تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۶۸۶۲۶
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛

راهبران آموزشی و تربیتی بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی 

۰
راهبران آموزشی و تربیتی بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی 
کبنا ؛معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهبران آموزش و تربیتی نقش تحولی در آموزش و پرورش را دارند و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستند.
به گزارش کبنا، جلال رحیمی بیدک در نشست با مدیران و راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی روستا‌ها نقش مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأمین سلامت و آموزش وهمچنین فراهم کردن فرصت‌های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.
وی به اهداف فلسفه وجودی کار راهبران آموزشی در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و افزود: ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستا‌ها، ارتقای مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی، کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان روستایی نسبت به سایر مناطق و شهر‌ها از مهمترین  اهداف حوزه کاری راهبران آموزشی در استان است.
رحیمی بیدک خواستار ادامه روند نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس توسط راهبران شد و گفت: انعکاس سریع و به موقع نقاط ضعف و قوت پیش روی مدارس به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق موجب تقویت بیش از پیش نقاط قوت و تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درست برای رفع نقاط ضعف در اسرع وقت می‌شود.

 وی راهبران آموزشی را مجریان طرح‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی در مدارس ابتدایی دانست و افزود: مهمترین افرادی که می‌توانند چالش‌های مرتبط پیش روی مسائل آموزشی و تربیتی را حل کنند بی‌شک خود راهبران آموزشی هستند.  
جلال رحیمی بیدک گفت: راهبران آموزشی به عنوان بازوی اصلی و واسط بین سیاست‌گذاران آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی هستند که باید بیشترین میزان دانش افزایی را داشته باشند.
جان طلا رخشان رئیس اداره‌ی دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تشریح عملکرد راهبران آموزشی وتربیتی بر اهمیت کار ارکان مدرسه همچون، شورای مدرسه، شورای دانش‌آموزی، انجمن اولیا و مربیان و دیگر اجزای فعال در فضای مدرسه برای ارتقا کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش، تربیتی و فرهنگی  تأکید کرد.
درویش پور ریس اداره‌ی دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز برگزاری چنین نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی را زمینه ساز تبادل افکار،‌اندیشه‌ها و پیشنهادات سازنده برای مرتفع کردن چالش‌های پیش روی حوزه آموزش ابتدایی دانست و گفت: این نشست‌ها علاوه بر این می‌تواند ضمن ایجاد حس همدلی،  زمینه  احساس مسئولیت بیش از پیش راهبران آموزشی را در پی داشته باشد.
بهنام مجیدیان فرد رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: آنچه که در سطوح مختلف دستگاه تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد بسته به نوع نگاه، ‌اندیشه معلم و مدیر در فضای مدرسه دارد که اگر خوب مدیریت شوند تحول و تغییر رو به جلو و تعالی دانش‌آموزان را به دنبال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1