تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۶۹۰۸۹
در نشست مشترک کمیسیون حفاظت آب و ستاد مدیریت بحران مطرح شد

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد زمان آغاز بارش‌های مناسب را اعلام کرد / فرماندار شهرستان بویراحمد: راهداری راه ارتباطی 70 روستا را خاکبرداری و رها کرده، با اولین بارش مسیرها بسته می‌شوند

۱
۲
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد زمان آغاز بارش‌های مناسب را اعلام کرد / فرماندار شهرستان بویراحمد: راهداری راه ارتباطی 70 روستا را خاکبرداری و رها کرده، با اولین بارش مسیرها بسته می‌شوند
کبنا ؛فرماندار بویراحمد گفت: راهداری مسیر ارتباطی 70 روستای بخش بویراحمد را خاکبرداری و نیمه کاره ر‌ها کرده است و با اولین بارش‌ها این راه‌های ارتباطی قطع می‌شود.
به گزارش کبنا، شهرام مهدوی مطلق روز گذشته (پنجشنبه 18 آبان ماه 1402) در نشست مشترک کمیسیون حفاظت آب و ستاد مدیریت بحران، اظهار کرد: در اجرای قانون توزیع عادلانه آب آنطور که باید کار می‌شد، نشده است
فرماندار بویراحمد با اشاره به شناسایی منابع جدید آب افزود: مردم گزارش می‌دهند که امکان تولید آب وجود دارد که این مکان‌ها مورد بازنگری قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در بویراحمد فعلا مشکل تغذیه آب وجود ندارد، بر شناسایی و بهره‌برداری منابع آب تأکید کرد و گفت: نظارت‌ها بر تشکل‌های آبران به خوبی انجام گرفته است.
او در ادامه در خصوص وضعیت تعاون مسکن، گفت: هیچ اداره‌ای حق ندارد با تعاون مسکن همکاری کند، ضمن اینکه پرونده‌های زیادی از تخلفات تعاونی مسکن در حوزه قضایی در حال بررسی است.
مهدوی مطلق بر همکاری و هم‌اندیشی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برای کشت پاییزی تأکید کرد و گفت: وضعیت آب‌های سطحی مادوان، تل خسرو و سایر مناطق بویراحمد تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به شروع بارش‌ها آمادگی ۱۰۰ درصدی دستگاه‌های خدمات‌رسان را خواستار شد و افزود: شرکت گاز، برق و آب برای تأمین برق، آب و گاز پایدار مردم پای کار باشند.
وی با بیان اینکه در برخی مناطق صعب‌العبور نیازمند بسته کامل هلال احمر و حوزه بهداشت و درمان هستیم، گفت: ۷۰ روستای بخش بویراحمد با اولین بارش‌ها قطع می‌شود و کار امدادرسانی به بیماران و زنان باردار با مشکل مواجه می‌شود.
مهدوی‌مطلق خاطرنشان کرد: راهداری در مسیر‌های بویراحمد خاکبرداری کرده اما نیمه کاره ر‌ها کرده که با اولین بارش‌ها قطع می‌شود حتی امکان تردد ماشین‌های کمک‌دار نیست که راهداری تدبیری اتخاذ کند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری در لایه‌روبی جداول و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان در پایداری برق اقدامات خوبی انجام دادند.
آرش مصلح_ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ در جلسه مشترک شورای حفاظت منابع آب و ستاد بحران استان، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از کشاورزان محدوده «سد تنگ سرخ» گله‌مند بودند که این میزان مبلغ پرداختی به کشاورزان، ره آورد این سفر بوده است.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بوییراحمد: زمان آغاز بارش‌های مناسب را اعلام کرد / فرماندار شهرستان بویراحمد: راهداری راه ارتباطی 70 روستا را خاکبرداری و رها کرده، با اولین بارش مسیرها بسته می‌شوند / مصلح:
وی اضافه کرد: سد تنگ سرخ از جمله طرح‌های ملی است که ۱۱۵میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ برای ساخت این سد اختصاص داده شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه بشار اختصاص داده شد.
نیکروز_ مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در این جلسه از مدیران دستگا‌های خدمات‌رسان خواست که آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های پیش رو را داشته باشند.
علی کرمی_ مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد_  نیز در این جلسه؛ گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، بارش پاییزی در کهگیلویه وبویراحمد بالاتر از نرمال خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد افزود: تاکنون بارش‌ها به صورت رگباری و نقطه‌ای بوده اما از اواخر وقت چهارشنبه و در روز پنج‌شنبه هفته آینده نخستین بارش مناسب را در سطح استان شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی براساس احتمالات است و تاکنون بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد پیش‌بینی‌های بلند مدت و ۸۰ درصد پیش‌بینی‌های کوتاه مدت صحت داشتند، گفت: پیش‌بینی بارش‌های آذر و دی ماه بالاتر از نرمال خواهد بود.
کرمی بیان کرد: بارش‌های بهمن و اسفند در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و اگر تاکنون بارش‌ها دیر اتفاق افتاده به این دلیل بوده که استان تحت تأثیر سامانه پرفشار حاره‌ای قرار داشته که‌امیدواریم در چهارشنبه هفته آینده بارش‌های خوبی را در سطح استان شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه استان تحت تأثیر پدیده ال نینو قرار داشته و شاهد افزایش دمای هوا در مهر ماه بودیم، گفت: کهگیلویه وبویراحمد در مهر ماه امسال با افزایش ۱.۹ درجه‌ای دما بعد از بوشهر جایگاه دوم را داشت‌
کرمی عنوان کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه بارش برف در بویراحمد، دنا و مارگون در پاییز امسال قابل پیش‌بینی است.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به لزوم راه‌اندازی دو‌ا یستگاه اقلیم‌شناسی خودکار در سپیدار و کاکان گفت: سرمازدگی محصولات کشاورزی را خواهیم داشت که به موقع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، ضمن اینکه مسوولان به هشدار‌های هواشناسی توجه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی خودتون قاضی ببینید چ آدمهایی قراره مدیریت بحران کنن.از فرمانداری که فقط و فقط منطقه ای فکر میکنه تا مدیریت هلال احمر که ایشون هم دسته کمی از فرماندار نداره. البته که نماینده از خودتونه ولی آدم قحطی بود؟
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
1