تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۶۹۵۳۸
در جمع خبرنگاران مطرح شد

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره آزمون استخدامی پتروشیمی گچساران

۲
۰
توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره آزمون استخدامی پتروشیمی گچساران
کبنا ؛ظرف یک هفته اخیر شاهد برپایی تجمع‌های مختلف از سوی متقاضیان استخدامی پتروشیمی گچساران وباشت در جلو فرمانداری و برخی نهاد‌ها بودیم که نسبت به شفاف نبودن شرایط مندرج دردفترچه آزمون و پاسخگو نبودن مسئولان امر گلایه‌هایی داشتند اما هم اینک با تدبیر استاندار ودخالت شورای تأمین فرآیند نام‌نویسی در آزمون این واحد تولیدی تسهیل شده است.
به گزارش کبنا، دلیل اصلی این اعتراض‌ها شرایط ثبت نام در پتروشیمی و موضوع بومی گزینی بود که با تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این دغدغه و نگرانی متقاضیان از بین می‌رود.
متقاضیان بیم آن داشتند که مهلت ثبت نام در پتروشیمی گچساران گچساران رو به پایان است و انتظار داشتند متولیان امر در ارائه استشهادنامه یا همان گواهی بومی با آن‌ها همکاری و اجازه دهند مراحل ثبت‌نام‌ها انجام بگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: در دولت‌های قبل اعتراضات درون استانی در خصوص جذب نیرو در صنایع وجود داشت.
سید علی احمدزاده افزود: در دولت‌های گذشته بیشتر نیرو‌های پتروشیمی گچساران به طور معمول غیر بومی و از استان‌های دیگر جذب این واحد شده‌اند.
وی تأکید کرد: نزدیک به هزار نفر غیر بومی در پتروشیمی گچساران در حال کار بودند و مردم بومی منطقه اعتراض داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراکز بزرگ مقیاس صنعتی این استان از جمله پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی گچساران، پترو پالایشگاه گچساران و میدان گازی مختار هستند و به زودی نیرو جذب خواهند کرد.
وی ادامه داد: سیاست دولت در سفر دوم رئیس جمهور به استان بومی گزینی نیرو‌ها بود که در مدیریت‌ها و اشتغال بومی گزینی مد نظر قرار گیرد.
احمدزاده تأکید کرد: افراد بومی برای اشتغال هر منطقه انتخاب می‌کنیم تا حتی در تردد با سختی مواجه نشوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در جذب نیروی انسانی ۷۰ درصد سهم بومی شهرستان و منطقه محل استقرار واحد صنعتی و ۳۰ درصد بقیه به طور مساوی به بومی دو حوزه دیگر استان است.
وی عنوان کرد: شهرستان‌های گچساران و باشت یک منطقه، کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده یک منطقه و بویراحمد، دنا و مارگون یک منطقه بومی تعریف شده‌اند و این مصوبه مورد موافقت شورای تأمین استان رسیده است.
احمدزاده تأکید کرد: این مصوبه متعلق به همه مراکز صنعتی- تولیدی بزرگ مقیاس استان است و برای کارگاه‌های کوچک بخش خصوصی موضوعیت ندارد.
وی بیان کرد: هلدینگ خلیج فارس قبل از اینکه این مصوبه اعلام شود اطلاعیه برای جذب نیرو داده است که در بند ۲ شرطی گذاشته که افرادی قبلاً در پتروشیمی کار کرده باشند و یا سه ماه بیمه داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حدود ۱۵ روز پیش دیدار‌ها، مکاتبات و رایزنی‌هایی با مجموعه خلیج فارس داشتیم اما هنوز عملاً اقدامی انجام نگرفته و مجدداً اعتراضی برای حذف این بند انجام داده‌ایم.
وی بیان کرد: قرار شده ثبت نام در آزمون جذب متقاضیان پتروشیمی گچساران تا یک هفته دیگر تمدید و این شرط هم حذف شود تا شرایط ثبت نام برای متقاضیان تسهیل یابد.
گفتنی است، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هدف کمک به ایجاد اشتغال پایدار و به منظور تکمیل کادر پیمانکاران حجمی پتروشیمی گچساران، از بین پرسنل پرتلاش شرکت‌هایی که در قالب پیمانکاری‌های مختلف در مجتمع پتروشیمی گچساران مشغول به کار بوده‌اند از طریق مصاحبه فنی، تخصصی، رفتاری و روانشناسی اقدام به جذب نیروی انسانی (پیمانکاری حجمی) می‌کند و مهلت ثبت نام تا ۲۵ آبان امسال است.
مجتمع پتروشیمی گچساران که ۸۳ درصد تجهیرات آن ایرانی است در ابتدای دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با همت دولت، پس از ۲ سال و در سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رزمنده
Iran, Islamic Republic of
حالا نتیجه چه می باشد کسانیکه بچه گچساران هستند و سابقه بیمه و کارکرد ندارند باید به کجا مراجعه کنند وثبت نام نمایند
لطفا"راهنمائی فرمایید
صمد پ
Iran, Islamic Republic of
تا جایی من میدونم نیروهاشونو معرفی کردند.
نماینده های فعلی
اقای حسینی
موحد
روشنفکر
منتظریان
هدایتخواه
عسکری
هاشمی
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1