تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۶۹۲۶۴
در هشت ماه ابتدایی سال‌جاری؛

512 زندانی با اعطاء ارفاقات قانونی از زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند

۰
512 زندانی با اعطاء ارفاقات قانونی از زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
کبنا ؛منصور بیژنی مدیر کل زندان‎های استان کهگیلویه وبویراحمد از آزادی 512 نفر زندانی واجدشرایط استان با بهره مندی از ارفاقات قانونی در هشت ماهه سالجاری خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان کهگیلویه وبویراحمد، مدیر کل زندان ها با تقدیر از همکاری و تعامل دوسویه دادگستری و دادسرای های استان افزود: با هدف تعامل هر چه بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان در شورای های طبقه بندی در زندان ها و جلسات متعدد کمیته های عفو استان با موافقت مراجع قضایی به زندانیان واجدالشرایط نهاد ها وارافاقات حقوقی اعطاء می گردد.
بیژنی ادامه داد: از جمله سیاست‌های قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت متهمین و محکومین و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش تراکم جمعیت زندان هاست که در این زمینه مسئولین قضایی استان از طریق بازدید چهره به چهره با زندانیان، تعیین و تکلیف متهمین تحت قرار، اعطای ارفاقات قضایی از جمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار، توسعه استفاده از نظام سیستم نیمه آزادی و پابند الکترونیکی، اعطاء مرخصی و اشتغال به کار زندانیان واجد الشرایط در تعدیل وضعیت کنونی زندان‌های استان همکاری و همراهی داشته اند.
منصور بیژنی تصریح کرد: ارفاقات قضایی به زندانیانی تعلق می گیرد که دارای محکومیت های سنگین و خشن نبوده و وجود آنان نافی امنیت و آسایش مردم نباشند.
مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در هشت ماهه سالجاری در زندان های استان 512 زندانی واجدالشرایط با استفاده از ارفاقات قانونی از جمله آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو عمومی، تخفیف، قبولی اعسار و مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1