کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛

راهبران آموزشی و تربیتی بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی 

6 آبان 1402 ساعت 15:02

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهبران آموزش و تربیتی نقش تحولی در آموزش و پرورش را دارند و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستند.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهبران آموزش و تربیتی نقش تحولی در آموزش و پرورش را دارند و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستند.
به گزارش کبنا، جلال رحیمی بیدک در نشست با مدیران و راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی روستا‌ها نقش مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأمین سلامت و آموزش وهمچنین فراهم کردن فرصت‌های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.
وی به اهداف فلسفه وجودی کار راهبران آموزشی در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و افزود: ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستا‌ها، ارتقای مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی، کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان روستایی نسبت به سایر مناطق و شهر‌ها از مهمترین  اهداف حوزه کاری راهبران آموزشی در استان است.
رحیمی بیدک خواستار ادامه روند نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس توسط راهبران شد و گفت: انعکاس سریع و به موقع نقاط ضعف و قوت پیش روی مدارس به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق موجب تقویت بیش از پیش نقاط قوت و تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درست برای رفع نقاط ضعف در اسرع وقت می‌شود.

 وی راهبران آموزشی را مجریان طرح‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی در مدارس ابتدایی دانست و افزود: مهمترین افرادی که می‌توانند چالش‌های مرتبط پیش روی مسائل آموزشی و تربیتی را حل کنند بی‌شک خود راهبران آموزشی هستند.  
جلال رحیمی بیدک گفت: راهبران آموزشی به عنوان بازوی اصلی و واسط بین سیاست‌گذاران آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی هستند که باید بیشترین میزان دانش افزایی را داشته باشند.
جان طلا رخشان رئیس اداره‌ی دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تشریح عملکرد راهبران آموزشی وتربیتی بر اهمیت کار ارکان مدرسه همچون، شورای مدرسه، شورای دانش‌آموزی، انجمن اولیا و مربیان و دیگر اجزای فعال در فضای مدرسه برای ارتقا کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش، تربیتی و فرهنگی  تأکید کرد.
درویش پور ریس اداره‌ی دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز برگزاری چنین نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی را زمینه ساز تبادل افکار،‌اندیشه‌ها و پیشنهادات سازنده برای مرتفع کردن چالش‌های پیش روی حوزه آموزش ابتدایی دانست و گفت: این نشست‌ها علاوه بر این می‌تواند ضمن ایجاد حس همدلی،  زمینه  احساس مسئولیت بیش از پیش راهبران آموزشی را در پی داشته باشد.
بهنام مجیدیان فرد رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: آنچه که در سطوح مختلف دستگاه تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد بسته به نوع نگاه، ‌اندیشه معلم و مدیر در فضای مدرسه دارد که اگر خوب مدیریت شوند تحول و تغییر رو به جلو و تعالی دانش‌آموزان را به دنبال دارد.


کد مطلب: 468626

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468626/راهبران-آموزشی-تربیتی-بازوان-توانمند-کیفیت-بخشی-برنامه-های-تربیتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1