تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۷۴۰۳۹
در خطبه هایِ نماز جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ چیتاب مطرح شد

انتقاد سید فرج الله پژمان از تعیین نرخهای خودسرانه در بازار استان

۳
انتقاد سید فرج الله پژمان از تعیین نرخهای خودسرانه در بازار استان
کبنا ؛به گزارِشِ " کِبنا " از چیتاب حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های ۳ فروردین ۱۴۰۳ ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی وپرهیز ازگناه با اشاره به موضوع حرمت ماه رمضان خاصه در کانون عید و دید بازدیدها گفت: رمضان تلکیف خداست پس هتک حرمت تکلیف، گناهی بزرگ است فلذا در این دید وبازدیدها ، زیارت اهل قبور مراقب باشید حرمت این ماه را نشکنید که خداوند ناظر الامور است.
وی با اشاره به دلایل چهارگانه شیطان جهت گمراهی انسان نیز گفت: ورودِ ابلیس به نفس، وسوسه به دنیاگرائی ( وابستگی به تعلقاتِ دنیوی ) شبهه در دین ( ترغیب مردم در پذیرشِ وابستگی فتنه و بدعت دردین) نیلِ به لذات و شهوات ( جنسی، مادی، طعامی و مقامی ) باعث خواهد شد که انسان وقتی خودش را بی نیاز ببیند خداوند را فراموش یا نعوذ بالله انکار بکند پس بیائیم در خانه شیطان را نزنیم خدا اولی تر، ناظر و غفار و ستار است. 
امام جمعه چیتاب در فراز دوم از خطبه های این هفته با اشاره به نامگذاری شعار سال به " جَهِشِ تَولید مُشارکت مردم " توسط مقام معظم رهبری گفت: قطعا هیچ دولتی نمی تواند برای پیشبرد توسعه اهدافش بدون مردم گام بردارد.
وی افزود: دولت باید ریشهٔ مُشکلاتی که مُنجَر به سوءِ استفاده ها، مسائلی از قبیلِ توطئه ها، تحاریم، گرانی و تعیین نرخهای خودسرانه می شود را با حضور مردم حل کند. 
این خطیب جمعه با اذعان به اینکه سیاست راهبردی دشمن خالی کردن حضور مردم در زمینه های متعددِ فرهنگی و اقتصاد است ادامه داد: دولت باید در سایه اعتماد به مردم با حذف سیاستهای غلط، پارتی بازی حذف مفسدین اقتصادی، عوامل رانت واختلاس، کنترل بی تعارف نظارت بر بازار خرید وفروش حمایت خود را از مردم بیشتر کند و با احدی تعارف نداشته باشد. 
سید فرج الله پژمان تعیین نرخهای خودسرانه را از مهمترین عوامل بی ثباتی بازار و قیمتها برشمرد و خاطرنشان کرد: هرگاه ضعفِ نظارت بر بازار نرخ و قیمت وجود داشته باشد، قطعاََ تکثیر نرخهای خودسرانه در بازارهای متعدد اقتصادی، حمل ونقل، صنوف و... رواج پیدا کرده و تبعات فشارش دامنگیرمردم خواهد شد.
امام جمعه چیتاب وظیفه دولت در دخالت را سَوایِ از نظارت برشمرد و تصریح کرد: زیبنده نیست مردمیکه ولی نعمتان انقلاب و دولتند، و شور حضورشان باعث تثبیت نظام است اینهمه فشار گرانی روزافزون برگرده آنان سوار باشد و می بینیم متاسفانه استانیکه در مسئله مشارکت در کشور اول، اما در برخورداری از تسهیلات و امکانات رده آخر و از محرومیت بالایی برخوردار است. 
وی در پایان ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی " ع " گفت: بزرگواران دعا در افطار بسیار مهم است و همدیگر را از این موهبت محروم نفرمائید. 

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ 
خبرنگار : اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1