تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۷۰۴۴۱
تحلیلی بر فضای سیاسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت؛

سید ناصر حسینی‌پور؛ کناره‌گیری یا ادامه؟

۲۶
۰
سید ناصر حسینی‌پور؛ کناره‌گیری یا ادامه؟
کبنا ؛او به لطف زاکانی‌ها و رد اعتبارنامه تاجگردون در بدو مجلس یازدهم در میاندوره ردای نمایندگی مردم شهرستان‌های گچساران و باشت را پوشید. همواره علاقه زیادی به قرار گرفتن در جایگاه‌های مهم داشت. با کتاب «پایی که جاماند» معروف شد و بعد از آن با حمایت‌های سعید جلیلی به شورای عالی امنیت ملی رفت و گهگاهی هم در مراودات سیاسی و خارجی در کنار جلیلی دیده می‌شد. زمانی که سعید جلیلی بعد از پایان ریاست جمهوری «محمود احمدی‌نژاد» کاندیدای ریاست‌جمهوری شد، همراه جلیلی به یاسوج آمد و برای او تبلیغ می‌کرد. صحبت از سیدناصر حسینی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس یازدهم، است. در انتخابات میاندوره مجلس یازدهم بابت آنکه نامزدهای قدرتمند خارج از دایره انتخابات قرار گرفتند، توانست به‌راحتی پیروز شود و مرغ سعادت نمایندگی مجلس بر شانه خود بنشاند. بعد از پیروزی در انتخابات و راهیابی به بهارستان کمترین حضور، ظهور و بروز از سید ناصر حسینی‌پور در صحن علنی مجلس و حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت دیده شد.
با این وجود سید ناصر حسینی‌پور در مناسبات و جلسات سعی می‌کرد خود را به جامعه هدفی که داشت عرضه کند؛ مرتب در جلسات متعدد به خاطرات دوران جنگ استناد می‌کرد و از عدالت اجتماعی می‌گفت و حتی در یکی از سخنرانی‌هایش که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حضور داشت به دولت اصلاحات و «عبدالله رمضان‌زاده»، سخنگوی این دولت تاخت که چند روز بعد رمضان‌زاده با نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های سید ناصر را تکذیب کرد و این سخنان را دور از اخلاق دانست.
صداوسیما هم بارها خاطرات کتاب «پایی که جاماند» را منتشر کرد که موجب بیشتر دیده شدن سیدناصر شد. او گاهی با لباس ساده در میان مردم حاضر می‌شود و گاهی هم با کت و شلوارهای جدید. سید ناصر همچنین در جریان انتخابات مجلس سعی داشت که ظاهر خود را ساده نشان دهد و در متینگ‌های سیاسی با لباس‌های ساده و پیراهنی روی شلوار ظاهر می‌شد. به نظر می‌رسد که رفتارهای سیاسی او بیش از آنکه خطی باشد، سینوسی است. شاید هم او سعی می‌کند خود را متناسب با فضای جامعه تنظیم کند.
با وجود همه این تلاش‌ها، سید ناصر تا انتخابات میاندوره مجلس یازدهم که بدون رقبای قدرتمند برگزار شد، هیچ جایگاهی نداشت و به لطف نبود تاجگردون‌ها به مجلس راه پیدا کرد.
او در انتخابات مجلس یازدهم، جزء کم‌تحرک‌ترین نمایندگان مجلس بود. یک بار یک «کارتن موز» از درخواست‌های اشتغال جوانان گچساران و باشت با خود به مجلس برد و بر طبل مطالبه‌گری و بیکاری جوانان گچساران و باشت با وجود ذخایر مهم نفت کوبید؛ اما با گذشت زمان مشخص شد که این طبل، توخالی بوده و از آن «کارتن موز» هیچ چیزی عاید جوانان نشد. از طرفی شعارهای او در زمان تبلیغات انتخاباتی هنوز بر زمین مانده است. 
سید ناصر حسینی‌پور با برادر بزرگش بسیار فرق دارد. سید قدرت؛ مردی با تجربه و کارکشته در عالم سیاست است. اتفاقاً سید ناصر پیروزی‌اش را مدیون سید قدرت است و به نظر می‌رسد که اصولگرایان باشت و گچساران به دلیل پادرمیانی و ریش سفیدی سید قدرت از سید ناصر حسینی‌پور حمایت کردند. خیلی از اصولگرایان گچساران و باشت در میانه راه حمایت خود از سید ناصر را برداشتند. تاجایی که «غلامرضا پاکدل» از نخبگان شهرستان گچساران در نامه‌ی چند صفحه‌ای «سید ناصر» را به شدت مورد انتقاد قرار داد و رفتارهای او با حامیان و هوادارانش را مناسب نداست، نامه‌ای که سید قدرت حسینی‌بحرینی هم به او اشاره کرد و تلویحاً و جایی هم صراحتاً حرف‌های پاکدل را تایید کرد. 
سید قدرت حسینی‌بحرینی در مصاحبه‌اش با کبنا نیوز از سید ناصر حمایت کرد و هیچ کدام از کاندیداها را در حد و قواره سید ناصر نمی‌داند، با این وجود نیز به عنوان رقیب برادر کوچکترش در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. چه تاکتیکی پشت این ثبت‌نام وجود دارد، مشخص نیست و باید اجازه داده شود تا زمان کمی بیشتر بگذرد و پشت این ماجرا روشن شود.
اما این روزها در فضای مجازی حرف از کناره‌گیری «سید ناصر حسینی‌پور» از کاندیداتوری در انتخابات مجلس زده می‌شود، مسئله‌ای که هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است. «سید سعادت حسینی‌پور» نیز در متن کوتاه در این باره توضیحاتی داده و از نشست سید ناصر با جمعی از حامیان خود خبر داد.
سید ناصر حسینی‌پور در جریان تبلیغات انتخابات میاندوره مجلس یازدهم از جنبش وال‌استریت الگوبرداری کرد و شعار اصلی او عدالت اجتماعی و عبور از تبعیض بود. سید ناصر حسینی‌پور و سید قدرت حسینی‌بحرینی همواره بر عبور از تبعیض سخن می‌گفتند و آنها تاکید می‌کردند که چرا باید امتیازهای تسهیلاتی، پروژه‌ای و اشتغال و... فقط باید به عده‌ای خاص داده شود. رسانه‌های ضد تاجگردون نیز مانورهای سنگینی بر رفتارهای تبعیض‌آلود تاجگردون می‌دادند و با سید ناصر در این مسیر همراه شدند.
بالاخره بعد از رد اعتبارنامه تاجگردون و انتخابات میاندوره مجلس شورای اسلامی ترکیب سیاسی گچساران و باشت به نفع اصولگرایان تغییر کرد و نماینده‌ای بر روی کار آمد که الان عملکرد و رفتارهای سیاسی او در طول این دو سال مورد بحث و انتقاد است.
غیبت سید ناصر در خیلی از مواقع حساس استان و شهرستان‌های گچساران و باشت علامت سؤالی بود که با پاسخ‌ها و گمانه‌هایی همراه بود. همانطوری که گفته شد او کمترین ظهور و بروز در شهرستان‌های گچساران و باشت داشت و شاید به دلیل اینکه او نتوانسته پاسخگوی مطالبات هواداران و حامیانش باشد، بحث کناره‌گیری وی از رقابت داغ شده است و شاید مسائل دیگری در میان باشد که فعلاً نمی‌توان اظهارنظری کرد و باید منتظر نظر مراجع قانونی و رسمی باشیم.
سید سعادت حسینی‌بحرینی، برادر سیدناصر حسینی در باره کنار کشیدن سید ناصر اینگونه در فضای مجازی نوشت: 
خیلی از دوستان در «پی‌وی» و «دایرکت» درمورد کنار کشیدن نماینده مردم شریف گچساران و باشت از انتخابات در مورد خبر یکی از پیج‌ها سؤال می‌کنند.
به علت زیادی پیام‌ها مختصر توضیحی می‌دهم؛
مجموعه‌ای از دوستان و همراهان این سال‌ها که ما مدیون و مرهون آن‌ها هستیم، جلسه‌ای با آسیدناصر حسینی‌پور داشتند، دغدغه اکثریت مطلق آن‌ها اشتغال بود.
سید ناصر در مورد کار‌های عمران و آبادانی و نحوه گرفتن بودجه برای این طرح‌ها توضیحاتی دادند. که یقیناً توضیحات‌ ایشان برای دیگر همشهریان هم تازگی دارد و هم می‌تواند جالب توجه باشد. که در آینده حتماً این اتفاق می‌افتد.
در مورد اشتعال هم گفت: بعید می‌دانم نماینده‌ای در مجلس به اندازه من در مورد اشتغال جوانان شهر و دیارش از تریبون‌های رسمی تا محافل خصوصی وقت گذاشته باشد‌. و در این راه تا به امروز توفیقاتی در حوزه نفت و پتروشیمی حاصل شده و در آینده هم قول مساعد داده شده و مجوز قریب 400 تا 500 نفر برای شرکت نفت گرفته شده، حالا ممکن این استخدام‌ها در همین زمان نمایندگی من باشد یا ممکن است زمان نماینده بعدی چه من باشم یا کسی دیگر اتفاق بیفتد.
اما واقعاً من برای ایجاد اشتغال برای روی زدن بشکل تک نفره دستم بسته است نه فقط من بلکه دست وزرا هم بسته است
کما اینکه پرونده دو نفر از همشهریان با مدرک فوق لیسانس را خدمت جناب آقای زارع وزیر محترم ارتباطات بردم و‌ ایشان قسم یاد کرد که برایش مقدور نیست.
سید سعادت حسینی‌‌پور در پایان به نقل از سید ناصر نوشت: در پایان گفت: اگر دغدغه شما جهت حمایت همه‌اش اشتغال است، بروید و کاندیدای دیگری انتخاب کنید، من نمی‌توانم قولی بدهم که بعداً نتوانم به آن وفا کنم. در پایان این جلسه اکثریت مطلق عزیزان شرکت‌کننده در این جلسه موافقتی به کنار کشیدن‌ ایشان از انتخابات نداشتند و این موضوع را با نارضایتی به‌ ایشان اعلام کردند.
آنچه مرقوم شد چکیده‌ای از این جلسه بود که خدمت همشهریان عزیز عرض شد.
مخلص همه همشهریان عزیز
سید سعادت الله حسینی‌پور ده‌بزرگ
سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به سئوال کبنا نیوز مبنی بر اینکه آیا سید ناصر حسینی‌پور از کاندیداتوری انتخابات مجلس کناره‌گیری کرده است، گفت: تا این لحظه همچنین مسئله‌ای نه به‌صورت شفاهی و نه کتبی به ما ابلاغ نشده است. 
وی افزود: حتی با فرماندار گچساران در این خصوص تماس گرفتم و ایشان هم گفت؛ که چنین موضوعی به ما نه به صورت شفاهی و نه کتبی ابلاغ نشده است.
اسفند 1402؛ سید ناصر حسینی‌پور را یا در پایان خط نگه می‌‌‌دارد و یا هم او را یک بار دیگر به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت به بهارستان می‌فرستد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تحویلدار ساده
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر نیرنگ
Iran, Islamic Republic of
سعادت عزیر چرا داری به حرف میزنی چیکار کرده برای جوانان شهر چیکار هیچکس ازش حمایت نمیکنه فکر نکنم هیچ به جهبه جنگ نرفته به غیراز برادرتو که رای مردم که حق الناسه بفرموده رهبر عزیر پایمال کردید برادرت سید قدرت پاکدل بیعت اصل ذاکانی کار خوبی نکردید باید تاوان پس بدهید مایه ننگه براتون نه افتخار
رضا
Iran, Islamic Republic of
سعادت خان تو برو از مجله ها چیزی بیرون بیار ، و بنویس تو فعلا حالت خوش نیست برو برادر بعد از انتخابات حالت حسابی خوب میشه ،باشت را نابود کردید
Iran, Islamic Republic of
مردانگی کند و بماند و خوش را در بوته آزمایش و انتخاب قرار دهد تا بفهمد که چه بر سر این ملت آورده است
Iran, Islamic Republic of
سیدناصر درهمین مدت کم نشان داد که پیگیر کارهای عام المنفعه هست و رانت گرا وپارتی باز نبود .او می آید وبا اقتدار هم می آید و برنده هم خواهدشد
Iran, Islamic Republic of
رفتنش به نفع همه هست
حبیب
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله باید بماند و تاوان بی لیاقتی خودش رو ببیند
علی
Iran, Islamic Republic of
شکست سخت در انتظار خانواده های حسینی ، برای همیشه دوران سیاسی البته سیاسی هم نبودند ، تمام شد.
Iran, Islamic Republic of
سیدناصر نماینده ای انقلابی و خادمی بدون منت است .هم جوان است وهم جوانگرا . اهل رانت و فساد نیست .حتما می ماند و به کوری چشم حسودان پیروز میدان است
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مطلب مشخصه خیلی عقده‌ای هستی
والا بهترین پست رو تووزارت بهش میدادن
از همون اول اشتباه کرد نمایندگی رو پذیرفت
پاکترین نماینده، ضد بی‌عدالتی وفساد وپارتی بازی
دنا
Iran, Islamic Republic of
اگر شانسی برای حفظ آبرویش داشته باشد قطعا کنار خواهد کشید و بیشتر از این خودرا ضایع نخواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
چه فرقی میکنه؟!
باشه نباشه
اتفاقا باید باشه تا جواب مردم به عملکردش رو ببینه
البته عملکرد خانوادگیشون رو
Iran, Islamic Republic of
احتمالا می داند رد صلاحیت میشه یا می داند تاج تایید میشه و اگر بماند دو یا سه هزار رای بیشتر نمیاره بخاطر عملکرد ضعیفش
پس از پیش خداحافظی می کنه
اصولگرا اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگر حسینی را نمیخواهند ایشان باید نیاید چون کاری که نکرد گچساران را به عقب برد ایشان امروز یک مدیر میگزارد بهد از چند ماه ان را عوض میکند مگر با عوض کردن دردی درمان میشود
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خدابگم چکارت کنه مایه ننگ گچساران وباشت چطورروت میشه بیایی
تاجگردونی
Romania
انتخابات با حمایت پورهای شادگان از سید ناصر حسینی پور جان دوباره گرفت
سعید
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا هم از فرصتی که خدا بهش داده بود نتونست استفاده کنه.
نه تونست کاری برای شهر کنه، نه تونست اشتغال آفرینی کنه، نه تونست به عنوان نماینده تاثیر گذار و ملی و رجل سیاسی شناخته بشه، نه حتی با کسایی که حامیش بودن و بهش رای داده بودن برخورد مناسب و محترمانه ای داشت، نه حتی تونست اعتبار خانوادگیش رو حفظ کنه.
این بنده خدا از اول اشتباهی رفته بود مجلس.
Romania
بود ونبودش چه فرقی داره
Iran, Islamic Republic of
عزیزی نوشته دنبال کارهای عام المنفعه بوده است تورا به خدا وجدان خودت را قاضی قرار بده و یکی از کارهای عام المنفعه ای را که ایشان پیگیری کرده است نام ببر یک کلام حرف عام المنفعه بجز کارتن موز را نام ببر چه بر سر این دو شهرستان آورد نابودشان کرد عام المنفعه تونل دیل بود عام المنفعه طرح های کشاورزی بود کدامش را به سرانجام رساند این پیامک ها همشون مال خانواده/است که کل منفعت نمایندگی سید ناصر به این دونفر رسید این بنده خدا توان این کار را نداشت و ندارد در این دوره نمایندگی در کدام کمیسیون و طرح و لایحه و برنامه حضور داشت در روزهایی که باید حضور می‌داشت همه اش غایب مجلس بود
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر توان کار می‌داشت اداره آب و برق خوزستان از سازمان‌های گردن کلفت کشور است می‌ماند و خدمت می کرد ایشان کارمند برق خوزستان است نتوانست بماند و کار کند بنده خدا کجای وزارت کار کند
رضا
Iran, Islamic Republic of
فاتحه مع صلوات ، اگر پیداش کردید خبر بدیده تا طر فدارنش خوشحال شوند.
India
سید ناصر دو ساله که انصراف داده
مگه کجا بوده تو این دو سال
چکار کرده؟
حلالیت از آقای تاجگردون و حامیانش
و ی حلالیت هم از حامیان خودش کنه
و بدرد بگه
باشت
Iran, Islamic Republic of
باید بماند وچنانچه از طرف شورای محترم نگهبان تایید صلاحیت شود آن وقت با آرا مردم گچساران وباشت مشخص خواهد شد که این مردم دیگر ناصر وقدرت را قبول ندارند وعملکرد این دو باعث شده که این مردم کسی را از دیار دهبزرگ باشت راهی مجلس نکنند
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگر گوش می‌گیرد انصراف بده و دیگر به گچساران و باشت نیاید ، نخبگان را زمین گیر ، دو شهرستان را یک قرن عقب انداخت.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
آبرومون بردی.حیف نون
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1