تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۷۴۱۰۹
گزارشی از نوروزگاه های عشایری یاسوج؛

اداره‌کل صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان را رها نکنند؛ وام‌های با درصد بالا و نبود بازار فروش + فیلم

۲
۰
اداره‌کل صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان را رها نکنند؛ وام‌های با درصد بالا و نبود بازار فروش + فیلم
کبنا ؛
فعالان حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد حاضر در نوروزگاه‌های عشایری از شرایط کاری خود در این حوزه و نبود بازار فروش سخن گفتند. هنرمندان ضمن گلایه از  اداره‌کل میراث‌فرهنگی اظهار می‌کردند که تسهیلاتی به ما نمی‌دهند و یا اگر می‌دهند، درصدش بالا است. همچنین کسانی را به نمایشگاه‌ها دعوت می‌کردند که هنرمند نیستند.
  
به گزارش کبنا نیوز، امروز یکشنبه (۵ فروردین ماه ۱۴۰۳) شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر کشور در سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد، از سیاه چادر‌های عشایر که به مناسبت عید نوروز در شهر یاسوج برپا شده بازدید کرد.
در این بازدید هنرمندان با شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر کشور، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد درددل و مشکلات خود را مطرح کردند.
یکی از هنرمندان فعال در حوزه صنایع‌دستی در دیدار با مسئولان، گفت: از سال ۹۱ تا الان ما داریم فعالیت می‌کنیم، فقط دو نمایشگاه خارج از استان رفته‌ایم، نمایشگاه تهران هر بار اسم نوشته‌ایم ولی حذف کرده‌اند. همین امسال هم برای نمایشگاه تهران اسم نوشتیم، ولی بعد خبردار شدیم افرادی را به نمایشگاه تهران برده‌اند که اصلاً کار صنایع دستی انجام نمی‌داده‌اند، و ما را حذف کردند.
یکی دیگر از فعالان حوزه صنایع دستی که در این زمینه اشتغال‌زایی کرده است، گفت: ۲ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کردیم، بیمه و حقوق می‌دهم، ولی تسهیلاتی به ما تعلق نگرفته است، اداره میراث فرهنگی شهرستان مارگون قول‌هایی دادند، می‌گفتند ما برای شما بازار ایجاد می‌کنیم، خودمان محصولات شما را خریداری می‌کنیم، ولی بعد از آن خبری نشد و هیچ سراغی از ما نگرفتند.
وی افزود: ما چند بار مراجعه کردیم، می‌گفتند بروید سایت ثبت نام کنید، می‌رفتیم سایت بسته بود، چند ماه پیگیری کردیم و بعد دیدیم فایده‌ای ندارد، خودمان کار را راه‌اندازی کردیم ولی بخاطر نبودن بازار و بازاریابی به مشکل برخورده‌ایم.
یکی دیگر از هنرمندان نیز گفت: میراث فرهنگی خیلی از ما حمایت کرده است، در نمایشگاه‌ها دعوت کرده‌اند، برای تسهیلات معرفی شدیم ولی درصد وام بانکی بالا بود و به همین دلیل وام نگرفتم. گفتند وام ۱۳ درصد هست، ولی رفتیم بانک، ۲۵ درصد بود. میراث فرهنگی خیلی حمایت کرده و از مسئولان ممنونم. همین نمایشگاه را میراث فرهنگی و امور عشایر برپا کرده‌اند، با هر دو اداره همکاری دارم، از هر دو ممنونم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهادری
United Kingdom
میراث فرهنگی استان تعطیل
حیدر
Iran, Islamic Republic of
درود به شرف مدیر پاکدست و انقلابی و مردمی
نفوذناپذیر گردشگری استان
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1