تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۷۱۱۶۸
کبنا گزارش می دهد؛

پیش اجلاسیه نماز شهرستان کهگیلویه برگزار شد + تصاویر

۰
کبنا ؛کارگاه توانمندسازی و پیش اجلاسیه نماز همزمان با سراسر کشور در شهرستان کهگیلویه با حضور معاونان، مربیان پرورشی و فعالان نماز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام علی وحدانی فر در پیش اجلاسیه نماز شهرستان کهگیلویه به پیشینه عبادت و نماز در ایران باستان پرداخت و گفت: در آیین قدیمی ایران قبل از اسلام نماز وجود داشت و در طول تاریخ ایرانی ها تنها انسان های موحد بودند که هیچ وقت بت پرستی نکردند.
وی در خاطرنشان کرد: ما حداقل ۶۵۰۰ سال قبل میلاد مسیح نماز می خواندیم و هیچ سندی مبنی بر بی دینی ما وجود ندارد.
حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه نماز فقط مختص دین اسلام نبود و در تمام ادیان مختلف وجود داشت، گفت: ایرانیان بخشی از ساعات شبانه روز را به مسئله نماز و عبادت می پرداختند.
وی در ادامه به تشریح نماز در سایر ادیان الهی پرداخت و به مشکلات و سختی های نماز در دین یهودیت اشاره کرد.
وحدانی فر احکام شریعت و فقهی دین یهودیت را به دین اسلام نزدیک خواند و گفت: ما دین اسلام را قبول داریم و احکام آن را انجام می دهیم که دچار سختی نشویم.
امام جمعه کهگیلویه ضعف در مطالعه نماز را منجر به اهتمام نداشتن در نماز خواند و گفت: خیلی از مباحثی که از آن دفاع می کنیم نشان از عدم آگاهی ما درباره آن موضوع است و در خصوص نماز، نداشتن مطالعه سبب سبک شمردن نماز می شود.
وحدانی فر تصریح کرد: دانش آموزان به گردن ما حق دارند و ما به عنوان معلم وظیفه داریم احکام دین را بدانیم و به نحو مطلوبی به آن‌ها انتقال دهیم.
حجت‌الاسلام مجید بهادری در این اجلاس به چیستی، چرایی و چگونگی نماز پرداخت و گفت: نماز بهترین وسیله برای رشد و احیاء شخصیت انسان است. 
وی در خصوص چیستی نماز، گفت: نماز رعایت ادب عبودیت است.
بهادری در راستای اینکه چرا نماز بخوانیم، بیان کرد: خداوند نماز را آفرید تا انسان را از تکبر دور کند و در نماز قرآن بخواند.
وی افزود: تمام قرآن کریم در سوره حمد گرد آمده است.
وی در ادامه به چگونه نماز خواندن اشاره کرد و از طهارت، قبول و کمال به عنوان سه شرط نماز خواندن نام برد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه از بازداشتن انسان از گناه، از بین بردن گناهان، سبب آرامش و تقویت ایمان به عنوان چهار خاصیت مهم نماز از منظر قرآن یاد کرد.
حجت‌الاسلام بهادری از خراب شدن زندگی، اتصال به شیطان، ضعف عقل و جهنمی شدن به عنوان چهار ضرر ترک نماز نام برد.
الیاس آذرکمان معاون پرورشی و تربیت بدنی هدف از برگزاری این اجلاسیه را توانمندسازی و ارتقاء سطح آگاهی دبیران الهیات عنوان کرد. 
وی به اهمیت مسئله نماز در سطح مدارس پرداخت و تاکید کرد: برپایی نماز و اجرای آن در مدارس موجب رشد و شکوفایی معنوی و نزدیک شدن دانش آموزان با پروردگار می شود.
آذرکمان گفت: ما به عنوان معاون و مربی پرورشی باید الگوهای خوبی برای دانش آموزان باشیم تا بتوانیم دانش آموزان را با خود همراه کنیم‌.
وی در ادامه افزود: برقراری ارتباط سازنده، خوش اخلاقی، درک موقعیت دانش آموزان، عطوفت و مهربانی با دانش آموزان از ویژگی های یک پیش نماز خوب است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی نقش سازنده والدین را یاد آور شد و گفت: والدین الگوی ملموس و خوبی برای دانش آموزان هستند و به کیفیت بخشی نماز کمک می کنند.
وی همچنین همکاران و سایر دبیران و معلمان را به اقامه نماز در مدارس دعوت نمود و گفت:دبیران و معلمان الگوهای بسبار خوبی برای دعوت دانش آموزان به نماز هستند.
در پایان از فرهنگیان و دانش آموزان دارای مقام های کشوری، استانی و شهرستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.


















نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1