تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۶۹۳۳۰
صبح امروز (پنج شنبه، 25 آبان) صورت پذیرفت

سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری / رئیسی: تا امروز مشکل تنش آبی ۳۵۰۰ روستای کشور حل شده است/ نباید شاهد محرومیت و بیکاری باشیم

۰
سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری +  فیلم و تصاویر
کبنا ؛رئیس جمهور در نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، دقایقی پیش با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرکرد، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز چهارمحال و بختیاری شد.
به گزارش کبنا، سید ابراهیم رئیسی در سفر یکروزه خود به چهارمحال و بختیاری، علاوه بر بررسی کیفیت و میزان اجرای مصوبات سفر اول دولت مردمی به این استان، پروژه‌های آبرسانی و برق‌رسانی به بخش‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری را نیز افتتاح خواهد کرد.
رئیس جمهور همچنین پس از دیدار عمومی با مردم شهرستان شهرکرد، دیدارهایی نیز با نخبگان و فعالان اقتصادی استان و جمعی از سران عشایر داشته و پس از جمع‌بندی نتایج سفر از سوی اعضای دولت در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، در نشست خبری پایانی، نتایج این سفر یکروزه را برای مردم و اصحاب رسانه تشریح می‌کند.
    
استقبال شهرکردی‌ها از رئیسی 
مراسم استقبال از رئیس جمهور در شهرکرد در بدو ورود به محل سخنرانی را در این ویدئو می‌بینید.
    
رئیسی: نباید شاهد محرومیت و بیکاری باشیم/ مشکلات آبرسانی چهارمحال و بختیاری برطرف می‌شود
سید ابراهیم رئیسی امروز پس از ورود به استان چهارمحل و بختیاری از طریق فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توفیقی است که امروز در شهرکرد هستیم. استان چهارمحال و بختیاری جلوه کار و تلاش و مردمان خونگرم است. ترک‌ها، لر‌ها و فارس‌های این استان مردم با صفا و با وفا نسبت به انقلاب اسلامی هستند و من نسبت به ۲۵۰۰ شهید و ۷ هزار جانباز و ایثارگر، خانواده معزز شهدا و سرداران استان ادای احترام می‌کنم.
    
رئیس جمهور گفت: در سفر اول مصوباتی داشتیم که باید اجرایی می‌شد، خوشبختانه با تلاش مدیران اجرایی امروز شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی هستیم که در دور اول سفر تصویب شد و باید اجرایی می‌شد، یکی از این طرح‌های مهم استان آبرسانی است.
وی بیان داشت: این استان زمین‌های حاصلخیز، آب فراوان و .. دارد و باید به خوبی از این‌ها استفاده کرد تا مشکلات این استان حل شود. خوشبختانه مشکل نیمی از جمعیت مردم این استان در خصوص آبرسانی حل می‌شود و طرح‌ها و پروژه‌های قابل توجه انجام شده است. استانی که این میزان از استعداد در آن نهفته است نباید شاهد محرومیت و بیکاری و مسائل این چنینی در استان باشیم.
رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: از همه کسانی که برای رفع محرومیت استان چهارمحال و بختیاری تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. امروز پیگیر مصوبات دور اول سفر هستم و به دنبال انجام کار‌هایی هستیم که رضایت خداوند متعال را جلب کنیم و اعتماد مردم را افزایش دهیم.

موسی(ع) در میان کودک‌کشی های فرعون پدید آمد و امت موسی بود که حکومت فرعون را سرنگون کرد
رئیس جمهور در شهرکرد گفت: پایان رژیم صهیونیستی ان‌شاءالله اعلام خواهد شد و مردم مظلوم و مقتدر فلسطین به حقوق خود خواهند رسید.
    
 در دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام متمرکز شده ایم 
 سیدابراهیم رئیسی امروز در آیین افتتاح متمرکز ۱۵ پروژه آبرسانی و برق رسانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: خرسندیم از ین حیث که آنچه که به مردم عزیز استان وعده داده شد مبنی بر پیگیری مشکلات آب استان، امروز بخش قابل توجه مشکلات آبی این استان حل می‌شود.
وی با بیان اینکه برای این تلاش‌ها باید از همه دست‌اندرکاران و همه عزیزان در جهت به ثمر رساندن پروژه‌ها تشکر ویژه کرد، عنوان کرد: موضوع طرح‌های آبرسانی در استان حاصلخیز و پرآب چهارمحال و بختیاری اهمیت دارد، اینجا جایی است که سخن از کمبود آب نیست، بلکه مسئله مدیریت آب است. اگر آب مدیریت شود، می‌توان برای همه مناطق آب را تامین کرد.
رئیس جمهور با اشاره به سد غدیر باباحیدر که ۱۵ سال به طول انجامیده است، مطرح کرد: ما مثل سد باباحیدر را داریم که ۱۵ سال است که آغاز شده بود و می توانست در سال‌های ابتدایی به سامان برسد که اگر اینچنین بود هزینه برای آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود اما با گذشت زمان، هزینه آن ۱۰ برابری شد و امروز شاهد آبگیری سد هستیم.
رئیسی با اشاره به روستاهای استان که دچار تنش آبی و مشکلات آبرسانی هستند، گفت: امروز با همکاری عزیزان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تنش آبی ۱۱۷ روستای این استان حل شد، ما خرسندیم که مردم دسترسی به آب پیدا می‌کنند، استان چهارمحال و بختیاری  استانی پرآب محسوب می‌شود و بام ایران است، طبیعتا زمینه اینکه بتوانیم مشکل آبرسانی را حل کنیم بسیار فراوان است.
وی با اشاره به اینکه لازم است با همکاری بیشتر، مشکلات آبرسانی سایر روستاهای این استان نیز حل شود، ادامه داد: در سطح کشور، ۱۰ هزار روستا وجود دارد که مشکل تنش آبی و آبرسانی دارند که تا به امروز مشکل ۳۵۰۰ روستا حل شده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه انجام این کارها جز با کار جهادی و انکیزه و اخلاص قابل حل نبود، ادامه داد: ۷۰ درصد این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری در این دولت انجام شده است، همچنین بیشترین جذب اعتبارات با همت عزیزان در این دوره صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه آنچه که رهبری به همه ما توصیه کردند این است که باید در دل مردم ایجاد امید کنیم، مطرح کرد: امید در دولت به معنای کار و تلاش مداوم است که می‌تواند امید در دل مردم ایجاد کند.
رئیسی همچنین به سد غدیر باباحیدر اشاره کرد و افزود: مجموعا ۱۳ برابر سرعت کار در این طرح در دولت سیزدهم بیشتر شده است، برای همین هم در زمان کمی به بهره‌برداری رسید.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مسئله اولویت‌دار و محور دولت است، عنوان کرد: نباید مردم با دیدن پروژه‌هایی که طول کشیده است بگویند چرا انقدر طول کشیده است، نباید پروژه‌ای که۴ ساله تمام می‌شد، ۱۴ سال طول بکشد، این به این معناست که هزینه‌ها برای بهره‌برداری از پروژه افزایش پیدا کرده است. هنر ما این است که رضایت مردم را برآورده کنیم که با عمل و اقدام قابل برآورده شدن است.
بهره برداری از ۴٠٠٠ واحد نهضت ملی مسکن، افتتاح طرح‌های آبرسانی، افتتاح آبگیر و سد باباحیدر، افتتاح طرح‌های عمرانی و جاده‌ای و همچنین آبرسانی به ۱۱۷ روستا از برنامه های رئیس جمهور در این استان خواهد بود.
رئیس جمهور در این سفر، علاوه بر بازدید و افتتاح طرح‌ها، با مردم و جمعی از سران عشایر و بختیاری این استان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. همچنین در این سفر ۳۰۰ هکتار زمین به شهرک‌های صنعتی استان اضافه خواهد شد تا زیرساخت لازم برای توسعه صنایع فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1