تاریخ انتشار
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۶۹۶۵۲
در خطبه های نماز جمعه چیتاب مطرح شد

امام جمعه کبگیان: بسیج همان وعده خداوند است

۲
امام جمعه کبگیان: بسیج همان وعده خداوند است
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: بسیجی همان وعده خداوند در مائده است، که فرمود؛ گروهی خواهند آمد بامؤمنان فروتن و بر كافران سرفرازند و بدون از سرزنش هیچ ملامتگری در راه خدا جهاد مى كنند.
به گزارش کبنـا از چیتاب، حجت الاسلام سیدفرج الله پِژمان امام جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز جمعه (۳ آذرماه ۱۴۰۲) چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با اشاره به مسأله «نَفخِ صُـور» و قدرت بلامنازع خداوند با اراده راسخ در امحاءِ جهان هستی با تمام موجوادتش گفت: اگر انسان همین مسأله نفخ صور و قبض روح را در لحظات متعدد زندگی بیاد داشته باشد می‌تواند در وَهمِ خود با دل کندن از دنیای فانی با آغوش باز از آن مرگی که خیلی‌ها در تفهیمَش دچار اشکالند پذیرائی کند.  
وی سه اثر تربیتی، قدرت بلامنازع خداوند در جان گرفتن و حیات دادن، زنگ خطر اطلاع از مرگ، و دل کندن از دنیای فانی برای مرگ ناگهانی را از مقوله‌های مهم خروجی تفهیم نفخ صور برشمرد.  
سیدفرج الله پژمان در فراز دوم از خطبه‌های این هفته ضمن تبریک هفته بسیج، حضور آگاهانه بابصیرت در نهایت توقعات با بینش بالا و متعهد بودن به اصل نظام را از خصایص برتر یک بسیجی برشمرد و گفت: بسیجی همان وعده خداوند در سورهٔ مائده است، که فرمود؛ گروهی خواهند آمد که با مؤمنان فروتن و بر كافران سرفرازند و بدون اهمیت از سرزنش هیچ ملامتگری در راه خدا جهاد مى كنند و این فضل خداست و آن را به هر كس كه بخواهد مى دهد و خدا گشایشگر داناست.  
امام جمعه چیتاب با اذعان به اینکه بسیجی همان بیدار دل شجاعی که از تحریمات فرصت و در برابر تهدیدات مستحکم بوده و هرجایی دشمن بخواهد با حَربَهٔ نِفُوذ جهت تزریق یأس بر بدنه جامعه ورود کند با روشنگری هجمه آنان را خنثی کرده و سربلند بیرون می‌آید ادامه داد: همه شما‌هایی که امروزه در این قاموس مُتَبَرِک مُتَعَهِد ماندِه‌اید در زُمره همین تمثیلات هستید و به خود ببالید.  
حجت الاسلام پژمان در ادامه فراز دوم خطبه‌های این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن فاطمیه اول گفت: مقام منزلت این بانوی بزرگوار آنچنان والاست که نباید در وادی‌های متعدد شهادتش تحت الشعاعِ معاندین دین در بدعت آفرینی بِشَوِیم و باید در نهایت تکریم مقامش هرآنچه داریم در طبق اخلاص گذاشته و با دل و جان تلاش کنیم.  
این خطیب جمعه با اذعان به اینکه نام فاطمه برگرفته «مصونیت از آتش جهنم» است ادامه داد؛ عزیزان ضمن لبیک به انجام دستورات الهی در عُبُودِیَّت خوشحال و خُرسند باشید که در لوای پرچم فاطمیه و آل عبا عجین شده، زندگی کرده و می‌میرید و این یک موهبت الهی است که اگر ارزشش را در دنیا متوجه نشده‌اید، یقیناََ بعد از مرگ متوجه خواهید شد.  
امام جمعه چیتاب در پایان خطبه‌های این هفته ضمن تشکر از تلاش‌های کادر درمان بهداشتِ بخش و شهرچیتاب گفت: آقای جاوید مدیر مرکز بهداشت درمان بخش و همکارانشان علیرغم تمامی کمبودات و شاید در جا‌هایی بادست نیمه خالی در نهایت تلاش و کوشش مسئولیتشان در قبال سلامت مردمان این دیار را به نحو احسن انجام داده و اکثر اوقات خط مقدم نماز جمعه و برنامه‌های فرهنگی در بخش بوده‌اند.  
لازم به ذکر است به میمنت هفته بسیج وبه پاس زحمات بسیجیان، در بین الصلاتین از تعدادی بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های حوزه‌های مقاومت ( خواهران و برادران ) با اهداء لوایح تقدیر وهدایایی به رسم یادبود تجلیل بعمل آمد.

--------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1