تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۶۷۴۱۳

پروژه عبدالمالک ۲ کلید خورد / عبدالغفار نقشبندی کیست؟ / جزئیات طرح جدید ضدامنیتی در جنوب شرق کشور

۱
کبنا ؛یک منبع آگاه از طرح جدید ضدامنیتی بی‌بی‌سی فارسی در جنوب شرق کشور خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین‏، تبدیل شدن رسانه‌ای مثل ایران اینترنشنال به اتاق‌ عملیات‌های تروریستی علیه ایران در یکسال گذشته بقدری آشکار شده که نیازی به واگویی مجدد آن برای افکار عمومی نیست. در این میان بی‌بی‌سی فارسی چند ماه پس از قطعی شدن شکست پروژه ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» در محیط داخلی ایران، تلاش کرد ادبیات رسانه‌ای و دعوت از کارشناسان و نمایندگان گروه های تروریستی و تجزیه طلب را در حد امکان تعدیل و با فاصله گذاری ظاهری از همکارانشان در ایران اینترنشنال، از نمایان شدن بیشتر تصویر پنهان تروریستی خودش در افکار عمومی جلوگیری کند.
در این میان طبق اسناد و روند رسانه ای بی بی سی فارسی در چند ماه گذشته، یک پروژه ضدامنیتی مهم توسط این رسانه در حال اجرا است. ماموریت این پروژه طراحی شده کمک به تولد «عبدالمالک دو» در جنوب شرق است.
یک منبع آگاه در این خصوص گفت: در طرحی که با محوریت رسانه ای بی‌بی‌سی فارسی در حال اجرا است یکی از یاران قدیمی عبدالمالک ریگی و عضو رسمی گروه تروریتسی جندالشیطان به نام عبدالغفار نقشبندی به عنوان لیدر جدید عملیات ضدامنیتی در سیستان و بلوچستان با نقاب یک چهره مذهبی مدافع اهل سنت و قوم بلوچ  برجسته سازی شده است.
وی افزود: پیشتر نقشبندی محکومیت قضایی به علت همکاری با گروهک عبدالمالک ریگی و مشارکت در ترور یکی از مولوی های اهل سنت داشته و این موضوع از سوابق رسانه ای و آشکار شده او است که بر عوامل بی بی سی فارسی نیز پوشیده نبود. با این وجود بی‌بی‌سی فارسی برای خلق عبدالمالک جدید در چند ماه گذشته مراحل ذیل را طی کرده است:
یک:  نمایش چهره رهبر گونه و مردمی از او در بلوچستان و تبلیغ و جذب هوادار برای او
دو: انتشار تمامی فتواها و بیانیه‌های سیاسی عبدالغفار نقشبندی علیه جمهوری اسلامی
سه: زمینه سازی برای مشروعیت بخشیدن به اقدام خشونت آمیز و تروریستی عوامل نقشبندی در جنوب شرق
چهار: تبلیغ وی به عنوان حامی مردم ایران و از حامیان معنوی و مذهبی جریان «زن، زندگی، آزادی»
پیشتر بی بی سی فارسی به دلیل ترویج تروریسم و خشونت علیه ایران از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تحریم شد. ۲۷ مهر سال گذشته وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد « اشخاص حقیقی و حقوقی فهرست شده در بیانیه، فعالیت‌هایی کرده‌اند که منجر به اغتشاش، خشونت و اقدامات تروریستی علیه ملت ایران شده است؛ جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین‌المللی بریتانیا در زمینه مبارزه با تروریسم و نفرت پراکنی و رعایت حقوق بشر، اعلام می‌کند که خودداری آن دولت از مقابله با اقدامات اشخاص مذکور و حمایت و تسهیل اقدامات آنان، نقض فاحش تعهدات بین‌المللی بریتانیاست. بر این اساس، نهادهای مرتبط (از جمله بی بی سی) وفق رویه و نظام تحریمی جمهوری اسلامی ایران، تحت تحریم قرار گرفتند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
تحلیل عباس عبدی از استقبال از رونالدو

تحلیل عباس عبدی از استقبال از رونالدو

عباس عبدی نوشت: هویت امری تزریقی از طریق آموزش نیست، بلکه امری اکتسابی در عرصه جامعه ...
1