تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۶۹۴۲۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد

دو خبر مهم استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت و وقتی بلیط هواپیمای فرودگاه یاسوج کمیاب می‌شود

۵
۱
دو خبر مهم استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت و وقتی بلیط هواپیمای فرودگاه یاسوج کمیاب می‌شود
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پروژه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه وبویراحمد به اینترنت پرسرعت در‌ ایستگاه‌های آخر و هم اینک هم۶۲ پروژه در حال اجرا است.
سید علی احمدزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اینک ۶۲ پروژه مخابراتی و برای اتصال روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن‌ها میزان دسترسی استان به ۹۸.۷ درصد می‌رسد و ۱.۳ درصد باقی مانده و در مرحله اخذ اعتبار قرار دارد.
وی افزود: پروژه کلان دوم که در این مدت خیلی پیگیری شد و اکنون آغاز شده، پروژه اتصال خانوار‌های شهر‌های استان به فیبرنوری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای این طرح در همه ۲۱ شهر استان پیش‌بینی شده و اعتبار سرمایه‌گذاری آن چهار هزار میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی و دولت تأمین شده است.
احمدزده تصریح کرد: قرارداد شهر‌های گچساران، باشت، دهدشت، چرام، لنده با شهرداری‌ها بسته شده و عملیات شهر چرام نیز آغاز شده است.
وی در ادامه به افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج گریزی زد و گفت: با پیگیری و تلاش‌های انجام گرفته شاهد افزایش پروازها هستیم، به‌طوریکه اولین پرواز در روز جمعه از تهران به یاسوج تکمیل و برگشت هم اینگونه بود. و بر اساس اطلاعات مسوولان فرودگاه 25 نفر برای رفت به تهران موفق به اخذ بلیط نشدند.
بر اساس این گزارش، یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در مناطق مختلف این استان از سوی پیمانکار در دست احداث است.
طول فیبر نوری در مناطق شهری استان ۴۳۰ کیلومتر، بین شهری ۹۰۰ کیلومتر و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهاست.
هم اکنون ۸۳ هزار و ۵۶۵ شماره تلفن ثابت و یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۷ تلفن همراه در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
به تفکیک میانگین اتصال به اینترنت پرسرعت روستا‌های استان شامل روستا‌های شهرستان باشت ۹۰/۲۸ درصد، بویراحمد ۹۵/۵ درصد، بهمئی ۹۱ درصد، چرام ۹۵/۶۵ درصد، دنا ۹۰ درصد، کهگیلویه ۹۴ درصد، گچساران ۹۶/۱۵ درصد و روستا‌های شهرستان لنده ۹۴/۱۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستا‌های متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.
۹۵ درصد روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستا‌های استان با احتساب تمام تکنولوژی‌ها (گران و ارزان و‌ای دی اس ال، ‌تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روستای خلیفه ای بخش سوق
و خود صهر سوق زیر ساخت مخابرات وتجهیزات مستهلک فرسوده و فیبر نوری دهدشت ب سوق فرسوده و مستهلک می باشد
سید
Iran, Islamic Republic of
روستای خلیفه ای دکل در حال اجراست و حدااکثر تا ۱۰ روز دیگر روشن میشود. ضمنا اگر ممانعت و کارشکنی های برخی از اهالی خلیفه ای نبود عملیات احداث این دکل یکسال پیش به اتمام میرسید.
به جرات می توان گفت بی برنامه ترین استاندار استان احمدزاده است.
ایشان کاملا احساسی و بر اساس بازدید های خود اقدام به کار عمرانی می کند و این باعث شده مسائل اساسی استان با نگاه به آینده استان دیده نشود .
ولی الله
Iran, Islamic Republic of
هروقت مشکل شهریاسوج درخصوص اینترنت حل شدآنوقت حرف ازروستای بیچاره بزنید
مردم
United States
چرا زر می زنید روستای سرتنگ لیراب آنتن تلفن ندارم 36خانواره
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1