تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۶۸۹۲۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

تائید 9 سایت پرنده‌نگری در کهگیلویه و بویراحمد

۰
تائید 9 سایت پرنده‌نگری در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در آخرین سرشماری زمستانه 1401 بیش از 7 هزار و 600 پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در 9 سایت پرنده نگری استان آمار برداری شد .
به گزارش کبنا نیوز، اسلام جاودان خرد گفت : کهگیلویه وبویراحمد بدلیل برخورداری از دریاچه ها و تالاب های متعدد ، سالانه میزبان پرندگان مهاجر بسیاری است که از پهنه آبی استان بعنوان مقاصد کوتاه مدت اقامتی خود در هنگام مهاجرت استفاده می کنند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود : استان ما بدلیل آنکه 10 درصد منابع آبی کشور (روان آب ) را تامین می کند محلی برای جای دادن هزاران قطعه پرنده بومی و مهاجر آبزی و کنار آبزی است به همین علت 17 سایت پرنده نگری توسط کارشناسان محیط زیست استان انتخاب و به سازمان مرکزی پیشنهاد داده شد .
جاودان خرد تصریح کرد : طرح پژوهشی " تعیین نوسان بلند مدت جمعیت پرندگان آبزی و تدوین دستورالعمل جامع سرشماری " انتخاب سایت های اصلی و زیرسایت های سرشماری نیمه زمستانه پرندگان در ستور کار قرار گرفت و تیمی متشکل  از  اعضاء هیئت علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار به استان سفر کرد .
وی گفت : در این سفر پس از بازدید و ارزیابی 17 سایت پیشنهادی استان 9 سایت آن مورد تائید قرار گرفت ضمن آنکه یک سایت جدید پیشنهاد داده شد که قرار است پس از بررسی در مورد آن تصمیم گیری شود .
جاودان خرد گفت : در آخرین سرشماری زمستانه 1401 در سایت های پرنده نگری استان شامل تالاب برم الوان ، رودخانه بشار ، سد کوثر ، سد مارون ، تالاب مورزرد ، سد امام زاده قاسم (ع) ، رودخانه تنگ سرخ ، تصفیه خانه دهدشت و رودخانه زهره بیش از 7 هزار و 601 پرنده آمار برداری شد .
وی به اهمیت سایت های پرنده نگری اشاره کرد و گفت : بسیاری از علاقه‌مندان به اکوتوریسم و شاخه پرنده‌نگری از نقاط مختلف ایران و جهان، در فصل مهاجرت به زیستگاه‌های موقت و دائمی سفر می‌کنند تا در آرامش و سکوت به تماشای شکوه و زیبایی پرندگان بنشینند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1