تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۶۷۲۸۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

۶۰ درصد بیماری‌ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است

۰
۶۰ درصد بیماری‌ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است
کبنا ؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰ درصد بیماری‌ها با خودمراقبتی و داشتن سبک زندگی سالم قابل پیشگیری است، افزود: داشتن سواد سلامت پایه و اساس زندگی سالم است و امید به زندگی را ارتقاء می‌دهد.
به گزارش کبنا نیوز، محمد ملک‌زاده گفت: جامعه‌ای به رشد و توسعه پایدار می‌رسد که دارای سطح سلامت باشد.
ملک زاده در کارگاه آموزشی اصول تدوین پیام در برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه سلامت با اشاره به اهمیت مقوله سلامت گفت: سلامت با سبک زندگی سالم و خودمراقبتی ارتباط مستقیم دارند و نخستین گام برای رسیدن به سلامت خودمراقبتی است.
وی عنوان کرد: تحقیقات نشان داده هر چه سطح سواد سلامت بالا باشد درک بهتری از دستورات پزشکان، درمان و بهداشت وجود دارد و بار بیماری‌ها و مرگ و میرها در چنین افرادی کاهشی می‌یابد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، بر داشتن جامعه‌ای دارای سطح سلامت بالا تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم توسعه پایداری داشته باشیم باید ارتقاء سلامت را جدی بگیریم چرا که امکان ندارد جامعه‌ای که بیمار است به رشد و توسعه پایدار برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش حکمرانی خوب در توسعه  پایدار گفت: اگر سلامت در خدمت سیاست باشد به جامعه آسیب وارد می‌شود بنا براین برای توسعه پایدار باید سلامت بر سیاست ارحج باشد.
محمد ملک‌زاده ادامه داد: داشتن شهر و شهروندان سالم یکی دیگر از راه‌های ارتباط کیفیت زندگي است و بُعد سوم که بسیار مهم است سواد سلامت است و شهروندان با ارتقاء سواد سلامت آگاهی خوبی از بیماری‌های عام و خاص داشته باشند.
رییس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه برای افزایش سواد سلامت پنج برنامه ارائه شده، بیان کرد: برای افزایش سواد سلامت باید تیم قوی و چند منظوره داشته باشیم، دوم برنامه‌های آموزشی چند بعدی ارائه شود.
ملک‌زاده، در پایان بیان کرد:  برنامه سوم اینکه تمام ابعاد در حوزه سواد سلامت درگیر باشند چهارم مداخله چند سطحی و هماهنگی منطقه‌ای و دخیل کردن مردم در مداخلات اجتماعی و پنجم ارزیابی علمی و مبتنی بر شواهد است که باید صورت گیرد.
بر پایه این گزارش، کارگاه آموزشی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر شمس استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، سید عابد توفیقیان مسوول آموزش سلامت مرکز بهداشت استان، کارشناس و مسولان واحد های آموزش سلامت نه شهرستان استان در سالن اجلاس مرکز بهداشت استان برگزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
1