تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۷۰۹۴۵
یادداشت؛

شباهت موحد ۱۴۰۲ با هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۸۴

۰
شباهت موحد ۱۴۰۲ با هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۸۴
کبنا ؛در گذشته و حتی همین حالا نیز برخی از طرفداران سید محمد موحد اصرار دارند که بین سید محمد و موحد و مرحوم هاشمی رفسنجانی شباهت‌هایی زیادی وجود دارد. شروع دوران نمایندگی موحد در سال ۱۳۷۰ با سه چهارم عمر دولت هاشمی رفسنجانی همزمان بود و نزدیکی زیادی بین مدیران دولت رفسنجانی و موحد وجود داشت. اگر چه موحدی‌ها دوست دارند شباهت‌ها را به موضوعات مدیریتی و جایگاه مردمی و حتی شباهت ظاهری ربط دهند اما شاید شبیه‌ترین موضوع را بتوان در جایی دیگر جست. در شباهت میان شرایط انتخاباتی هاشمی سال ۹۸ و موحد هم اینک در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۲ نزدیکی‌های بسیاری مشاهده می‌شود.
رفسنجانی در آن انتخابات خود را پیروز از قبل میدانست و حتی حاضر به تبلیغات نیز نمی‌شد. در این دوره هم موحد رابطه چندانی با تبلیغات ندارد و به نقل از نزدیکانش اینگونه گفته می‌شود که همه موحد را می‌شناسند و وی نیازی به تبلیغات و خانه و منطقه گردی ندارد. هر چند در عمل نیز موحد در حال خانه گردی و منطقه گردی است.
مردم نسبت به رفسنجانی در سال ۸۴ ناراحت بودند اما اطرافیان هاشمی نمی‌خواستند این موضوع را بپذیرند و با تحریک و ترغیب او را وارد صحنه انتخابات کردند.
مردم در آن انتخابات بر این باور بودند هر کسی پیروز شود «بغیر از هاشمی رفسنجانی» و حالا در کهگیلویه نیز مردم همین حرف را می‌زنند و می‌گویند هر کسی قبول شود بغیر از موحد.
وضعیت امروز کهگیلویه یک وضعیت نگران‌کننده در تمام بخش‌هاست و مقصر اصلی این موضوع یقیناً موحدی است که بیش از دیگران و اندازه نصف تاریخ نمایندگان کهگیلویه سابقه نمایندگی در مجلس داشته است و اگر او در وضع موجود مقصر نیست چه کسی مقصر است؟ و اگر قرار نیست نماینده به حل مشکلات کمک کند پس هدف از نمایندگی آن هم در این سن بالا کدام است.

اتفاقاً در موضوع سن باز هم شباهت بین موحد و رفسنجانی دیده می‌شود. وقتی در ۹۲ هاشمی رفسنجانی باز هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کرد و برخی حتی این گونه فکر می‌کردند که رفسنجانی به خاطر شرایط سنی رد شده است.
سن بالا که قطعاً کار را بویژه برای نماینده که نیاز به پیگیری بسیار دارد سخت می‌کند.
یقیناً موحد خود بیش از هر کسی این سختی را احساس می‌کند ولی اطرافیان وی بخاطر ماندن در قدرت نمی‌خواهند فرصت را از دست دهند و کماکان در پشت سر موحد سنگر گرفته‌اند.
موحد در میان مردم از وجهه خوبی برخوردار است ولی این اعتبار به معنای سپردن مجدد نمایندگی به وی نیست و اتفاقاً موحد برای حفظ اعتبار و سابقه بالای نمایندگی خود اگر با یک حرکت بزرگ فرصت را به دیگران می‌داد ماندگارتر می‌شد.
ولی او تصمیم گرفته است خود را بار دیگر به محک انتخاب مردم بگذارد و مردم نیز با کلی تجربه تلخ از تاریخ کهگیلویه این فرصت را دارند تا نشان دهند که آن‌ها دنبال تکرار مکررات بی‌حاصل نیستند بلکه نماینده‌ای می‌خواهند که از درد رنج‌های بکاهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
1