کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

انتقال کارت شرکت‌های بزرگ اقتصادی از تهران به یاسوج / گلایه معاون اقتصادی: فقط نکات منفی را نگویید / منوچهری: ما واقعیات را می گوییم / افزایش ۳۴۶ درصدی صادرات در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

8 آذر 1402 ساعت 19:16

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: تمدید کارت‌های شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ از جمله کارخانه سیمان مارگون، پتروشیمی گچساران، کارخانه سیمان یاسوج تا آخر آدرماه به استان انتقال پیدا می‌کند و همه درآمد صدور کارت در استان واریز می‌شود.


رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: تمدید کارت‌های شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ از جمله کارخانه سیمان مارگون، پتروشیمی گچساران، کارخانه سیمان یاسوج تا آخر آدرماه به استان انتقال پیدا می‌کند و همه درآمد صدور کارت در استان واریز می‌شود.
به گزارش کبنانیوز، عصر امروز چهارشنبه ( 8 آذرماه 1402) هفتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد، عبدالله قبادی با اشاره به اهمیت تفکر صادراتی در میان تولیدکنندگان اظهار کرد: کارگروه توسعه صادرات را باید راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: در یک سال اخیر رویکرد اتاق بازرگانی استان تغییر کرده، در سال‌های گذشته تنها روی خدمات فنی و مهندسی کار می‌شد، اما در یک ساله اخیر صنعت، معدن و تجارت در کنار هم دیده می‌شوند، گردشگری، صنعت و تجارت سه حوزه‌ای هستند که به شدت به آن پرداخته‌ایم.
قبادی با اشاره به اینکه در بحث تجارت عقب هستیم افزود: ماهی قزل آلا به قیمت ۲ دلار از ایران به ترکیه صادر می‌شود، و در ترکیه ماهی دودی می‌شود و به قیمت ۸ دلار می‌فروشند، ما باید تلاش کنیم و زنجیره ارزش در ماهیان سردابی ایجاد کنیم.
معاون اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در حضور استاندار جنبه‌های قوی و مثبت را بیان کنید، اینطور نباشد که فقط مشکلات و معضلات و جنبه‌های منفی را بگویید.
در این خصوص منوچهری مشاور اتاق بازرگانی گفت که ما واقعیات را می‌گوییم.
همچنین معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استان ما از نظر تولیدات مشکلی ندارد، بخش اقتصادی باید 80 درصد انرژی خود را روی تجارت بگذارد و ۲۰ درصد فقط به تولید پرداخته شود.
وی گفت: در حال حاضر کشور‌های عربی فقط تجارت می‌کنند، تولیدی ندارند ولی درآمد بالایی از تجارت کسب می‌کنند.
مدیرکل گمرک استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به افزایش درآمد صادرات غیر نفتی استان گفت: درآمد صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۸ ماهه سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۴۶ درصدی صادرات و از نظر وزنی نیز ۲۰۲ برابر افزایش صادرات را داشتیم.
همچنین جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه نیز گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از یک میلیون تن تولیدات گیاهان دارویی را داریم ولی فقط ۱۰ درصد صادرات به خارج از کشور داریم.
جعفری اظهار کرد: هفته آینده بزرگترین نمایشگاه صنایع غذایی در عمان برگزار می‌شود و از استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد هیچ نماینده‌ای نداریم، با وجود اینکه تولیدات ماهی قزل آلا در این استان وضعیت مطلوبی دارد ولی ماهی قزل آلا از سوئد و نروژ به عمان صادر می‌شود.


کد مطلب: 469832

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469832/انتقال-کارت-شرکت-های-بزرگ-اقتصادی-تهران-یاسوج-گلایه-معاون-فقط-نکات-منفی-نگویید-منوچهری-واقعیات-می-گوییم-افزایش-۳۴۶-درصدی-صادرات-کهگیلویه-و-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1