تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۶۹۸۷۶
در جمع بازرسان ادارات کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مدیرکل سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد: به پرونده 6 فقره وام بزرگ بانکی ورود کردیم / هئیتی از بازرسی در بانک مسکن مستقر شد

۱۳
۰
مدیرکل سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد: به پرونده 6 فقره وام بزرگ بانکی ورود کردیم / هئیتی از بازرسی در بانک مسکن مستقر شد
کبنا ؛مدیرکل سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال فقط ۱۰ جلسه با بانک مسکن جلسه داشته‌ایم در شورای هماهنگی بانک‌ها حاضر شده‌ایم به پرونده ۶ فقره وام بزرگ بانکی ورود کرده و جلوی آن را گرفته‌ایم همین الان هم هیئتی از بازرسی در بانک مسکن مستقر هستند که به شکایت مردم رسیدگی می‌شود.
محمد مهدی صالحی در جمع بازرسان و حقوقی‌‌های ادارات کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شما متولی نظارت درون دستگاهی هستید نظارت درون دستگاهی با برون دستگاهی متفاوت است در دستگاه بالاترین ناظر مدیر است.
صالحی افزود: بازرسی یک سری اصولی دارد جایگاه ارزشمندی را داراست اگر کار خود را انجام دهید از جرم و تخلف پیشگیری می‌شود.
مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه در برخی ادارات کسی را پیدا نکرده‌اند و گفته‌اند شما مسئول بازرسی باشید! گاهی هم که از ادارات سرکشی می‌کنیم بدترین اتاق متعلق به بازرسی است خیلی از مردم هم بازرسی ادارات را نمی‌شناسند در حالی که هر چه نظارت درون دستگاهی بیشتر باشد نیازی به نظارت ما نیست.
او خطاب به مسئولان بازرسی و حقوقی ادارات گفت: اگر شما‌ها پیشگیری کنید اداره هم به حاشیه نمی‌رود بعضی وقت‌ها اینقدر به کار‌های دیگر می‌پردازید که بازرسی را از یاد می‌برید.
مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به نمونه‌ای از بی‌توجهی بازرسی‌ها اشاره کرد و گفت: اخیراً پروژه‌ای را ورود کردیم که مدیر بازرسی و حراست نمی‌دانسته و ورود هم پیدا نکرده است.
وی با طرح این سؤال در جمع بازرسان ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان که چگونه یک بازرس خوب باشیم؟ گفت: وقتی مدیری در استان منصوب می‌شود اطلاعات کلی را به آن‌ها داده‌ایم، تاکنون هر مدیری که در استان منصوب شده نهایتاً بعد از یک هفته به بازرسی آمده و توجیه شده است و همه مدیران استان را ما تاکنون آموزش داده‌ایم.
صالحی افزود: این را هم گفته‌ایم هر مدیری که به بازرسی می‌آید حتماً مسئولان بازرسی ادارات و سازمان‌ها نیز همراه او باشند تا آموزش‌های لازم داده شود.
وی در پاسخ به یکی از مسئولان بازرسی بانک‌ها در خصوص حضور تعامل کم سازمان بازرسی با ادارات یادآور شد که تاکنون همین امسال فقط ۱۰ جلسه با بانک مسکن جلسه داشته‌ایم در شورای هماهنگی بانک‌ها حاضر شده‌ایم به پرونده ۶ فقره وام بزرگ بانکی ورود کرده و جلوی آن را گرفته‌ایم همین الان هم هیئتی از بازرسی در بانک مسکن مستقر هستند که به شکایت مردم رسیدگی می‌شود.
وی سپس به خصوصیت یک بازرس خوب اشاره کرد و گفت: شناخت دقیق از موضوع بازرسی که باید بدانیم آیا کاری که مدیر انجام داده تخلف یا جرم است یا نه باید اطلاع از قوانین داشته باشیم.
صالحی به یک مشکل بزرگ در استان اشاره کرد و خطاب به حقوقی‌ها گفت: در دعوی میان یک شخص و حقوقی اداره گاه متهم ۱۰ خط ادعا داشته در حالی که مدیر حقوقی فقط دو خط می‌نویسد!! بررسی که کرده‌ایم که ۹۵ درصد آرا به ضرر دستگاه‌های دولتی است که ضعف علمی حقوقی‌ها را می‌رساند و باعث چنین مشکلی شده است.
صالحی افزود: باید به آخرین قوانین و مقررات تسلط داشته باشد هر چه به قوانین مسلط باشید شناخت بیشتری خواهید داشت آنقدر که گرفتار حاشیه نمی‌شوید متأسفانه گاه بازرس‌ها دچار حاشیه می‌شوند آشنایی با قواعد بازرسی اگر وجود داشته باشد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید.
وی گفت: بازرس همچنین باید شجاعت داشته و قوه تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته باشد.
صالحی خطاب به بازرسی‌ها گفت: جایگاه بازرسی را خیلی اهمیت نمی‌دهید و مسائل و موضوعات مهم را برای مدیر تشریح نمی‌کنید و نمی‌دانید که این مشکل ممکن است به ارتشا و اختلاس و جعل منتهی شود.
وی همچنین به مشکل دیگری از بازرسان استان اشاره کرد و گفت: خیلی از بازرسی ادارات از فناوری اطلاعات هیچ اطلاعی ندارند گاهی شده که جعل الکترونیک صورت گرفته اما بازرسان ما اطلاعی نداشتند.
وی خطاب به امور حقوقی‌های استان هم گفت: روزی یک نکته حقوقی را هم در ادارات اگر نصب کنید یا اینکه پیامک بفرستید خیلی از مشکلات برطرف می‌شود یک بار در راهروی یک اداره ندیدیم که یک نکته حقوقی نصب کرده باشید!
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
به دخالت‌های استخدامی فرید ضرغامی وایروان‌مسعودی در استان ورود کردید حالا نوبت بانکهاست؟!
جهاد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
کار سازمان در استان‌ما شده کارشکنی در انجام کارهای مردم‌توسط دستگاههای دولتی.
در هیچ جای کشور چنین گیر بازاری نیست. این که نشد کار و گزارش عملکرد.
هرکس از راه می رسد و یک‌گزارش هم به سازمان بازرسی می دهد فورا وارد عمل می شوند و انگار دنبال متهم‌هستند
سلام
Iran, Islamic Republic of
دکتر صابحی عزیز گروه رفع موانع تولید نمیگذارند بانکها از انحرافات تسههیلات جلوگیری کنند. مشکل در حوزه معاونت اقتصادی استانداری است. . آریا پالایش بانک توسعه تعاون از انحراف صددرصدی تسهیلات ۱۵ میلیارد تومانی است همین سخص در بانک توسعه صادرات ۶۳ میلیارد توملن مشکوک الوصول دارد.تو را به قرآن بانکها را یاریکنید تا بیت المال ضایع نشود.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیر کل اگه راست میگی یه سری به پست بانک بزن که وام میدن ولی ۴۵ روز پرداخت معطل و قسط بندی نمی کنند تا از مردم بی نوا سود هنگفت بگیرن
United States
جناب دکتر
توی شبکه بهداشت //، نه بازرس و نه حراست هیچکدوم آشنایی با وظایف خود رو نمیدونن !!!
از طرفی وقتی بازرس فامیل مدیر باشه ، چی میشه ؟؟؟
متاسفانه اکثر این افراد وقتی منتفع میشن ، هیچگونه اقدامی علیه مدیر نمیکنن !!!
لطفا اضافه کاری بازرس و حراست رو نگاه کنید !!
وقتی بیش از ۱۰۰ ساعت براشون نوشتن ، کاملا مطیع میشن !!!
Iran, Islamic Republic of
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اگر صحت داره پرونده های منابع طبیعی واخذ رشوه ها تا کجا رفت.
عرزشی واقعی
Iran, Islamic Republic of
خداشاهد وناظره که هییچ کاری نمیکنید .. باید یک روز ودرمحضر خداوند پاسخگو باشید
تابش
Iran, Islamic Republic of
تخلفات زیادی را به سازمان گزارش دادیم ولی امان از بی توجهیه
کارمند شهرداری چرام
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید.
اگر واقعا با تخلفات بصورت واقعی برخورد می‌شود با مناقصه کارخانه آسفالت وسنگ شکن شهرداری که در یک مناقصه خانوادگی یعنی برنده وهمسر نفر دوم و خواهر زن نفر سوم است.
اما مهمتر از همه با لطف اعضا شورا شهردار و واحد مالی مبلغ 50درصد قرارداد که جز شرایط اصلی مناقصه بوده وباید هنگام عقد قرار داد وشروع به کار پرداخت می‌گردید با وجود شروع بکار وتولید وفروش هنوز پرداخت نگردیده. واگرهم برنده بخواهد پرداخت کند باید از درآمد مورد مناقصه و موجودی 100تن قیر شهرداری وماسه وشن شهرداری که به آسفالت تبدیل کرده پرداخت خواهد کرد بدون اینکه ریالی بابت این چند میلیارد مصالح پرداخت کرده باشد. واما مهمتر از مهم چنانچه تخلف نفر اول محرز شود مناقصه به نفر دوم یعنی شوهر نفر اول که مغز متفکر این جریان است واگذار خواهد شد. که بازهم دارای سودی چند میلیاردی میباشد چون اختلاف قیمت حدودا ماهی 500میلیون بعبارتی در سال 6میلیارد است میباشد نفر اول نهایتا 200میلیون صمانت نامه را ضرر خواهد کرد که در مقابل سود 6میلیاردی عددی نیست. وعدم پرداخت مبلغ قرارداد با برنامه ریزی وهماهنگی با عوامل شهرداری وشورای محترم با محوریت نفر دوم در حال انجام است.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای صالحی درجایگاه خودفردی متبحراست اماپرونده اختلاس درابفای یاسوج چه شد؟
کارآفرین
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید جناب صالحی لطفا بک سری به صندوق کارآفرینی امید استان هم بزنید چون قوانین مالی واعتباری بانک مرکزی وبخشنامه هایی که جهت حمایت از تولید است اصلا رعایت واجرا نمی کنند لطفا پیگیری بفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا کی به این ها میخوای بپردازی به خدا قسم همتون جواب آخرت چی میخوای بدین اون از استاندار ونماینده واین از شما پائین تر یها
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1