تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۷۱۹۲۰

آیین معنوی اعتکاف در یاسوج (فیلم)

۰
کبنا ؛
آئین معنوی اعتکاف در روزهای سیزدهم الی پانزدهم ماه رجب با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان همزمان با سراسر کشور در مساجد مجری طرح اعتکاف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
    
رَجَب یا رَجَب المُرَجَّب هفتمین ماه قمری است که همانند ماه شعبان و ماه رمضان از ماه‏های بسیار با شرافت و با فضیلت می باشد. مراسم اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری می گویند اما به باور مسلمانان، ایام البیض ماه های رجب، شعبان و رمضان، دارای فضیلت بسیار است.
در ایران سنت اعتکاف در ایام بیض (روزهای 13، 14 و 15) ماه رجب رواج دارد. با توجه به فرا رسیدن ایام بیض در ادامه این بخش از نمناک می گوییم که مراسم اعتکاف سال 1402 در چه روزهایی برگزار می شوند.
اعتکاف در اصطلاح فقهی نوعی عبادت است که انسان سه روز یا بیشتر در مسجد مقیم می شود و هر سه روز را روزه گرفته و به عبادت و راز و نیاز با خدا می پردازد.
امام خمینی(ره) در تعریف اعتکاف می فرمایند:
"وَ هُوَ اللَّبَثُ فِی المَسجِدِ بِقَصدِ التَعّبُدِ بِهِ وَ لا یعتَبَرُ فِیه ضَمُّ قَصدِ عِبادَةٍ اُخری خارِجَةً عَنهُ وَ اِن کانَ هُو الاَحوِط؛ اعتکاف، ماندن در مسجد به نیت عبادت است و قصد عبادت دیگر، در آن معتبر نیست. اگر چه احتیاط مستحب نیت عبادتی دیگر، در کنار اصل ماندن می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
فایل های مرتبط
1