تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۷۳۹۱۶
یادداشت؛

مردم گچساران و باشت قیم تهران‌‌نشین نمی‌خواهند

۱۲
۲
مردم گچساران و باشت قیم تهران‌‌نشین نمی‌خواهند
کبنا ؛یادداشت - مردم فهیم گچساران و باشت یک بار دیگر و برغم همه موانع و مشکلات غلام رضا تاجگردون را به عنوان منتخب خود روانه مجلس کردند تا این نماینده شاید گره‌هی از مشکلات این حوزه انتخابیه بگشاید.
بعد از تجربه تلخ رد اعتبارنامه نماینده دوره یازدهم و بیش از یک سال بلاتکلیفی این حوزه انتخابیه بدون نماینده و حتی کفیل، این‌امیدواری بوجود پدید آمده بود که شاید نمایندگان در توجه به این اختیار قانونی یعنی بررسی اعتبارنامه نمایندگان با دقت و ظرافت و حساسیت بیشتری عمل نمایند. اما واکنش‌های یکی از نمایندگان تهران آن هم مدت‌ها مانده به شروع به کار مجلس جدید و در حالی که خود منتخب یک حوزه دیگر است شائبه سیاسی کاری این نماینده یعنی مالک شریعتی را به ذهن متبادر می‌کند و گرنه چه لزومی دارد مدت‌ها قبل از بررسی اعتبارنامه این نماینده به جنگ با رای و انتخاب مردم ورود پیدا کند و برای منتخب مردم شاخ و‌ شانه کشد و هر روز با یک اظهار نظر و یا توئیت سبب ایجاد التهاب و حاشیه در حوزه انتخابیه و در میان مردم شود.
اگر این نماینده دغدغه مردم را دارد، خوب نسبت به مشکلات بیشمار حوزه انتخابیه خود و مشکلات عدیده مردم در آستانه سال جدید کمی حساسیت به خرج دهد و حداقل یک اظهار نظر در حوزه مسائل مربوط به مردم حوزه انتخابیه خود داشته باشد. ضمن آن که آیا این نماینده هیچ نگرانی و حساسیتی نسبت به حق انتخاب مردم و در عین حال بلاتکلیفی آن‌ها از قبل پروژه رد اعتبارنامه در دور قبل ندارد و آیا حاضر به پاسخگویی در تضییع حق مردم و تعطیلی شهرستان و حوزه انتخابیه به مدت چهار سال می‌باشد؟ پروژه‌ای که به ادعای نظام الدین موسوی یکی دیگر از نمایندگان طراح و پشت پروژه رد اعبتارنامه تقریباً یک پروژه سیاسی بود و در آن نشانه‌ای از موازین حقوقی و دفاع از حق مردم دیده نمی‌شد.
مالک شریعتی نماینده مردم تهران است و قرار نیست نماینده تهران به جای مردم گچساران و باشت تصمیم‌گیری نماید.
حاشیه آفرینی و ایجاد التهاب در فضای سیاسی، عمومی و رسانه‌ای استان تنها خروجی رفتار‌هایی از این دست است که متأسفانه گویی عمد در این موضوع وجود دارد. اما در این میان سکوت و عدم واکنش مسئولان مربوطه در نوع خود قابل تامل است اینکه چرا مسئولین استانی و شهرستانی نسبت به این التهاب آفرینی‌های بی‌پایه و اساس واکنشی نشان نمی‌دهند و چرا از حقوق مردم دفاع نمی‌کنند خود جای سؤال و تامل عمیق دارد.
ضمن اینکه ضروری است اصحاب تصمیم‌گیری در استان نسبت به تضییع احتمالی حق مردم یک حوزه انتخابیه استان حساسیت بیشتری به خرج دهند و تذکرات لازم را نسبت به این تضییع حقوق بیان نمایند و اظهار نظر و حتی نامه‌نگاری و صحبت در رابطه با حق مردم و اهمیت انتخاب مردم را تبیین نمایند.
بررسی اعتبارنامه توسط نمایندگان یک سازوکار قانونی است که در موارد خاص باید مورد استفاده قرار گیرد نه اینکه صرفاً با نگاه سیاسی این ظرفیت برای حذف رقبا مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
در دوره قبلی فرض بر این گذاشته شد که احیانا تخلفی از سوی تاجگردون صورت گرفته است که واکنش نمایندگان را در پی داشته است. هر چند واقعیت را همه نیز می‌دانستند ولی بعد از آن پروژه اگر قرار بر وجود تخلف بود می‌بایست شاهد ورود و برخورد قوه قضائیه می‌بودیم و آیا اینکه در این دوره شورای نگهبان نسبت به صلاحیت تاجگردون تردید و تشکیکی ایجاد می‌کرد ولی تأییدیه شورای نگهبان خط بطلانی بر تبلیغات و جوسازی‌ها علیه تاجگردون بود. و به همین جهت هم اینک این انتظار وجود دارد که همه در جهت حفظ آرامش و ایجاد فضای کار کمک کنند و همان گونه که رهبری نیز تأکید داشتند اجازه ندهیم از حلاوت این حماسه بزرگ کاسته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

طرفدار ائتلاف نیرو های انقلاب قالیباف
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای سایت کبنانیوز
درود بر مالک شریعتی و قدرت الله حسینی بحرینی این مردان نورانی و الهی روزگار .
گودرزی کالوس ، بویراحمد - دشمن ائتلاف و اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
عامو چرت و پرت نگو ، جمع کنید بساط کاسبی تون رو ، مردم فهیم بودن و فهیم تر شدن رأی ۸۰ درصدی خالصانه به تاجگردون علیه اصولگرا همه چیز رو روشن کرد . قدرت حسینی و کلیه ی اصولگرایان ۲۰ درصد هستن ، ۲۰ درصد ضعیف و ناکارآمد .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخ .نورانی و الهی
Germany
اگه قالیباف انقلابی است باید بشینیم عزابگیریم هرکس کارکندبرای مردم درودبراو آقای شریعتی وامثال اوکه فضولندبه اوناجه ربطی داره دخالت میکنند من چشم تاج گردون ندارم اما این ازتوان وقدرت تاج گردون می‌ترسند
United States
آماده شو برای اعتبار نامه التماس کنی که تاییدت کنند...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مردم تهران نیستند نماینده گروهی اقلیت که صاحب ثروت و قدرت هستند با لیست قبول شدند به آرا نفر اول تهران نگاه کنید
Germany
بله جامعه ماحاکمانش غیرازسرمایه دار کسی نداردوبین آنها مسابقه است
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عده ای با رنگ وچهره ای خلاف باطن خود ::: فرمانبر تاریک نشینانی هستند تا با اشوب وچند دستگی نخبه ها را ولو در محرومترین نقاط ایران عزیزی که با خون شهید ان رشد کرده:::: را مکدر ومردم را نا امید از مسعولان کنند::: اما این مردم پشت ولایت ونایب حضرت حجت عج تا اخرش ایستاده اند::: ضمن اینکه رسانه های بی بدیل این ولایت محکم وتیز بینند:::: اما تاریخ چهره های:::: عمر عاصهای دوران را ثبت خواهد کرد:::: افرادی را که با شعارهای خود جلوتر از رهبری می دوند را خون شهدا بحق رو خواهد کرد ((تنها یه راه مونده)) بجای دافعه جاذبه وهمدلی وتوبه به درگاه خدا وپشت به دشمنان::: چرا که فقط خدمت به دشمنانه عداوت وکینه ومحله بالا وپایین بازی خدمت به انگلیس سیاست تفرقه بیانداز وووولو 5درصد:::
Iran, Islamic Republic of
اگر قیامتی باشد که هست حق تاجگردون ومردم بی پناه ومحروم گچساران وباشت دامنتان را خواهد گرفت ای‌ از خدا بی خبران دنیا طلب با چه حقی در مورد ما تصمیم گیری می کنید تاجگردون از همه شما پاک تر ومخلص تر است این دفعه ما ساکت نمی نشینیم
علی رحم
Iran, Islamic Republic of
اگر کدخدایی پدر خانم پسر تاج گردون نبود هیچ وقت تایید صلاحیت نمیشد
گرگعلی
Iran, Islamic Republic of
شمامخالف دکترحاج غلامرضاتاجگردون هستیدیامردم گچساران وباشت؟ درغیاب ایشان چ کاری برای مردم انجام گرفت؟ چویک مردجنگی چویک دشت مرد،زبخل وحسدرویتان گشته زرد،
سیه روچه داندزراه صواب
خدابندتان رابداده برآب
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس درکشور حق ندار که به نماینده منتخب یک استان دیگر دخالت کند
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1