تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۶۹۸۳۲
در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

انتقال کارت شرکت‌های بزرگ اقتصادی از تهران به یاسوج / گلایه معاون اقتصادی: فقط نکات منفی را نگویید / منوچهری: ما واقعیات را می گوییم / افزایش ۳۴۶ درصدی صادرات در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

۸
۰
انتقال کارت شرکت‌های بزرگ اقتصادی از تهران به یاسوج / گلایه معاون اقتصادی: فقط نکات منفی را نگویید / منوچهری: ما واقعیات را می گوییم / افزایش ۳۴۶ درصدی صادرات در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کبنا ؛رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: تمدید کارت‌های شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ از جمله کارخانه سیمان مارگون، پتروشیمی گچساران، کارخانه سیمان یاسوج تا آخر آدرماه به استان انتقال پیدا می‌کند و همه درآمد صدور کارت در استان واریز می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز، عصر امروز چهارشنبه ( 8 آذرماه 1402) هفتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد، عبدالله قبادی با اشاره به اهمیت تفکر صادراتی در میان تولیدکنندگان اظهار کرد: کارگروه توسعه صادرات را باید راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: در یک سال اخیر رویکرد اتاق بازرگانی استان تغییر کرده، در سال‌های گذشته تنها روی خدمات فنی و مهندسی کار می‌شد، اما در یک ساله اخیر صنعت، معدن و تجارت در کنار هم دیده می‌شوند، گردشگری، صنعت و تجارت سه حوزه‌ای هستند که به شدت به آن پرداخته‌ایم.
قبادی با اشاره به اینکه در بحث تجارت عقب هستیم افزود: ماهی قزل آلا به قیمت ۲ دلار از ایران به ترکیه صادر می‌شود، و در ترکیه ماهی دودی می‌شود و به قیمت ۸ دلار می‌فروشند، ما باید تلاش کنیم و زنجیره ارزش در ماهیان سردابی ایجاد کنیم.
معاون اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در حضور استاندار جنبه‌های قوی و مثبت را بیان کنید، اینطور نباشد که فقط مشکلات و معضلات و جنبه‌های منفی را بگویید.
در این خصوص منوچهری مشاور اتاق بازرگانی گفت که ما واقعیات را می‌گوییم.
همچنین معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استان ما از نظر تولیدات مشکلی ندارد، بخش اقتصادی باید 80 درصد انرژی خود را روی تجارت بگذارد و ۲۰ درصد فقط به تولید پرداخته شود.
وی گفت: در حال حاضر کشور‌های عربی فقط تجارت می‌کنند، تولیدی ندارند ولی درآمد بالایی از تجارت کسب می‌کنند.
مدیرکل گمرک استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به افزایش درآمد صادرات غیر نفتی استان گفت: درآمد صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۸ ماهه سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۴۶ درصدی صادرات و از نظر وزنی نیز ۲۰۲ برابر افزایش صادرات را داشتیم.
همچنین جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه نیز گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از یک میلیون تن تولیدات گیاهان دارویی را داریم ولی فقط ۱۰ درصد صادرات به خارج از کشور داریم.
جعفری اظهار کرد: هفته آینده بزرگترین نمایشگاه صنایع غذایی در عمان برگزار می‌شود و از استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد هیچ نماینده‌ای نداریم، با وجود اینکه تولیدات ماهی قزل آلا در این استان وضعیت مطلوبی دارد ولی ماهی قزل آلا از سوئد و نروژ به عمان صادر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد
Iran, Islamic Republic of
ریشه فعالیت های اقتصادی استان را احسان عسکری و منوچهری و ابوالفتح سامان پور و جبار کیانی با طرح های توجیهی کپی پیست خشکانده اند انحراف تصرف تسهیلات با همکاری این گروه است البته از سالهای خیلی قبل میباشد.
پورالحسینی
Iran, Islamic Republic of
آرزوی سربلندی برای دکتر قبادی عزیز
فعال حوزه گیاه دارویی(آگاه)
Iran, Islamic Republic of
خواهش می‌کنم از مسئولین استان که آماری که اعلام می‌کنند را یک بار با ماشین حساب یا روی کاغذ حساب و کتاب کنند. تولیدات گیاهان دارویی چطور شده یک میلیون تن؟ حتی اگر محصولات فرآوری شده گیاهان دارویی استان را هم کنار مواد خام قرار دهیم، در مجموع به ۱۰ هزار تن هم نمیرسه. گیاهان دارویی یا از عرصه جمع می‌شود یا کشت می‌شود که قطعا ما در استانمان اینقدر زمین نداریم که به گیاه دارویی اختصاص بدهیم. به طور متوسط هر هکتار یک تن گیاه دارویی بدهد، می‌شود یک میلیون هکتار. آیا آمار اعلام شده خنده دار نیست؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یک میلیون تن گیاهان دارویی تولید سالیانه داریم. این آمار خیلی خیلی مبالغه آمیزه. کارخونه سیمان مارگون با اون همه بزرگی یک میلیون تن در سال تولید سیمان داره یا پتروشیمی گچساران به عنوان یک ابرپروژه سالی یک میلیون تن تولید اتیلن داره. نمیدونم این یک میلیون تن گیاهان دارویی در کجای استان تولید میشه یا حتی قابل تولیده. خوبه در آمار دادن کمی لااقل کمی دقت کنیم.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آمارهای غیرکارشناسی مبنای تصمیم گیریهای غلط خواهد بود. کل مساحت استان نزدیک به یک میلیون و 500 هزار هکتاره. اگر از هر متر مربع 100 گرم گیاه دارویی بدست آید برای یک میلیون تن گیاه دارویی نیاز به یک میلیون هکتار زمین قابل رویش داریم . بفرمایند یک میلیون هکتاری که الان سالی یک میلیون تن تولید گیاهان دارویی میکند کجای استان هست؟
م ف
Iran, Islamic Republic of
فساد اداری پیشرفت ورونق استان کهگیلویه وبویراحمد را به سراشیبی سقوط وافتادن مردم منجلاب بسیار نزدیک کرده وانقدر هم واضح ومشهود است ولی بدلیل اینکه بصورت زنجیره ای در تمام ادارات وسازمانها هست هیچ کسی در ادارات نظارت وکنترل کننده نیست وادارات ونهادها کاملا افسار گسیخته عمل میکنند ودر صورت عدم رضایت کارکنان وذینفع نبودن مردم ومراجعین را دست به دست میکنند
مرد خدا
Iran, Islamic Republic of
چندتا از اون کارت ها رو دسیار مردمی زده به جیب
ایران
Iran, Islamic Republic of
این آمار جلسات بیهوده سالهاست که برگزار و اعلام میشه . ااقای جعفری سالهاست داروی گیاهی و ماهی قزل آلای طرح خودش صادر میکنه و آمار الکی میده و ول کن نیست . مگه هرینه صدرو یک کارت چقدر هست که میخوان وارد چرخه اقتصاد استان کنن ؟
نهایت ده میلیون تومان هست هزینه صدور یک کارت !
چرا حرف از برگشت میلیون ها دلار ارز صادراتی کارخانه سیمان مارگون و غیره نمیزنید که معلوم نیست وارد کدوم کشور عربی میشه ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1