انسان ها هستیم که نظم طبیعی و چرخه طبیعی را به هم میریزیم
جهاد کشاورزی اکوسیستم طبیعت را از مدار اصلی خارج کرده و متاسفانه هدفش فقط تأمین نیازهای خود در کوتاه مدت هست که همه چیز را به نابودی می کشد و این نتایج منفی متاسفانه آسیب های جبران ناپذیری با توجه به عملکرد خودخواهانه جهاد کشاورزی در بر دارد که جهاد کشاورزی باید آگاهانه و معقولانه عمل کند که متاسفانه چشم اندازی برای آینده ندارد و فقط حال خود را می سنجد. شدت نگرانی ها در بین مردم بالا رفته که جهاد کشاورزی که متولی کشاورزی می باشد و خود را وزارت خانه بالا دست میداند نه همین آب فاضلاب بلکه سمم و آفت کش های بی رویه در کشاورزی را مدیریت کنند.
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب اقاي كمايي
اول اب و فاضلاب مقصر بوده و بعد دانشگاه علوم پزشكي ، متاسفانه مدير عامل اب و فاضلاب اينكار نيست چون تخصص و رشته اين كار را ندارد، جناب اقاي دكتر جاودان سيرت هم كه مسائل حاشيه اي و سياسي دور و برش رو گرفته كه وطيفه اصلي خودش كه سلامت جامعه است فراموش كرده است.
Ukraine
دوست گرامی ظاهرآ مطلب نمی‌خونی گفته علوم پزشکی اعلام کرده هشتصدبار آبیاری نامتعارف داشته جهاد کشاورزی پاسخگو نبوده شما نباید از اون دسته اقایونی باشید که منتظر اسم علوم پزشکی باشید دیگه تخریب کنید .علوم پزشکی وظیفه نظارتی داشته انجام داده
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1