تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۶۹۸۳۳
مکاتیات و پیگیری‌های بی‌فایده؛

نبود بالگرد، فوت دختر عشایر و توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۱
۰
نبود بالگرد، فوت دختر عشایر و توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نبود بالگرد اورژانس هوایی در استان و فوت دختر عشایر در شهرستان بهمئی توضیحاتی داد.
«سعید جاودان سیرت» افزود: در رابطه با بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از سقوط بالگرد اورژانس استان در حین ماموریت، اقدامات زیادی انجام شد.
وی اظهارکرد: یک روز پس از سقوط بالگرد اورژانس استان با آقای رئیس جمهور صحبت شد، در سفر وزیر بهداشت به استان نیز این مشکل پیگیری شد و مکاتباتی انجام داده ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با چهار شرکت بالگردی رایزنی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم که این مسأله به زودی عملیاتی و محقق شود.
جاودان سیرت تصریح کرد: رئیس اورژانس کشور پیگیر اختصاص یافتن یک بالگرد به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به فوت دختر ۱۷ ساله عشایری در شهرستان بهمئی تاکید کرد: بدلیل صعب‌العبور بودن و مسافتی که تا مصدوم وجود داشت نیروهای در استراحت اورژانس بر بالین مصدوم رسیدند و کمک های اولیه را انجام دادند. منتهی مسافت زیاد بود و متاسفانه زمانی که مصدوم را به آمبولانس رساندند دختر مصدوم فوت کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص درخواست کمک استان از برخی استانها برای اعزام بالگرد و همکاری نکردن آنها بیان کرد: درخواست کمک برای اعزام بالگرد از استان‌ها شد که گفته شده شرایط ناپایدار داشتند و خود این استانها باید در این زمینه توضیح دهند.
تیرماه امسال نیز بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد در حین ماموریت برای نجات جان یک کودک ۱۲ ساله حوالی ساعت ۱۱ روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای سرآسیاب آجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه بود که سقوط کرد و از آن روز تاکنون این استان عشایرنشین، کوهستانی و حادثه خیز فاقد بالگرد اورژانس است.
گفتنی است ۸۵ درصد از مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و صعب العبور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کنین بیاین توشهروروستاهای جاده دار زندگی گنین این همه دردسر واسه خودتون واستان درست نمیشه
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
نفوذی‌ها در میدان آرش

نفوذی‌ها در میدان آرش

متأسفم که یک نفر از کمیسیون انرژی گفته ذخایرمان آنقدر زیاد نیست که در مورد آن بحث کنیم....
1