تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۷۱۲۷۰
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

فرهنگیان در افزایش نرخ مشارکت پای کار باشند

۰
فرهنگیان در افزایش نرخ مشارکت پای کار باشند
کبنا ؛
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش برای ریشه کنی کامل بی سوادی در استان با جدیت و ادامه دار باشد.
به گزارش کبنا نیوز، سید جواد هاشمی در نشست شورای آموزش و پرورش به افزایش نرخ باسوادی در استان اشاره و عنوان کرد به برکت نظام اسلامی نرخ بی‌سوادی از ۲۸ درصد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است که با وجود همه مشکلات، کوهستانی و صعب‌العبور بودن استان به جایگاه خوبی رسیده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: فرمانداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها موظف هستند نهایت همکاری را با معاونت سواد آموزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی خصوصا در شهرستان کهگیلویه که به لحاظ پایین بودن نرخ بی سوادی نگرانی‌هایی وجود دارد انجام دهند.
وی عنوان کرد: فرماندار شهرستان کهگیلویه با همراه معاونین و شوراها نسبت به شناسایی و معرفی افراد بی سواد اقدام کنند.
وی تاکید کرد: مشکلات مالی آموزش و پرورش با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بررسی و حل و فصل ‌شود.
معاون استاندار به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از انتخابات بر عهده قشر فرهنگی جامعه است و فرهنگیان در افزایش نرخ مشارکت مردم و اجرای فرامین رهبری پای کار باشند.
وی از مشارکت ۵۶ هزار رای اولی در استان خبر داد و گفت: همایش استانی یا شهرستانی و منطقه‌ای برای رای اولی‌ها برگزار و موضوع شرکت در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی تبیین شود.
هاشمی خواستار کمک و همکاری آموزش و پرورش در امر برگزاری انتخابات شد و گفت: عمده مکان‌هایی که برای اخذ رای در نظر گرفته شده مدارس است لذا سرایدارن چند روز قبل از انتخابات آموزش لازم را ببینند که مدارس در اسرع وقت باز شود و تاخیر در رای‌گیری که سال‌های گذشته وجود داشت را امسال شاهد نباشیم.
وی ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری انتخاباتی در کمال سلامت و امنیت باشیم و تضمین سلامت انتخابات تنها بر عهده دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه سلامت انتخابات با همکاری مردم محقق می‌شود که بخش اعظمی از مردم هم قشر فرهنگی هستند.
معاون استاندار با اشاره به اینکه مردم به دور از نگاه طایفه‌ای و فامیلی فرد اصلح را انتخاب کنند، گفت: از تعصبات و حرکاتی که استان را زیر سوال می‌برد خودداری کنیم و در راستای مشارکت حداکثری و ایجاد آرامش و امنیت تبیین لازم صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم بر ارتقای توان علمی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: همه تلاش ها، تاکیدات و پیگیرهای استاندار رئیس شورای آموزش و پرورش استان و مسئولین این اداره برای ریشه کنی بی سوادی، تامین نیازهای دانش آموزان، فرهنگیان و ارتقای سطح علمی است که جای تقدیر دارد.
حسنعلی عزتخواه تصریح کرد: آموزش و پرورش خود را در برگزاری انتخاباتی با چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت مد نظر رهبری که برای انتخابات ایده‌آل مطرح کردند، ملزم می داند و در فراهم کردن بسترهای لازم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش سهم بالایی در برگزاری انتخابات در همه نقاط استان دارد و به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و مکان های برگزاری انتخابات صد درصد مهیا می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه، آموزش و پرورش در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش کلیدی دارد تصریح کرد: آموزش و پرورش با همه توان تلاش می کند تا با ایفای نقش پر رنگ و کلیدی خود در انتخابات، دین خود را به نحوه مطلوبی به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی  و مردم ادا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1