تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۶۸۰۴۴
پس از ابراز نارضایتی کاندیداها در فضای مجازی رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داد؛

انصافاً هیئت‌های اجرایی ادوار گذشته را بیاورید و با هیئت اجرایی این دوره مقایسه کنید / تلاش ما بر این بوده که رعایت عدالت و انصاف شود / کاندیداها حرفی نزنند که توهم برای خودشان و مردم ایجاد کنند / مردم توانمندی‌ها، برنامه‌ها و سوابق مدیریتی کاندیداها را در نظر بگیرند

۲۴
۲
انصافاً هیئت‌های اجرایی ادوار گذشته را بیاورید و با هیئت اجرایی این دوره مقایسه کنید / تلاش ما بر این بوده که رعایت عدالت و انصاف شود / کاندیداها حرفی نزنند که توهم برای خودشان و مردم ایجاد کنند / مردم توانمندی‌ها، برنامه‌ها و سوابق مدیریتی کاندیداها را در نظر بگیرند
کبنا ؛بعد از پایان یافتن زمان انتخاب هیئت اجرایی انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از کاندیدا‌های مطرح در شهرستان‌های استان با پیام‌هایی در فضای مجازی نسبت به انتخاب هیئت اجرایی ابراز نارضایتی و انتقاد کردند، این تصور ایجاد شده که در انتخاب هیئت اجرایی حساسیت‌های لازم درنظر گرفته نشده است، در همین خصوص رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داده است.
به گزارش کبنا نیوز، سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کبنا نیوز، گفت: انصافاً هیئت‌های اجرایی ادوار گذشته را بیاورید و با هیئت اجرایی این دوره مقایسه کنید، تمام تلاش ما این بوده که انصاف رعایت شود، نمی‌گویم کاملاً مطلوب هست، ولی حدقل‌های عدالتی رعایت شده است و افرادی که سبد رأی بالایی دارند در هیئت اجرایی نماینده دارند.
سید جواد هاشمی مهر گفت: با توجه به اینکه دوره دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم، سه مرحله را در این انتخابات پشت سر گذاشتیم. مرحله اول استعفای مدیرانی بود که قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشتند، مرحله دوم پیش ثبت نام انتخابات بود که برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی این موضوع را در دستور کار داشتیم، مرحله صحت سنجی مدارک  استعلام شش‌گانه انجام گرفت و نتیجه آن از طریق پیامک به متقاضیان اعلام شد.
رئیس ستاد انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مرحله سوم بحث انتخاب معتمدین هیئت‌های اجرایی که متولیان برگزاری انتخابات هستند و به عنوان همکاران فرمانداران و بخشداران در حوزه‌های انتخابیه هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ حوزه انتخابیه داریم، ۳ حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی را در کهگیلویه و بویراحمد داریم، بخشداری‌های مرکزی در بحث انتخابات نقشی ندارند، لذا ۹ حوزه انتخابیه حذف شده‌اند.
وی با بیان اینکه انتخاب معتمدین از وظایف تعریف شده فرماندار است که بر اساس شاخص‌ها انجام می‌گیرد، افزود: طبیعتاً همیشه در همه ادوار انتخابات معتمدین با حرف و حدیث‌ها و چالش‌هایی مواجه است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان‌های کوچک چنین بحث‌هایی وجود دارد.
هاشمی مهر گفت: در استان ما به دلیل مسائل قومی و عشیره‌ای و کوچک بودن فضا، کاندیدا‌ها انتظار دارند در این عرصه نماینده‌ای را داشته باشند و معمولاً با فشارهایی  همراه است.
وی با اشاره به اینکه امسال تعداد کاندیدا‌ها بالا است، در بویراحمد ۱۵۴ نفر، در حوزه کهگیلویه ۱۵۰ نفر، در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ۹۷ نفر ثبت نام کرده است، ادامه داد: در این مرحله تلاش ما بر این بوده که رعایت عدالت و انصاف شود و حقی از کسی تضییع نشود، ما ۳۰ نفر معتمد انتخاب می‌کنیم، نمی‌توانیم ۱۵۰ نفر انتخاب کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با فرمانداران جلسات متعددی داشتیم و توجیهاتی کردیم و در بحث افراد و معتمدین همه موضوعات قانونی مطرح شد. هر کاری کنیم نمی‌توانیم همه کاندیدا‌ها را راضی کنیم، کاندیدا‌هایی که ثبت نام می‌کنند از همین الان خود را برنده انتخابات تصور می‌کنند که تصور بدی است و بر همین اساس توقعات بی‌جایی برای آنان ایجاد خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصل و اساس انتخابات بر عهده هیئت نظارت است، ما مجری انتخابات هستیم، هر اقدامی در رابطه با انتخابات با هماهنگی و موافقت هیئت نظارت انجام می‌گیرد، که خدا را شکر این تعامل خوب برقرار بود و اعضای هیئت نظارت هماهنگی و همدلی را داشتند.
هاشمی مهر خاطرنشان کرد: انصافاً هیئت‌های اجرایی ادوار گذشته را بیاورید و با هیئت اجرایی این دوره مقایسه کنید، تمام تلاش ما این بوده که انصاف رعایت شود، نمی‌گویم کاملاً مطلوب هست، ولی حدقل‌های عدالتی رعایت شده است، افرادی که سبد رأی بالایی دارند در هیئت اجرایی نماینده دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی افراد به  عنوان معتمد دعوت شده‌اند ولی در جلسه حضور پیدا نکرده‌اند، گناه فرماندار چیست که این افراد خودشان در جلسه حضور پیدا نکرده‌اند.
هاشمی مهر افزود: انتظار ما این است که کاندیدا‌ها نگران این موضوعات نباشند، ‌امیدوار هستیم در روند بعدی انتخابات و با حفظ آرامش و طرح مسائل غیرواقعی بی‌اعتمادی ایجاد نکنند.
وی خاطرنشان کرد: یک توصیه به کاندیدا‌های انتخاباتی دارم، برخی از کاندیدا‌ها مسائلی را مطرح می‌کنند که موجب نگرانی بین مردم می‌شود. مثلاً می‌گویند ما برنده انتخابات هستیم، هنوز  ۴ ماه تا برگزاری انتخابات مانده، این افراد با چه معیار و ملاکی می‌گوید برنده هستیم، که هم توهم برای خود کاندیدا ایجاد می‌شود و هم برای مردمی که می‌خواهند رأی بدهند توهم ایجاد می‌شود، ما از این توهمات ضربه خورده‌ایم، ماجرای انتخابات سال ۸۸ که یکی از کاندیدا‌ها گفت که من برنده انتخابات هستم ولاغیر. و همین حرف بیش از ۸ ماه موجب ایجاد مسائل امنیتی در کشور شد و دشمن نیز به این عرصه ورود کرد.
هاشمی مهر تأکید کرد: باید در چارچوب قانون رفتار کنید، شما قرار است قانون‌گذار شوید، اگر بخواهید از همین الان با رفتار‌های غیرواقعی پیش بروید، قطعاً نتیجه نمی‌گیرد، بنابراین خصایص اخلاقی خود و برنامه‌های خود و توانمندی‌های خود را معرفی کنید. حرف‌هایی که بر اساس حدس و گمان است مطرح نکنند که باعث تصورات غیرواقعی شود.
هاشمی مهر تصریح کرد: خواهشم از مردم این است که تحت تأثیر سخنان و حرف‌های غیرواقعی قرار نگیرند، وقتی می‌خواهند رأی بدهند، تحقیق کنند، توانمندی‌های فردی کاندیدا و برنامه‌های، سوابق مدیریتی، پایبندی به نظام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهند، دنبال مسائل قومی و قبیله‌ای نباشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در این مدت همراهی بسیار خوبی داشتند، انتظار ما این است که در شفاف‌سازی‌ها به مسائل غیرمرتبط نپردازند و اذهان عمومی را مشوش نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سید کم حرف بزن من کهگیلویه همشون نیروهای موحد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جون خوت ایگی معتمد انتخاب کردین
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
همه مردنی هستیم حق رابگیدحق کسی روپایما ل نکنید
Romania
کمایی تشویش اذهان ‌کن
خبرنگار باید آرشیو دوره ای قبل را ببیند بعد نقد کند
چرا اینقدر دامن میزنی
از خدا بترس
اگر جرات داری هیت نطارت را نقد کن تو جرات نداری که حق را بنویسی
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون سیاسی

اصلا چرا حداکثرهای عدالتی رعایت نشود خوب معلوم است فرمانداری. نماینده است و عمدتا هم نسبت نسبی یا سببی با نماینده دارند اگر زیر ذره بین مردم و نهادهای نظارتی و بالادست نباشند به همان حداقلی ها هم راضی نمی شوند برای این که این کار را خدمتی/ می دانند گذشته از این وقتی رهبری معیار برای انتخابات تعیین می کند پس ملاک ها و معیارها هم باید بی کم و کاست از سوی مسولان اجرایی رعایت شود که اگر چنین نشود از همین آغاز شائبه ی طرفداری مجریان از کاندیدای خاص به وجود می آید و در نتیجه کار روی ریل معیوب قرار می گیرد

ما مردم از سپاه پاسداران و دیگر نهادهای نظارتی شورای نگهبان و نماینده ی ولی فقیه می خواهیم که در این خصوص اندک مماشاتی در اجرای فرامین رهبری صورت نگیرد و روند کار انتخابات در استان مو به مو مطابق فرمایش ایشان جلو رود و تاکید می کنیم در شرایط حاضر هیچ مصلحتی برای مردم بالاتر از اجرای لب قانون نیست

عادلانه نیست که به عنوان مثال در یک بخش اعضای هیات اجرایی منتسب به نماینده ی مستقر چند برابر سایر کاندیداها باشد مردم هرگز با این شرایط تبعیض آمیز کنار نخواهند آمد و برای مردم هیچ لذتی بالاتر از اجرای عدالت بدون جانبداری از سوی مسولان نیست
United Kingdom
جناب آقای هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان وقتی شما دَم از عدل و انصاف میزنید این هم دعوت از معتمدین و تشکیل و انتخاب هئیت اجرایی/
Iran, Islamic Republic of
اگر روند شکل گیری هیات های اجرایی مثل شهرستان های سردسیری باشد که فرمانداران کاملا یک طرفه چینش کرده اند حتما هیات های بازرسی از وزارت کشور و شورای نگهبان برای تجدید در شرایط فعلی به استان خواهد آمد
هم استانی
United States
درود به شرفت
بخدا کلمه به کلمه این مصاحبه رو باید با طلا نوشت
قطعا نمیشه همه رو راضی کرد
از طرفی هم همه کاندیدا میگن ما اول هستیم
پاسخ کاملا منطقی احسنت
اکبر
United States
قطعا بهترین و قاطعانه ترین مصاحبه ایشون در طول دوران مسئولیتشون بود
امیدواریم تا پایان انتخابات همینطور قاطع برخورد کنید
به این حرف لیدرها و حواشی توجه نکنید
هر دوره این حرفا بود تازه خیلی هم شدیدتر از الان
ها !! در مقایسه با بقیه مصاحبه هایش که خوب بوده.
چون اون قبلی ها کلا فاجعه بود.
یکی از مردم استان
United States
این حواشی و صحبت ها پیرامون هیات های اجرایی و حتی هیات نظارت همیشه در استان ما باب بوده
انتخابات مجلس که جای خود دارد
در استان ما حتی برای یک انتخابات درون یک مدرسه هم جدل بوجود میاد
چون کلا دنبال حاشیه هستیم
امیدواریم هیات نظارت و هیات های اجرایی خیلی توجهی به حواشی نکنند و تمرکزشون رو روی برگزاری انتخابات بگذارند
United Kingdom
آقای هاشمی مهر عدالت و انصاف دو واژده مقدسی است حرمت واژه گان را داشته باشید/ اگر بابت این ضعف و ناتوانی دولت صعیف و شما کارگزاران بسیار صعیف در عدم اجرا و برگزاری صحیح انتخابات مجلس شورای اسلامی...
باشت
Belgium
تو که میگفتی هیت اجرایی از همه سلیقه ها انتخاب میشن
حالا چه شد
همه ازتیم حاکم انتخاب شدن
دولت انقلابی اینجور میخوای مردم در انتخابات شرکت کنن
قسم
Iran, Islamic Republic of
این همه اسم جلاله خدا و قرآن آوردید که منصفانه قضاوت میکنید حالا بدهکار شما هم شدیم؟
موحد حرف اول و آخر رو میزنه بقیه پوچ
Germany
هیچکس نمیگه دوغ من ترشه ،خیلی هم ...
Iran, Islamic Republic of
آخر درباشت یک کاندید هشت نفر بقیه کاندیدا صفر
Iran, Islamic Republic of
الان خود معاون ساسی در مظان اتهام است و همه باید پیگیر عزل ایشان و قرار گرفتن یک نیروی بی طرف در این جایگاه برای برگزاری یک انتخابات بدون حاشیه باشند
Iran, Islamic Republic of
ما گلیم ما بلبلیم
ما بچه های سنبلیم😄😄
Iran, Islamic Republic of
آفای هاشمی تو میگی انصاف رو رعایت کردید ولی اصل مردم هستن که قبولتون ندارن اگه هم مردم نباشن شماها هم‌نیستید

سیاست چیست
Iran, Islamic Republic of
میدونید باشت چه خبره؟
میثاق
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون، بویراحمد و کهگیلویه را خوب برای آقایان گچساران و باشت هم که در حد اختیار ولی جوجه را آخر اسفند میشمارند اگر تا آن موقع بازنشسته نشی مطمئن باش سالها باید پاسخگوی باشید
United Kingdom
برو ببین معتمدین و هئیت های اجرایی را واقعا معتمدین واقعی و مورد اعتماد و تاثیر گزار در نظم و آرامش و سلامت انتخابات دعوت می شد و در کمال آرامش و احترام و اعتماد آعضای هئیت اجرایی انتخاب می شدند که تقریبا همیشه از نمایندگان همه کاندیداها حضور داشتند ولی نه کسانی که لیدر خاص و تندروی کاندید یا نماینده بود ولی در این دوره لیدرهای نماینده بعنوان هئیت اجرایی بالاجبار در شهرستانهای گچساران و باشت انتخاب شدند آنوقت آقای هاشمی حرف از انصاف می زند
فرزین
Iran, Islamic Republic of
شامختار غیراز خوت تعریف ختون بید قوت سی مردم نکردید!!!!!!!!
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1