تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۷۱۱۵۲
کبنا گزارش می‌دهد

چرا معاون اداری و مالی دانشگاه یاسوج تغییر کرد / مرادی: ترجیح می‌دهم، فعلاً سکوت کنم

۰
چرا معاون اداری و مالی دانشگاه یاسوج تغییر کرد / مرادی: ترجیح می‌دهم، فعلاً سکوت کنم
کبنا ؛علی مرادی، معاون سابق اداری و مالی دانشگاه یاسوج تغییر کرد. در باره رفتن مرادی حرف و حدیث‌های زیادی شنیده می‌شود که به همین منظور با او گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌آید.
جوامع پیشرفته و توسعه یافته از پیوند پویا بین دانشگاه و جامعه بهره برده‌اند، این پیوند تنها به محصولات مادی مربوط نمی‌شود، بلکه مشاوره فکری و فعالیت‌های ترویجی از جایگاه مهمی در این میان برخوردارند. در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد پیوند میان دانشگاه و جامعه به شکل کارآمد جا نیفتاده است. در استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه و سایر ادارات و نهادهای جامعه در خیلی از حوزه‌ها همانند جزیره‌های دور از یکدیگر فعالیت می‌کنند و بعضی وقت‌ها اینگونه تصور می‌شود که دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه دانشگاه یاسوج کاری به کف جامعه و مسائل و مصائبی که سر مردم می‌‌‌آید، ندارند و هر اتفاقی در دانشگاه‌های یاسوج می‌افتد، تنها در چارچوب دانشگاه است و همانجا دیده، خوانده و شنیده می‌شوند و بایگانی می‌گردند و شاید به همین خاطر است که جسته و گریخته مسائلی از طرق مختلف به دست رسانه‌ها می‌رسد و آنها بدون کمی تحلیل و بررسی انعکاس می‌دهند.
دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان کهگیلویه و بویراحمد باید سرآمد کارهای دانشگاهی، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی باشد و قطعاً رفتارهای سیاسی، سلیقه‌ای و خارج از چارچوب و فلسفه دانشگاه بر پیکره این محیط علمی ضربه وارد می‌کند. اما متأسفانه بعضاً اخباری از این دانشگاه به‌گوش می‌رسد که نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد. روابط عمومی دانشگاه یاسوج در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر انتصاب سرپرست جدید معاونت اداری و مالی این دانشگاه را منتشر کرد که بر اساس این خبر علی زرنگاریان جایگزین علی مرادی (فرزند شهید) می‌شود. تودیع و معارفه در نظام اداری امری کاملاً طبیعی است، اما اینکه مدیری را صرفاً به جهت اینکه قانون را ملاک قرار می‌دهد و با رئیس دانشگاه اختلاف سلیقه دارد، نمی‌توان کنار گذاشت، بازتاب اینگونه رفتارها از محیط دانشگاه که محیطی علمی، آموزشی و فرهنگی است، به بیرون مثبت نیست.
مرادی، معاون سابق اداری و مالی دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با کبنا نیوز توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد که در ادامه آن را می‌خوانید.
مرادی در ابتدا گفت: دوره مدیریتی ما تمام شد و رفتیم. اختلاف سلیقه طبیعی است، اما ابلاغ‌مان به پایان رسید و رفتیم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: اختلاف خاصی نبود، بیشتر اختلاف سلیقه بوده، سیاست‌های رئیس دانشگاه در حوزه اداری و مالی داشتند که من نتوانستم آنها را برآورده کنم و به همین دلیل سراغ تغییر رفتند و حق ایشان بود و امری طبیعی است.

وی در ادامه این صحبت‌ها را هم کرد که با توجه به اینکه ابلاغ من به پایان رسید، بیشتر تمایل داشتم کنار بروم و هم نیاز به استراحت داشتم و به دنبال تجدید انرژی بودم؛ چرا که می‌خواهیم فعالیت‌های پژوهشی و عملی داشته باشیم.
مرادی همچنین گفت: من آدم سیاسی نیستم. اختلاف مبنایی باهم نداشتیم، شاید فقط اختلاف سلیقه‌ای بوده و هیچ تحلیلی از رفتار رئیس دانشگاه ندارم که چرا این کار را کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در ادامه تاکید کرد: در این دو سال به اندازه کافی کار کردیم و هر چه در توان داشتیم، انجام دادیم. اما اختلاف مبنایی نداشتیم و همچنین اختلاف سیاسی نبوده، اما می‌توانستیم شاهد رفتار بهتری باشیم.
مرادی در ادامه در پاسخ به سئوال‌های کبنا نیوز، گفت: ترجیح می‌دهم در شرایط فعلی سکوت کنم. در آستانه انتخابات هستیم، من هم به دلیل علاقه‌ای که به وطنم دارم، دلم نمی‌خواهد وارد این مسائل چالشی شوم. ما نباید از مرزهای اخلاقی دور شویم و به همین دلیل نمی‌خواهم اظهارنظری داشته باشیم.
معاون سابق اداری و مالی دانشگاه یاسوج در پاسخ به سئوالی در خصوص  اینکه آیا اختلافاتی سبب این کار شده است، گفت: نه تکذیب می‌کنم نه تأیید می‌کنم. اما به این شدتی که می‌گویند، نبوده و نیست.
مرادی تاکید کرد: فقط اختلاف سلیقه بوده و هیچ دلیل دیگری نداشته است. دوره مدیریتی من تمام شده و این تغییر و تحول طبیعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1