تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۶۶۴۷۶
گفت و گوی مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با کبنانیوز:

اعتبارات ملی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در 1402 چقدر است؟ / 99 درصد اسناد و اعتبارات عمرانی در سال 1401 جذب شد

۶
۰
اعتبارات ملی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در 1402 چقدر است؟ / 99 درصد اسناد و اعتبارات عمرانی در سال 1401 جذب شد
کبنا ؛
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ میزان ۹۹ درصد اسناد و اعتبارات جذب شدند، گفت: همه دستگاه‌ها اعتبارات را جذب کردند و فقط دو دستگاه بطور کامل اعتبار را جذب نکردند، که بخشی از این اعتبارات بصورت اسناد خزانه بود.
به گزارش کبنا نیوز، طاهر شریف پور ضمن گرامی داشت هفته دولت در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز، به اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان پرداخته و گفت: دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند تا پایان شهریورماه اعتبارات عمرانی را جذب کنند که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد نیز در شورای برنامه‌ریزی استان بر این موضوع تأکید زیادی داشت.
تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جذب اعتبارات
شریف پور اظهار کرد: از اعتبارات استانی تا روز گذشته حدود 750 میلیارد تومان پول نقد و حدود 35 میلیارد تومان اسناد خزانه جذب شد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جا دارد از استاندار بخاطر تلاش‌های شبانه روزی برای جذب اعتبارات استان تقدیر و تشکر داشته باشم، در سال‌های گذشته نگرانی‌ها بیشتر بخاطر کمبود اعتبارات بود اما الان نگرانی‌ها بابت جذب اعتبارات است.
کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد
شریف پور به چهار شاخص درخصوص عملکرد دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این ۴ شاخص نشان دهنده عملکرد خوب دولت سیزدهم و آقای احمدزاده در استان است که یکی از این شاخص‌ها رشد زیرساخت‌ها است، دوم کاهش نرخ بیکاری که در بهار ۱۴۰۲ به 6.9 درصد کاهش یافته است، سوم کاهش تورم و چهارم افزایش وصول درآمد‌ها را داشتیم.
بهبود رتبه نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد
شریف پور با بیان اینکه بحث جایگاه نرخ تورم یکی از شاخص‌های خوب استان است، افزود: در مهرماه ۱۴۰۰ رتبه ۵ کشوری را از نظر نرخ تورم داشتیم ولی در تیرماه ۱۴۰۲ در رتبه هفدهم کشور قرار گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه در نرخ تسهیلات از رشد ۱۰۹ درصدی برخوردار بودیم گفت: در شهریور ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۲ نرخ تسهیلات استان کهگیلویه و بویراحمد به حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

میزان اعتبارات ملی ۱۲ دستگاه‌های اجرایی مهم کهگیلویه و بویراحمد
شریف پور از دوازده دستگاه مهم که اعتبارات ملی جذب کرده‌اند نام برد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای در سال ۱۴۰۱ میزان ۵۹۹ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در سال ۱۴۰۱، ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.
وی گفت: راه و شهرسازی استان در سال 1401 به میزان ۳۸۱ میلیاردتومان اعتبارات ملی جذب کرده است.
جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۸ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کرده است، نوسازی مدارس به میزان ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.
وی گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به میزان ۴۰۸ میلیارد تومان، میراث فرهنگی به میزان ۱۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.
شریف پور اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کرده است.
رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در بهبود فضای کسب و کار
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه دوم استان کهگیلویه و بویراحمد در بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: در پرداخت به موقع حقوق و مزایا جزء استان‌های برتر هستیم که حقوق و مزایای ۲۳ دستگاه را بصورت جاری پرداخت می‌کنیم.
وی گفت: در زمینه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جزء استان‌های خوب هستیم که به دلیل تلاش‌های کل مجموعه اقتصاد و دارایی بدست آمده است، ما با کارشناسان اقتصاد و دارایی حتی در تحویل سال در خزانه ماندیم و پول‌ها را به دستگاه‌ها ارجاع دادیم.
افزایش شناسایی اموال مازاد ادارات
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش شناسایی اموال مازاد ادارات گفت: شناسایی اموال مازاد قبل از مدیریت من ۱۰ ملک بوده که در این دوره به شناسایی ۳۳ ملک افزایش یافته است.
شریف پور با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ میزان ۹۹ درصد اسناد و اعتبارات جذب شدند، گفت: همه دستگاه‌ها اعتبارات را جذب کردند و فقط دو دستگاه بطور کامل اعتبار را جذب نکردند، که بخشی از آن بصورت اسناد خزانه بود.
وی با اشاره به تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در سفر رئیس جمهور گفت: این اعتبار کمک بزرگی به منابع بانکی می‌کند، همینطور جذب آن منجر به افزایش اشتغالزایی می‌شود.
شریف پور افزود: حدود ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ را داریم که تا الان حدود ۱۴۰ میلیارد آن واریز شده و ۵۲۲ میلیارد تومان بصورت اوراق است، و تا زمانی که به بانک واریز شود فرصت برای جذب وجود دارد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به افزایش اعتبارات عمرانی استان از ۴۷۷ میلیارد تومان سال ۹۹ به ۹۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۳ درصدی اشاره کرد و بیان داشت: در سال مالی ۱۴٠۱ یکی از اتفاقات مهم مالی استان رقم خورد که قریب به ۹۱۴ میلیارد تومان اعتبارات نقد و میزان اندکی به صورت اسناد بود.
وی تصریح کرد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری با پوشش ۲۵ دستگاه و بانک یکی از کم نظیر‌ترین میز‌های خدمت فعال و پوشش تقاضا‌های جامعه هدف را داشتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
کاملا معلوم هست حرف مفت تحویل مردم و رسانه ها میدی
کبنا نیوز یه سر به اداره کل راه و شهرسازی استان بزنید تا ۳۱ مرداد ذیحساب هیچ صورت وضعیتی را که قریب به چند ماه در اتاقش بود رسیدگی نکرد و مجوز پرداخت صادر نکرد
قریب به اتفاق مردم میدونند که آمارها هیچ واقعیتی ندارند اگر داشتند که وضعیت مملکت و پروژه های عمرانی این نبود
Iran, Islamic Republic of
بی خود میگه

حداقل من ۵ دستگاه اجرایی رو می‌دونم که کمتر از ۳۰ درصد رو هزینه کردن

بعضی از آنها اسناد خزانه رو اصلا هزینه نکردن
ماریا
Iran, Islamic Republic of
شما ک ازایشون خبر میذارید،برید ازشون بپرسید چرا حقوق های نیروهای عمرانی راهداری و مابه التفاوت ۵ماه حقوق رو ندادین ،افتاده دست استانداری و خزانه حقوق این قشر،اونم درآستانه مهرماه..میگن اعتبار نیست .اعتبارهست ک خرج این ایام کنند ولی حق مردم رو بدن نیست.؟؟؟؟؟شریف پور نشسته اونجا و همی حرف میزنه،بره ببینه حیکم ک رییس خزانه کردن حتی بلد نیست جواب قانعی بده و قطع میکنه گوشیش رو.
محمد
Iran, Islamic Republic of
تقریباً نود درصد از این جذب فقط با زدو بند و نه شایسته سالاری توسط مافیای کثیف اداری و سیستم پشت پرده و رانــــــت اجرایی و حیف ومیل شــــد،،،
مثلا تو بخش تولید جذب سرمایه به ده درصد هم نمیرسد،،، البته تولید واقعی
محمد
Iran, Islamic Republic of
کاش نظرات واقعی افراد صاحب نظر نیز به دید عموم در میومد،،،
کل فرمایشات این اقا ،،،معمولا همه ساله هست،،، شما فقط تولید تنها را شفاف سازی کنید ما همه را قبول داریم،،
استانی با مسولان سفارشی ورانتی اخرش میشود بیسوادی وعقب ماندگی،،،،،
آگاه
Iran, Islamic Republic of
درود به مدیر نمونه و همیشه پای کار....
عده ای دارند حسادت می کنند...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شیوه جدیدی از تطهیر طالبان در حال رایج شدن در کشورمان از ...
طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه گانه که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده بود بار دیگر ...
1