تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۷۲۸۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

مناظره داغ دانشجویان با نادر منتظریان؛ واکنش «منتظریان» به ماجرای زمین‌خواری در قزوین و گچساران/ شایعات درباره پسر "منتظران" صحت دارد؟ منتظریان: این کارهای صوری و تشریفاتی چیست؟ میزهای خدمت در مصلی نمازجمعه می گذارند / رئیس ستاد استانی بنده آقای دکتر ولایتی از ایل تامرادی است / هر نمازشب خوانی که باشد، هر دکتری یا مهندسی که باشد، باید بداند توان کار را دارد یا ندارد!؟ / امروز محور کار بنده روی دوش مدیران سفلی گرمسیر می چرخد / من نماینده فعلی را دعوت می کنم، فردا دانشگاه بیایند و مناظره بگذاریم

۸۱
۳
مناظره داغ دانشجویان با نادر منتظریان؛ واکنش «منتظریان» به ماجرای زمین‌خواری در قزوین و گچساران/ شایعات درباره پسر "منتظران" صحت دارد؟ منتظریان: این کارهای صوری و تشریفاتی چیست؟ میزهای خدمت در مصلی نمازجمعه می گذارند / رئیس ستاد استانی بنده آقای دکتر ولایتی از ایل تامرادی است / هر نمازشب خوانی که باشد، هر دکتری یا مهندسی که باشد، باید بداند توان کار را دارد یا ندارد!؟ / امروز محور کار بنده روی دوش مدیران سفلی گرمسیر می چرخد / من نماینده فعلی را دعوت می کنم، فردا دانشگاه بیایند و مناظره بگذاریم
کبنا ؛
نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با نادر منتظریان، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد. این برنامه توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با نادر منتظریان، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
    
این مناظره بعد از طرح سوال‌های از سوی دانشجویی به نام صادق آبدار که خود را خبرنگار هم معرفی کرد، دچار حواشی و تنش شد. 
همچنین فردی در وسط جلسه هم بلند شد و پشت بند سوال این دانشجو با صحبت کردن و فریاد زدن جلسه از روی ریل خود خارج شد و اجازه نداد که منتظریان حرف‌هایش را به‌راحتی بزند.
در این مناظره که با حضور دانشجویان این دانشگاه همراه بود، سؤالاتی چون زمین‌خواری در استان قزوین، یاسوج و گچساران مطرح شد که «نادر منتظریان» به این موضوعات پاسخ داد.
در لحظاتی که تنش و تشنج به اوج خود رسیده بود و هر لحظه امکان درگیری وجود داشت، منتظریان خطاب به دانشجوی دانشگاه آزاد گفت: لطفا حقوق دانشجویان را ضایع نکنید، بحث و گفت‌وگو جای خودش را دارد لطفا سوال بپرسید و جواب بگیرید.
منتظریان در خصوص زمین‌خواری در استان قزوین اظهار داشت: شما دانشجویان این حق را دارید و مختار هستید که به استان قزوین بروید؛ و اسناد زمین‌خواری را از دستگاه‌های مربوطه گردآوری کرده و تا روز انتخابات مطالبه‌گری کنید. این اسناد زمین‌خواری را به دانشجویان و مردم استان ارائه دهید.
وی در ادامه تاکید کرد: بنده طالب شفاف‌سازی هستم. یکی از انتقادات نماینده حاضر در مجلس «مهدی روشنفکر» این است که شما به‌عنوان یک شهروند به فساد، تبعیض و ناکارآمدی مدیریت انتقاد می‌کنید. باید بدانید که آدم شفافی هستم، شناخت و اطلاعات زیادی هم دارم و اصلا نگران شفافیت نیستم. در این خصوص استرسی ندارم چون دست و چشم بنده پاک است.
یکی از دانشجویان بیان داشت: «رسانه‌های ملی به موضوع زمین‌خواری در زمان مدیرت شما در استان قزوین می‌پردازند و ظاهرا چنین اتفاقاتی هم افتاده است؛ در خصوص زمین‌های کشاورزی لیشتر و یاسوج شفاف‌سازی کنید با این همه اموال چگونه خود را از قشر متوسط جامعه می‌دانید؟ و به عنوان یک کارمند دولتی چگونه زندگی فوق لاکچری دارید؟ چرا هیچ‌وقت در کرسی‌های دانشگاه‌ها حضور نداشتید؟»
منتظریان به سوال دیگر این دانشجو که بیان داشت: «از طرف حامی‌تان پیامک‌های تهدیدآمیز به رسانه‌های مستقل ارسال می‌شود» لبخند زد و هیچ پاسخی نداد.
منتظریان با اشاره به زمین‌های چهاراره معاد یاسوج گفت: در جایی که الان زندگی می‌کنم، سال ۵۲ بنده و پدرم در وسط این شهر سه اتاق داشتیم؛ در وسط گندم‌زار و جبر زندگی می‌کردیم. زمین در آن زمان حدود یک تومان بود و ما آنجا مالکیت داشتیم؛ و الان هم زندگی‌مان شفاف است.
وی ادامه داد: دانشجویان و منتقدان سوالات خود را بیان کنند برای شفاف‌سازی جای نگرانی ندارم. 
وی در ادامه بیان داشت: به آقایان دکتر «روشنفکر» و «بهرامی» مدعیان اصلی این انتخابات پیشنهاد مناظره می‌دهم تا در خصوص مسائل حقیقی و عملکردی خود در جمع دانشجویان با هم مناظره کنیم.
یکی از دانشجویان منتقد خطاب به منتظریان گفت: «در خصوص استخدام فله‌ای پسرتان در هلدینگ شفاف‌سازی کنید»
منتظریان خطاب به این دانشجو گفت: «از روی صندلی بلند شوید؛ و این ادعا را که فرزند بنده در هلدینگ استخدام شده را اثبات کنید! باید آن را اثبات کنید.»
این دانشجو در ادامه گفت: «این سوال من از شماست و قصد توهین ندارم؛ در خصوص استخدام فله‌ای فرزندتان که در رسانه‌های خبری منتشر شده شما باید شفاف‌سازی کنید.»
منتظریان در پاسخ گفت: «باید اینگونه سوال بپرسید که در رسانه‌ها خوانده‌ایم. تبلیغات شوم رسانه‌های زرد را باور نکنید. ۲ پسر و سه دختر دارم که هیچ‌کدام از پسرانم در هلدینگی مشغول به کار نیستند این شایعه دروغ است.»

رئیس ستاد استانی بنده آقای دکتر ولایتی از ایل تامرادی است / امروز محور کار بنده روی دوش مدیران سفلی گرمسیر می چرخد
ابداً در طول دوران خدمتم قوم گرا و قبیله گرا نبوده ام، ناسیونالیست نیستم، ولی مصالح کشور و استانم را می بینم
پرسش های چالشی دانشجویان و مشروح سخنان منتظریان) بنای کشور بر آموزش و پرورش است، اگر امروز من در مجلس شورای اسلامی بودم اجازه نمی دادم یک روز آموزش و پرورش در این وضعیت باشد، آموزش و پرورشی که همه نخبگان ما را که سالهای طولانی توانایی مدیریت در اموزش و پرورش را داشتند ولی الان در حاشیه هستند، وزیر آموزش و پرورش باید برای نمایندگان در صدر وزرا باشد، خمیرمایه دانشگاه های ما آموزش و پرورش است، نگاه من و اعتقادم این است که استان کهگیلویه و بویراحمد نیروهای مستعد و باهوشی دارد، و در تمام کشور سرآمد هستند ولی متأسفانه الان هر اتاق آموزش و پرورش تبدیل به یک ستاد انتخاباتی شده، این حق آموزش و پرورش است؟ اگر نماینده شوم و حتی در سطح ملی همراه هم نداشته باشم ولی آموزش و پرورش را باز هم اصلاح خواهم کرد. اگر نماینده به درجه ای نرسیده که وزیر را با بله یا خیر تعیین تکلیف کند، چطور می تواند نماینده مردم باشد؟
در این 40 سال، 30 سال در پست های مختلفی مشغول بوده ام، شاید گاها یک اقدام من در پست مدیریتی ام به اندازه یک دوره نمایندگی برای مملکت ارزش داشت، و به دلیل شناخت عمیقی که از آسیب ها و مشکلات استان دارم، اعتقادم این است که باید بر اساس ظرفیت های گردشگری و کشاورزی و آب به وضعیت استان برسیم، بنده کمیته کارآفرین و اقتصادی در مرکز کشور دارم که ضمانت کننده کار و اشتغال هستند. ابداً در طول دوران خدمتم قوم گرا و قبیله گرا نبوده ام، ناسیونالیست نیستم، ولی مصالح کشور و استانم را می بینم، از زیلایی تا تنگ سرخ همه طوایف در ستاد بنده جا دارند، رئیس ستاد استانی بنده آقای دکتر ولایتی از ایل تامرادی، رئیس ستاد بخش پاتاوه بنده از ایل تامرادی، رئیس ستاد لوداب، از طایفه تامرادی است، امروز محور کار بنده روی دوش مدیران سفلی گرمسیر می چرخد، علارغم اینکه برای همه طوایف احترام قائلم ولی شایسته سالاری شعار بنده است.
آیا شما برنامه ای برای اشتغال زایی و برداشتن موانع کار تولیدکنندگان دارید؟ نظرتان درخصوص شرکت های خودروسازی که پول مردم را می گیرند و با جان و مال مردم بازی می کنند چیست؟ چرا این شرکت ها برای مردم ارزشی قائل نیستند؟
اولویت اولم اشتغال جوانان است، اعتقادم بر این است که تا موانع تولید برداشته نشود، اشتغال جوانان حل نمی شود، تا سرمایه گذار نداشته باشیم، تا مدیران کارآمد نداشته باشیم سرمایه گذار به استان نمی آید. برنامه هایم را در کتابچه ای تهیه و در ایام تبلیغات انتشار می دهیم.
این کارهای صوری و تشریفاتی در دولت چیست؟ میزهای خدمت در مصلی نمازجمعه می گذارند
امروز میزهای خدمتی را در استانداری گذاشته ایم، روز جمعه نیز میزهای خدمت در مصلی نمازجمعه می گذارند، نزدیک 100 کارمند گرفتار می شوند، این کارهای صوری و تشریفاتی چیسنت؟ شما از شنبه تا پنج شنبه در سیستم اداری هستید، میز خدمتتان هست و جوابگوی مردم باشید، شما صدها میلیون از پول این مردم هزینه در میز خدمت کنید برای اینکه بگویید میز خدمت گذاشته ایم، اینها غلط است و باید جمع شود.
هر نمازشب خوانی که باشد، هر دکتری یا مهندسی که باشد، باید بداند توان کار را دارد یا ندارد!؟
بی تقوا ترین انسان کسی است که تخصص ندارد و مسئولیت می پذیرد
کلام امیرالمونین باید پیاده شود، امیرالمومنین فرمودند اگر مدیریت ها را به انسان های متعهد واگذار کنید که تخصص نداشته باشند، بلایی بر سر کار می اورد که متخصص بی تعهد این بلا را یر مردم نمی آورد، کسی که می خواهد در جمهوری اسلامی خدمت کند باید دو بال تخصص و تعهد را داشته باشد، بی تقوا ترین انسان کسی است که تخصص ندارد و مسئولیت می پذیرد، هر نمازشب خوانی که باشد، هر دکتری باشد،هر مهندسی باشد، باید بداند توان کار را دارد یا ندارد!؟ (تشویق حضار)
بنده نسبت به مسئولیت های استانی انتقاد جدی دارم، چون همین دولت گفت 12 مدیر را باید عزل کنم، و بعد چرا و چه کسی اجازه نداد این 12 مدیر عزل شود؟
من اصلا طالب این نیستم که حتما مدیر به من رأی بدهد تا مدیر شود، مدیر باید شایستگی داشته باشد، نماینده باید شاخص داشته باشد، باید به وزیر بگوید برای ما استانداری تعیین کنید که این 10 شاخص داشته باشد.
در خصوص مسائل اقتصادی، من اعتقاد دارم آسیب های اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی دارد، اما چرا نماینده ها مخصوصا نمایندگان این استان یک طرح کلیدی و گره گشای مشکلات اقتصادی مردم را در مچلس مطرح نکردند، چرا وزرایی که یک روز تجربه کاری نداشتند، برای وزارتخانه های اقتصادی ما رأی دادند؟ اگر من مسئولیت داشته باشم به وزرایی رأی خواهم داد که کارآزموده و متخصص سر کار بیایند.
عروس بودن خاورمیانه با این مدیریت شهری تمام شد
بنده در طول دوره خدمتم در خدمت نسل جوان بودم، هر وقتی دانشجو دعوت از من کنند، درخدمتشان هستم، حتی اگر دعوت نکنند، هر فصل یک بار به دانشجویان و سایت های خبری گزارش می دهم.
درخصوص بودجه کشور، ما در استانی زندگی می کنیم که ظرفیت های گردشگری زیادی دارد، بعضی از مدیریت های شهری چه فرصت های بزرگی را از ما گرفته اند، یاسوج مثل یک نگین میان دو رودخانه است، یک روزی از بشار تا آبشار در اختیار شهرداران بود و می توانستند طرح هیا گردشگری اجرا کنند، اما این فرصت را گرفتند. عروس بودن خاورمیانه با این مدیریت شهری تمام شد. اول، ما باید پاسخ گذشته خود را بدهیم و بعد بیاییم روی این کرسی نمایندگی بنشینیم، امروز سیستم اداری ما دچار تبعیض و بی عدالتی است، آیا با دستمال کثیف می توانیم شیشه را تمیز کنیم؟ بنده کارنامه 40 ساله در پشت سر دارم، مستنداً فقط یک فساد در دوره کاری بنده مشخص کنند، تا من پاسخگو باشم.

نماینده نباید بیانیه بدهد، نماینده باید یقه وزیر را بگیرد
درخصوص آب، در استان ما 22 حوزه آبریز مشترک با استان های همجوار هستند، 2 حوزه مستقل هستیم، اما یک امتیاز نسبت به دیگر استان ها داریم، کلید مدیریت آب در دست ما است، اگر ما اجازه دهیم سد خرسان را بسازند، میراث فرهنگی ما خسارت می بیند، یک گوشه استان محروم می شود، اگر سد تنگ سرخ را می سازیم، چون مدیریت آب برعهده ما است، باید با دو شهر این سد را می ساختیم، ده ها روستای ما زیر آب می روند، اگر استان فارس آب می خواهد، باید فسادی که در استان های فارس و خوزستان ریشه زده اند و حق استان های محروم را ضایع می کنند، باید از اینها تخصیص اب بگیریم، باید استان فارس برای مردم روستاها شهرک بسازد، برای امرار معاش مردم شرکت بسازند، فرزندان ما مشغول بشوند، بعد اجازه سدسازی داشته باشند، با شرط باید بسازد، اول حقآبه ما را به قیمت آزاد بپردازد، دوم اینکه هر زمان خشکسالی شد شیر آب در اختیار ما باشد، نماینده نباید بیانیه بدهد، نماینده باید یقه وزیر را بگیرد.
-درخصوص حضور کاندیداهای جوان) من موافق حضور جوانان به عنوان کاندیدا هستم، قریب به 30 نفر کاندیدا در حوزه بویراحمد وجود دارند که 80 درصد آنان جوان و تحصیل کرده اند، بنده استقبال می کنم، اما باید جوانان ما باید کم کم آماده شوند، تجربه کاری داشته باشند، در انتخابات پدیده شوند و بعد مردم آنان را انتخاب کنند، و وارد مجلس شوند.
-درخصوص حضور مشاوران جوان برای نماینده)، من الان بخش زیادی از مشاورانم از جوانان هستند، این استان 500 نیروی نخبه ثبت شده دارد، چرا از این جوانان و فرهیختگان در عرصه های مختلف استفاده نمی شود، چرا اینها را وارد سیستم اداری نمی کنند که کم کم بتوانند تجربه کسب کنند و بعد با توان و تخصص در رأس سیستم اداری قرار بگیرند. ولی الان وقتی وارد سیستم اداری نمی شوند، چه انتظاری هست که مدیران ما فردا روز ، نخبه و جوان باشند؟ اینها را مسئولان باید پاسخگو باشند.
-چگونگی ارتباط با دانشجویان) در سوال قبل چگونگی ارتباط با دانشجو را پاسخ دادم، اما باز هم عنوان می کنم تا غروب هم می توانم در خدمت دانشجویان باشم، پیشنهاد من این است که دانشجویان مطالبه گر واقعی باشند. فردا دانشجو باید برای کاندیدای خود تصمیم بگیرد. چرا دانشجویان درخصوص پول های بادآورده ای که عده ای در تبلیغات انتخاباتی هزینه می کنند، مطالبه نمی کنند؟ متأسفانه یک کاندیدا پیمانکار گذاشته پشت سر خودش، و می گوید صندوق در دست من است. دانشجویی که روسری اش عقب است و پسری که شلوار پاره می پوشد اینها فرزندان ما هستند، اینها مشکلشان این چیزها نیست، اینها شغل می خواهند، مشکلشان فساد اداری است.
پرسش درخصوص تاراج معادن استان) مسئولانی که در این استان هستند و کرسی این استان را دارند باید پاسخگو باشند که چرا در این استان در تورم اول هستیم و فرزندان ما باید برای کار به یزد و اصفهان و عسلویه بروند؟
این استان یک نفر معاونت صنعت و معدن داشت، این فرد شناسنامه معادن این استان بود، سوال کنید که تیم مدیریتی جدید چه بلایی بر سرش آورد؟ الان کجا است؟ چه کسی جایگزینش شده است؟ چرا معدن سرفاریاب به خراسان جنوبی می رود و خود ما حق استفاده از آن را نداریم، چرا کسی که کارخانه سیمان مارگون را ساخت، درخواست کرد معادنی که از سرفاریاب به خراسان می رود، در اختیار ما قرار دهید تا کارخانه سیمان نسوز احداث کنیم، ما هم پشتیبانی کردیم، چرا مجوز ندادند؟ چه کسی مجوز نداد؟ چرا کسی که شناسنامه معدن این استان بود امروز در گوشه ای کار می کند؟ چرا نماینده این مردم نباید صدای رسای مردم باشد؟ اگر این جایگاه و امانت را مردم به من دادند، من به دنبال این مسائل هستم، من به دنبال این خواهم بود که بجای عوض کردن مدیر دبستان، بجای مستخدم عوض کردن، بجای قلع و قمع کردن مدیران شایسته، دنبال شایسته سالاری هستم، دنبال این هستم که مدیری انتخاب کنم که اختیار داشته باشد و صفر تا صد مجموعه خودش را انتخاب کند، اما من به عنوان ناظر از او کار بخواهم.

تا زمانی که نمایندگان دنبال این باشند، که دست در جیب کنند و لیست 50 نفره ای دربیاورد و بگوید به هر قیمتی اینها باید مدیر شوند، ما تا کی باید شاهد این وضعیت باشیم.
پرسش و مطالبه درخصوص توجه به عشایر) بخاطر مصوبه ای که در کمیسیون اقتصاد مجلس درخصوص عشایر گذشت امروز باعث شده که دام های مولد ما سر از قصابی ها درآورند، چرا؟ چون این مصوبه تمام نیازمندی های عشایر را آزاد کرد ولی تولیداتش را قیمت گذاری کرد، نماینده ما به عنوان نماینده یک استان عشایری باید فرکسیون عشایر تشکیل دهد، از عشایر دفاع کند، از دام مولد دفاع کند، چرا اجازه می دهند دامپروری صنعتی در این استان راه اندازی شود؟ اینها مشکلات است، مشکلات را باید از دروازۀ خود ببینید.
در کمیسیون امنیت ملی، آموزش، اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی، خارجه می توانم حضور پیدا کنم، 30 سال مدیر بودم و 40 سال کارمند بودم، هر ماه آسیب ها و ایرادات و مشکلات ادارات را مورد بررسی قرار می دادم.
درپاسخ به اینکه شما خروجی جریان ائتلاف انقلاب نیستید و آقای هدایتخواه از شما حمایت نکرد) آقای هدایتخواه تا مدتی پیش رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان بودند، و بعد آقای حاج آقا غفاری جایگزین ایشان شدند، چرا تغییر ایجاد شد؟ چون آقای هدایتخواه دو مسئولیت دارند، با توجه به مسئولیتشان نباید در مسائل سیاسی ورود کنند، به همین دلیل استعفا دادند، آقای دکتر هدایتخواه جدی ترین حامی بنده است.
درخصوص امام خمینی ره که بنیان این انقلاب را گذاشت، مقام معظم رهبری که جایگاه ولایت را در نظام دارند، هر دو معتقد هستند مردم برای نظام پایه و اساس هستند، امام فرمود جمهوری اسلامی، چون اعتقاد به جمهوریت نظام دارد، حالا اگر این مردم روزی جلوی این نظام ایستادند، حرف دیگری است، و من یقین دارم مردم جلوی این نظام نمی ایستند. اما در همین بویراحمد 70 درصد مردم پای صندوق می آیند، مگر اینها مردم نیستند؟ اگر مسئله ای در کشور پیش آمد، مقام معظم رهبری فرمودند مردم هر طور انتخاب کنند، همان هست. امیرالمومنین دومین شخصیت کره خاکی بود، اما مردم زمانه به دلیل بی بصیرتی بزرگترین انسان تاریخ را مظلوم ترین انسان کردند، خانه نشین کردند، بخاطر اسلام سکوت کرد. این جایگاه مسئولان نظام است. امروز بنده معتقد هستم فساد و تبعیض در سیستم اداری بیداد می کند، چرا 4 دستگاه نظارتی وجود دارد ولی فساد وجود دارد.
اولویت اول شما برای اصلاح کدام قوانین است؟)  اولویت اول من اصلاح قوانینی است که منفذ فساد هستند، اولین کار من این است که سیستم های نظارتی در دستگاه ها که در دهه 60 نوشته شده اند و کاربرد خود را از دست داده اند باید اصلاح شود.
سوال دانشجویان درخصوص فیلترینگ و فضای مجازی) دنیا در حال پیشرفت است، در آینده ای نه چندان دور با هوش مصنوعی روبرو هستیم، نمی توانیم با مرزهای خاکی راهش را ببندیم. فضای مجازی مزایا و معایبی دارد، در وهله اول باید سواد رسانه ای را بالا ببریم، باید هر چیزی که منافع ملت در ان هست، نماینده مردم آن را لحاظ کند، یقیناً فضای مجازی بحث مهمی است، چون مشاغلی در فضای مجازی داریم، ظرفیت و فرصتی برای ما است، باید این فرصت را تعریف شده مدیریت کنیم، همه دارند از فضای مجازی و فیلترشکن استفاده می کنند، این شبیه کاسب کاری شده است. این غلط است.(تشویق)
سوال درخصوص دو شرکت خودروسازی که تورم ایجاد کرده و جنس بی کیفیت بیرون می دهند و با جان و مال مردم بازی می کنند، چه نظری دارید؟) ما دو خودروسازی در کشور داریم، و حیاط خلوت هر دولتی است که سرکار می آید. مجلس برای تفحص و تجسس وظیفه دارد، یا باید این دو خودروسازی به جایی برسند که انسان های سالمی بیایند و حقوق مردم ضایع نشود، این دو خودروسازی صدها هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، ولی ما در بحث رقابت با کشورهای خارجی درخصوص خودروسازی شکست خورده ایم، مجلس باید تعیین تکلیف کنیم. یا باید خودرو وارد کنیم، یا باید این وضعیت را اصلاح کنیم.
اولویت اول این دولت مسکن بود، اما مسکن در استان ما چرا این وضعیت را دارد و در کل کشور آخر هستیم، چرا دو سال راه و شهرسازی با سرپرست می چرخد و مدیر قرار نمی دهند؟
- من نماینده فعلی را دعوت می کنم، فردا دانشگاه بیایند و مناظره بگذاریم.(تشویق حضار)
-اولویت اول این دولت مسکن بود، اما مسکن در استان ما چرا این وضعیت را دارد و در کل کشور آخر هستیم، چرا دو سال راه و شهرسازی با سرپرست می چرخد و مدیر قرار نمی دهند؟
مجلس اول را تا امروز بازخوانی کنید، قدم آقای پیشوا، دانشی، خلقی پور روی چشمم، اگر آمدند و رأی دادند در خدمتم، اگر ندادند نیز در خدمتم، همه آزاد هستند، الان تنها دوره ای است که بیشترین انسجام در جریان انقلاب وجود دارد و من به تبعیت از مقام معظم رهبری یک اصولگرای اصلاح طلبم (تشویق حضار)، هر کسی که قانون اساسی را قبول دارد قدمشان روی چشم. در دایره اصلاح طلبی انسان های بزرگ و دلسوز این نظام بخواهند حضور پیدا کنند، و حمایت کنند، قدمشان روی چشم، تنها دوره ای که بیشترین حمایت از هر دو جریان از بنده شده است.
پاسخ به این سوال دانشجو که در دوره ای که شما عضو شورای نگهبان بودید، همه اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند، چرا در جریان اصولگرایی دچار انشقاق است؟) درخصوص رد صلاحیت ها بنده هیچ وقت عضو شورای نگهبان نبودم، هیچ وقت نقشی در رد صلاحیت کسی نداشتم، بنده اعلام کردم که نقشی در رد صلاحیت آقای بهرامی نداشتم، (تشویق حضار) بنده دوست دارم هر انسان آزاده دارای شرایط به صحنه بیایند و رقابت مثبت و آزادانه داشته باشیم، کاندیدایی بودم که برگشت آقای بهرامی را تبریک گفتم.
-دانشجو: تیم رسانه ای کاندیدایی در اینجا حضور دارد، که خود کاندیدا جرأت حضور در هیچ دانشگاهی ندارد (تشویق حضار) امیرالمومنین فرمودند «ترسو را هیچ بهره ای در دنیا نیست»، بجای قرآن به دست گرفتن و با زن و فرزند بین مردم گشتن، یک روز به دانشگاه بیایید. چهار سال اول رفتید، چهار سال دوم بخواهید به مجلس بروید باید عملکرد ارائه دهید.
کبنا نیوز صرفاً به‌منظور اطلاع دقیق مخاطبان و رعایت اصل امانت‌داری و بدون هیچ‌گونه جانبداری و تایید و یا رد مطالب اقدام به انتشار فیلم و تصاویر این جلسه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رفتارهای غیردانشجویی،بی منطق و برخوردها رقیبان خود دلیلی است
Iran, Islamic Republic of
/ دست راست تیم رسانه ای روشنفکر است.
نماینده بیاید در مناظره های دانشجویی فقط از عملکردش صحبت کند.
Iran, Islamic Republic of
منتظریان:
جسور
قاطع
شفاف
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
نماینده منطق گفتگو ندارد و کاری هم‌نکرده که ارایه دهد.
متاسفانه توان بیان هم ندارد.
این شانتاژها و اجیر کردن افراد نیابتی دیگر جواب نمیدهد.
درود خدا بر منتظریان
Iran, Islamic Republic of
منتظرتان یه انسان بزرگی / این برخورد کردی
Iran, Islamic Republic of
منتظریان مرد مرد دشمن زیاری جوکالم منتظریان مرد الکی حرف مفت نزنید بچه تیله دانشجو که چی نبلدن این آقا پاک پاک پدر پدر جدش همیشه سرمایه داشت
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا حرف پوچ میزنید آقای منتظریان همیشه کارمند بود و چندین سال هم معاون استاندار بود پدرش هم مغازه دار بود
الکی نگید پدرش سرمایه.دار بوده
دشمن زیاری جوکال
Iran, Islamic Republic of
منتظریان مرد مثل کسان دیگه خاله زنگی نیست پس لطفا درس حرف بزنی ..
عدل پرور شرکت گاز
Iran, Islamic Republic of
هرکس استا دوست داره آینده فرزندش میخاد منتظریان رای بده
Iran, Islamic Republic of
پیروز انتخابات محمد بهرامی شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
نوروز پ کو فیلم
smad. a
Romania
اقای ابدار نماینده شما اگه مناظره داره بیادجلو.....
Iran, Islamic Republic of
خ بدبخت نیتره گپ بزنه ن دست خشه
Iran, Islamic Republic of
تو مناظره ها دیدیش
Iran, Islamic Republic of
ما جوانان امیدمان به شماست بنا به اظهاراتی که داشتین
مارا از طایفه گرایی
نجات دهید
ما عینا در گروه ها شبانه روز تهدید میشویم که اگر رای ندهید به نماینده دیگر در هیچ اداره ای حق مطالبه خواهی ندارین تورا به حسینی که شعارتان است از دست این ها نجاتمان دهید
همشهری
United States
با سلام
متاسفانه دانشگاه آزاد را برادران /ملک خود می دانند و هر کاری دوست دارند آنجا انجام می دهند
یکی هم نمی تونه از آنها انتقاد کنه
United States
کسانی که منطقی برای گفتگو ندارند سعی میکنند با بی ادبی و شلوغکاری مانع از شنیدن صدای دیگران شوند.
بندر
Iran, Islamic Republic of
صادق از رسانه روشنفکر است
قاسم
Iran, Islamic Republic of
صادق آبدار هیچ نسبتی قومی با خانواده آبدار در روستای باگ ندارد فقط تشابه فامیلی هست ایشون اهل سقاوه هستن
Iran, Islamic Republic of
درود بر غیرتتت
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر که هیچ نسبت فامیلی با جنابعالی ندارن
اگه یه ادم یا غیرت باشه همین آقای آبدار هست
Iran, Islamic Republic of
حرف بچه بازی برای خودش بزن
Iran, Islamic Republic of
برنده انتخابات محمدابراهیم ۶۷رای نادر منتظریان ۴۸رای و مهدی روشنفکر ۳۸رای هزار مقدم ۱۲هزار رای
دیدار
Iran, Islamic Republic of
اولا / هیچ چیزی به عنوان نظم یاد نگرفت بدش این مناظره نیست ایشون طرفدار نماینده فعلی هست و مطمئن شکست قطعی این تشنج ایجاد کرد متاسفم
مارگون
Iran, Islamic Republic of
واقعا بی نظم بی نظم آقای روشنفکر نماينده یاسوج کسی دیدش تا بحال در مجلس حرف یا دفاعی استان کند واقعا هرکس دید بگه
Iran, Islamic Republic of
برو سرچ کنید اینترنت نطق ها را ببینید
Iran, Islamic Republic of
مردم شریف استان گول نخورید این شعار بویراحمد دومن بالا کنار بزارید آقای منتظریان انتخاب کنید چرا چون میتونه دفاع کن استان ازش مشخص
Iran, Islamic Republic of
صادقو ابدا/ بره امتحانش بخون مشروط نشه
اقبالی
Iran, Islamic Republic of
اوضاع کاملا خرابه دکتر روشنفکر لطفا بزار آقایان برن مجلس تا دفاع حق مردم کنن
Iran, Islamic Republic of
خانم ها مناظره سیچنشه خانم محترم بره شله درست برای شوهرت زشته دختر زن نباید بیاد داخل مسائل
Iran, Islamic Republic of
درود بر غیرتت آقای آبدار
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تنها. فرد با اصالت و. با غیرت. ک تابحال دیدم اقای آبدار هستند . مثل اینکه رفتید داخل غار و سواد. حرف زدن ندارید. و توان فکر کردن ندارید لازم نکرده حرفی بزنید اقای آبدار اهل باگ هستند. . شما ک ترس دارید نمیتونید حرفی بزنید. فقط میتونی. افراد رو تخریب کنید. اگه راست میگید. مرد مردونه بیاید جلو مثل اقای آبدار حرف بزنید. اگه ترسی ندارید . اگه. ی نفر با غیرت و توانمند. و با استعداد. پشت دار. هستند اقای آبدار هست بعضی ها حسودن. 😑.
نمیدونم چقد آتیش گرفتید ک برادر خودتونو تخریب میکنید.
التماس تفکر دوست عزیز 🙏
م .
Iran, Islamic Republic of
ترس به دلت راه نده انشالله دکتر روشنفکر قبوله میدونم کی هستی این حرفو زدی دقیقا میدونم
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید بهرامی با اختلاف پیروز هست
Iran, Islamic Republic of
شیجونی است گپ مفت نزن
Iran, Islamic Republic of
صادق آبدار/ سیچه باید مجری بو
Iran, Islamic Republic of
سیچع دل ایخو تو را ب شما چ سنخیتی داره
Iran, Islamic Republic of
/ قطعا جواب هم دارد
احمد
United States
ماشاءالله به حاج نادر انقلابی
Iran, Islamic Republic of
مردم محروم بخش پاتاوه در شهرستان دنا در دهه های گذشته مورد تبعیض و بی عدالتی و فقر و محرومیت بودند و بودجه و اعتبار کافی هم به مردم ان مناطق اختصاص نمی یافت و همواره بی عدالتی و تبعیض وجود داشته و دارد.
هاشم آقا
Iran, Islamic Republic of
جناب منتظریان
شما معاون سیاسی اجتماعی استاندار بودید در این استان. امنیتی هم بودید. بعد منتقد وجود فساد هستید؟ کارکرد شما چه بوده برای رفع فساد؟



بهتر نیست با صداقت حرف بزنید؟
هاشم آقا
Iran, Islamic Republic of
تصحیح:پسر منتظریان حراست شرکت شهر صنعتی البرز متعلق به شهرداری الوند شد.
مدیر فرهنگی شهرداری الوند بود.
الوند شهری در استان قزوین است که منتظریان مدیر اداره اطلاعاتش بود.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
الان سرپرست /استان یک نیروی که طوماری از حرفهای ضدارزشی ورفتاری درکارنامه خودداردراخدامیدونه با فشارولابی چه کسانی مجددآ برگردانده به شهرستان دنا...طرف هم داره به بقیه کارمندان خدوم دنا میخنده...
Iran, Islamic Republic of
/// از نیروهای جان برکف / به عنوان مشاور رسانه‌ای فرماندار مارگون منصوب شده است.
Iran, Islamic Republic of
نماینده شون ۴ساله جرات نیکنه بیا دانشگاه سی پاسخگویی چند تا دانشجوی رو میفرستن برای ایجاد حاشیه در مناظره های رقبا.البته یکبار اومد دانشگاه که لیدرهاش گرفتن دانشجوها رو زدن
سعید
Russian Federation
به معنای واقعی آقای م پ که از مشاورین هستند فرهنگ و اخلاق استان را برده اند زیر سوال. حتی فرهنگ حضور در جلسه را هم ندارند که اجازه بدن درست سوال و جواب انجام بشه
راد24
Germany
درود بر مرد باتجربه و خستگی ناپذیر نادر دوران
اصل جنسه
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده کیف کردم از این جوابها ،در تمام مباحث حرف دل مردم را زده تا الان ندیدم کسی به این واضحی پاسخ دهد حرف سخنی برعلیه وی گفته شده ایشان گفتند مستند بیارید این یعنی شفافیت
Iran, Islamic Republic of
مستندات پیش خودشه
Netherlands
چرا ستون های اصول گرا به این شخص اعتقاد ندارند ،و همگی به او پشت کردند
Iran, Islamic Republic of
وقتی تنها امتیازت جمعیت زیاده طایفه ت هست و خودت هیچ هنری نداری مجبوری اینگونه از مناظره فرار کنی و دانشجو بفرستی که جواب رقیبتو بده.جواب که چه عرض کنم هرج و مرج
Iran, Islamic Republic of
جناب /درپوشش دانشجوب قول خودت خواستی اهداف بابت روب اجرادربیاری ولی فقط خودت تخریب شدی کجابوددراون جایگاه نبودی بلکه اهداف دیگری داشتی تیرت ب سنگ خوردسلام پایانی روبه اربابت برسان لبیک یاحسین
Iran, Islamic Republic of
از یکی از لیدرهای روشنفکر پرسیدم چرا روشنفکر نمیاد دانشگاه جلسه پرسش پاسخ؟
با خنده گفت کو خمون دونیم پسش چه خبره نیلمیش بره.🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
درود بر شجاعت حاج منتظریان
حضور شما نشان از صداقت کلام و رفتار شماست
دیگر کاندید ها بجای فرستادن نیرو برای برهم زدن نظم
در دانشگاه حضور پیدا کنند و شفاف سازی کنند
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی ها به اسم دانشجو جو را متشنج می کنند ما تا کی باید تاوان انتخابات اشتباه را بدهیم
جوانان آگاه باشید
میر فندرسکی
Iran, Islamic Republic of
یکی از برهم زنندگان جلسه آقای /است که دوسال از فراغت ایشان میگذرد. ایشون پسر باجناق نماینده حال حاضرند.
ایشون کسی بود که برای کاندیداتوری انجمن اسلامی کاندید شد ولی تأیید صلاحیت نشد توسط مسئولین با پادرمیانی ایشون تأیید شد...
/کسی بود که، زمانی که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد سه کاندید برای نمایندگی خبرگزاری اعلام نیاز کرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با توجه به سوابق دانشجویان ۳ نفر دانشجو به تهران اعلام کرد به ناگاه با فشار به ریاست دانشگاه حق یک دانشجو خورده شد و ایشون نورچشمی جایگزین شد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
ابدار چه خبرنگاری که هیچکس نمیشناسش جز اینکه گروه رسانه روشنکفر باشه پس اگه راست میگی آقای آبدار سیچه نماینده ختو نمیاید مناظره با دانشجویان جز اینکه حرفی برای گفتن نداره و عملکرد ضعیفی داشته؟
Iran, Islamic Republic of
خودش نمیاد برای مناظره و گفتگو تو دانشگاه /رو میفرستاده که نظم جلسه رو بهم بزنن
Netherlands
آخرین تیر نفاق هم به خطا رفت منتظریان با اقبال عمومی از همه جای بویراحمد و حتی کهگیلویه ای های مقیم یاسوج مواجه است و به فضل الهی پیروز انتخابات است
Netherlands
مردم منتظریان را برگزیده اند کارشکنی ها به جایی نمی رسد
Netherlands
همه می دانند که حاج نادر منتظریان پیروز انتخابات است چون در همه جای جغرافیای بویراحمد رای بالایی دارد
Iran, Islamic Republic of
خودتون هم میدونید رای اول بهرامیه
Iran, Islamic Republic of
شوخی نکن
عدالت
United Kingdom
منتظریان هنر کنه سوم بشه
نیکبخت
United Kingdom
دکتر روشنفکر برنده مجدد انتخابات هستش
حسن
Iran, Islamic Republic of
صادق ابدار ادم باسواد و خانواده دار است. و سوادش از شما و نایر منتظریان بیشتر است. خواهش درست حرف بزنید.
Iran, Islamic Republic of
///ر تو کاندیت و ترس یو که نیتره حرف بزنه قایم وابیه.... حیف سی یو که پیامم منتشر وابو نباید هر چیزی بگم، مو خو دونم کی تنه اجیر کرده، وش بگو کور خوندی..کل نفس ذائقه الموت جون خوم ای سری نینیش سر لوت
وحید
Iran, Islamic Republic of
خنده داراقای منتظریان شمامناظره های تلوزیون درمقابل روشنفکرباختیدروشنفکرشماوبهرامی رودرمناظرات تلوزیون ضربه فنی کردالان میگیدبیاددانشگاه مناظره باشما! اقای روشنفکردرهمه همایش هاتاکیدمیکنند حتمامناظره هاروازتلوزیون ببینیددوستان حتماببینیدکه این اقایون چطوردرمناظرات تلوزیون جلوی روشنفکرکم اوردن
Iran, Islamic Republic of
lگه تونست یک دقیقه سلیس فارسی صحبت کنه نمیتونه
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر غیرتت و شجاعتت آقای آبدار ای کاش. /مث خودت. نترس و توانمند بودند. درود بر تو ک تفکرتان باز هست. و. درست فکر میکنید
United States
درود بر حاج منتظریان
شجاع مرد صحنه رقابت انتخابات
بدون شک آنان که نظم این جلسات را بر هم میزنند از ضعف آشکار خود فراری هستند
United States
دانشجویان باید آگاهانه انتخاب کنند ن از روی احساسات و چیزهایی که در فضای مجازی میشنوند
لبیک یا حسین
درود بر حاج منتظریان کاندیدای صادق و اصلح
خنده
Iran, Islamic Republic of
بالی بختت
مو ایگوم تازه و خو وریسییه
مناظریل تموم وابین رههههه
سعید
Netherlands
درود بر حاج نادر منتظریان‌
واقعا برازنده انتخابات هست بدون شک
دانشجوی آزاد
Iran, Islamic Republic of
سلام درود جناب آبدار سوال پرسیدن و ایشونم باید درست جواب میدادن .
روستای باگ
Iran, Islamic Republic of
اقای آبدار ار جوانان فعال اجتماعی و با شجاعت روستای باگ میباشد
Iran, Islamic Republic of
قرون،روشنفکر کو بهتر از بقیه ات صحبت ایکنه
Iran, Islamic Republic of
کاندید با کلاس فقط بهرامی
حیف رای که بین و منتظریان و روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر استقبال سرده؟
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
از قدیم بنده همسایه ایشون بودم .ا این تهمت ها چیه دانشجو ها میزنن .واسه چنتا رای به نفع رقبا چرا دارین یه آدم پاک رو اینجوری تهمت میزنید .فکر کردین به نفع بقیه نماینده ها تهمت به سایرین بزنید فردا شاغل میشین؟؟؟؟دوبار ریاست جمهوری تشریف آوردن استان.نمابندها نتونستن مشکل بیکاری رو تا حدودی حل کنند حرف از آینده میزنننننننن واقعا حیف دانشگاه حیییییف خدا کنه مدیران آینده از شماها نباشه
ایلم تامرادی
Iran, Islamic Republic of
الکی صحبت بیخود نکنید تو مناظرات دیدیم که حاج نادر منتظریان همه رو یه جا سرکوبشون کرد جوری که فقط بهش خیره شده بودن و حرفی برای دفاع از خودشون از دهنشون در نمیومد و همچنین طرفداران اقای روشنفکر چرا اقای روشنفکر در این ۴ سال هیچ کاری نکردند و فقط اقوام نزدیک خودشون رو تو اداره ها مستقر کردند
و چرا ایشون حتی نمیتونن از خودشون دفاع کنن چه برسه بخوان از یک استان چندیدن هزار نفره دفاع کنند. وحتی نمیتونن بدون اینکه برگه ای در دست بگیرن صحبت کنند و حتی روی برگه هم کلمات را جا به جا میگویند ما حاج نادر را تحسین میکنیم چون کسی رو نمیخوایم که تو مجلس به جای دفاع از استانش بگیره بخوابه آقای منتظریان اگر حتی در مناظرات از خودشون دفاع نکنند همینکه ۴۰ سال در این حکومت دارن خدمت میکنند بدون اینکه کسی کوچک ترین اشتباهی از وی بگیرند همین یک دفاعی از خودشه.
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
فایل های مرتبط
1