تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۶۷۳۲۶
فرماندار شهرستان:

۵۰ روستا در شهرستان باشت تنش آبی دارند

۰
۵۰ روستا در شهرستان باشت تنش آبی دارند
کبنا ؛
فرماندار شهرستان باشت با اشاره به تنش آبی در ۵۰ روستای این شهرستان گفت: برای بهبود آبرسانی به ۲۱ روستا تصمیماتی گرفته شده و باید عملیاتی شود.
به گزارش کبنا نیوز، گرامی اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه آبرسانی است، یک چاه در کلگه امیرشیخی 20 روستای منطقه را آبرسانی می کند، سرابیز، شاه زینعلی، نارگ موسی، تلچگاه، گرس، کلگه امیرشیخی، آبدهگاه علیا و سفلی، دم تنگ میانتنگان ، پنبه زار، نازنگون علیا و سفلی، کزنگون علیا و سفلی، سلطان آباد، تلخاب میرعلی بخش، چشمه دره، چهل متری همگون، لار، برک، بوسنگان، موری کش، همگی به کمک یک چاه آبرسانی می شوند.
وی گفت: سال گذشته نیز مسئولان از این منطقه بازدید کردند، امکان حفر چاه در این مسیر نیست.
گرانی اظهار کرد: سال گذشته وزیر نیرو در سفر به منطقه باشت دستور داد دو حلقه چاه حفر شود، آب یک چاه به شهر باشت و یک چاه برای حوزه کمربندی برود. تلخاب میرعلی بخش، سلطان آباد، ملیتم، بوسنگان، دم تنگ از این چاه استفاده خواهند کرد.
گرامی افزود: در کمیته بحران نیز مصوب شد چاه های منطقه گردشگری منصور آباد و شلالدون که استفاده آنچنانی از آنها نمی شود بخشی از آب روستاهای سرابیز و اطراف آن از طریق این چاه ها تأمین شود.
گرامی با اشاره به اینکه آبرسانی برخی روستاها از طریق چاه است و چند روستا از چشمه آبرسانی می شوند افزود: آب منطقه پیچاب از چشمه سار تأمین می شود و هزینه آب بها نمی دهند ولی اگر مشکلی برای شبکه آب پیش بیاید آب و فاضلاب به این منطقه خدمات رسانی می کند.
گرامی گفت: روستای کوه دهک آب آشامیدنی ندارد ولی در سفر اخیر هیئت دولت یک چاه پدافند غیرعامل در منطقه مورد بررسی قرار گرفت، کارهای مطالعاتی آن انجام گرفته، و مقرر شده از محل مسئولیت های اجتماعی نفت سهم نماینده 3 میلیارد تومان و از محل اعتبارات محرومیت زدایی 4 میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شد، که بتوانیم آب شرب این روستا را تا سال 1403 حل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
1