تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۳۸۳۹
صبح امروز انجام گرفت

نشست خبری رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد / توضیحات دادستان یاسوج درباره دو پرونده بزرگ شهرستان‌های بهمئی و لنده (+ فیلم ) / دولت باید در تعیین اجاره بها مداخله کند؛ وظیفه دستگاه قضا نیست / یکی از مدیران دولتی انفصال از خدمت شد

۳
۱
نشست خبری رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد / توضیحات دادستان یاسوج درباره دو پرونده بزرگ شهرستان‌های بهمئی و لنده (+ فیلم ) / دولت باید در تعیین اجاره بها مداخله کند؛ وظیفه دستگاه قضا نیست / یکی از مدیران دولتی انفصال از خدمت شد
کبنا ؛نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور دادستان یاسوج مرکز استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 31 خرداد ماه 1402) نشست خبری حسن نگین‌تاجی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک‌حسینی_ دادستان یاسوج مرکز استان_ در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد.
در این نشست ملک‌حسینی_ دادستان یاسوج به دو پرونده بزرگ شهرستان‌های بهمئی و لنده اشاره کرد و گفت: دو پرونده کثیرالشاکی در استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص صندوق سرمایه گذاری وجود دارد و بیش از 19 هزار نفر در صندوق سرمایه گذاری شهرستان‌های بهمئی و لنده مال باخته شده اند.
                
ملک حسینی گفت: یکی پرونده مالباختگان بهمئی و دیگری پرونده شهرستان لنده است که در پرونده بهمئی بیش از ۱۶ هزار نفر در آن صندوق سرمایه‌گذاری کرده بودند و رسیدگی به آن مصیبت بزرگی بود و کار‌های طاقت‌فرسایی باید می‌شد و امکان نداشت که ۱۶ هزار نفر در مکانی حضور پیدا کنند و اظهارات آن‌ها ثبت شود پرونده‌ای که ۱۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشت.
وی با بیان این که اصحاب رسانه در این پرونده کمک زیادی به ما کرده‌اند گفت: اگر آن کار ادامه پیدا می‌کرد خسارت جبران ناپذیری برای استان ایجاد می‌شد اگر همراهی خود مردم بهمئی هم نبود کار به اینجا نمی‌رسید.
این مسئول ارشد قضایی در استان افزود: در یک مهلت سه ماهه با اقدام مدبرانه ای یک مدل بومی برای حل این پرونده تعریف شد، بدون اینکه نیاز به حضور یک نفر در دادگستری باشد سامانه ای طراحی شد، مردم در منزل به صورت رایگان در این سامانه ثبت نام کردند و فرم واحدی درست کردیم.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه کارشناسی پرونده معضل بزرگی بود که هزینه های میلیاردی داشت و باید از مردم گرفته می‌شد گفت: مردمی که سرمایه گذاری کرده بودند، جزو محرومان و مستضعفان هستند، و با این نگاه، با همکاری معاون اقتصادی استاندار و کارشناسان بانکی تیم ۱۲ نفره تشکیل شد کار را شروع کردیم مشکلات یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد و با طراحی سامانه و کار ساماندهی شده توانستیم در شب عید وجوه نقدی به حساب ۱۴ هزار نفر از آن‌ها واریز کنیم که یک سوم مطالبات بود.
ملک‌حسینی در ادامه اظهارات خود گفت: از شب عید دفتری در دادسرا ایجاد کردیم و دو هزار نفر دیگر که مشکلاتی در همین پرونده داشتند یک به یک همه آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و به تعداد بیش از ۱۸۰۰ نفر مشکلات آن‌ها برطرف شد و تعداد معدودی مانده که مشکلات آن‌ها نیز برطرف خواهد شد.
وی تأکید کرد: از همین جا از طریق رسانه به مردم اعلام می‌کنیم که دادگستری مرکز استان لحظه‌ای در مورد این پرونده درنگ نکرده و آرزو می‌کنیم مشکلات همگی برطرف شود.
ملک حسینی با بیان اینکه هر روز تماس های زیادی از طرف مردم درخصوص این پرونده دارم، افزود: از همینجا از مردم این خواهش را دارم که مردم صبر و حوصله به خرج دهند تا کارشناسان دادگستری بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.
وی افزود: مشکلی که در فضای مجازی ایجاد شده افرادی هستند که برای مطالبات وقت و ساعت تعیین می‌کنند و باعث آزار روحی مردم می‌شوند و همین موجب شده تا تعداد تماس‌ها با ما افزایش پیدا کند مثلاً امروز ۱۵ تماس داشتم خواهش از مردم این است که صبر و حوصله داشته باشند.
این مسئول تصریح کرد: سهامی از این شرکت توقیف شده و با پیگیری از طریق سازمان بورس دستور فروش این سهام گرفته شده و به محض اینکه خریداری پیدا شود و تبدیل به پول نقد گردد مثل همان قسط اول به حساب افراد خواهد رفت.
ملک‌حسینی به مشکل ایجاد شده برای مردم لنده اشاره کرد و گفت: در شورای تأمین به صورت مفصل به آن پرداخته و دستوراتی صادر شد که اموال متهم به فروش برسد و با پیگیری ویژه رئیس دادگستری و دادستان لنده کار کارشناسی آغاز شده و در زندان دهدشت در حال کسب اطلاعات از افراد هستند.
وی با بیان این که حصول نتیجه در چنین پرونده‌هایی چندین سال طول می‌کشید و توفیق حاصل نمی‌شد گفت: در این پرونده، هم سرعت بسیار خوبی داریم و بیش از 2600 مالباخته اکنون در این پرونده داریم و موضوع خاص این که در بستر فضای اینترنتی بوده است.
ملک حسینی گفت: در حوزه امنیت اجتماعی نزاع های دسته جمعی زیادی در استان نداریم، هر چند که پرونده های کیفری زیاد هستند و در تعداد زندانیان نیز جزو استان های اول  هستیم.
دادستان مرکز استان با انتقاد از نخبگان و متنفذینی که می توانند در کاهش جرم ها نقش آفرینی کنند، گفت: چرا در یک عروسی به دلیل استفاده از تفنگ، پدری جلوی پای دخترش قربانی می شود؟ با وجود اینکه حمل و استفاده از سلاح در مراسمات جرم است هنوز این رسم در میان اقوام دیده می شود.
ملک حسینی با اشاره به رسیدگی به رفتار نامتعارف خودروها در سطح شهر گفت: ۲۰ خودرو در این رابطه توقیف شده اند.
دولت باید در تعیین اجاره بها مداخله کند / وظیفه دستگاه قضا نیست
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با افزایش اجاره بها در یاسوج و انتقادات عمومی در این خصوص گفت: افزایش اجاره بها و قوانین در این حوزه مرتبط با قوه قضاییه نیست، اجاره بها در هر منطقه و شهری متفاوت است و متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد هر مالکی دلبخواهی ملک خود را قیمت گذاری می کند.
وی بیان کرد: دولت باید به مبحث قیمت گذاری املاک ورود کند و بر اساس شاخص ها، قیمت املاک هر منطقه ای را مشخص کند.
بزرگنمایی افکار عمومی و رسانه ها درخصوص استخدامی های فله ای
استخدام شرکتی جزو استخدامی های فله ای نیست

وی با بیان اینکه در بحث استخدامی های فله ای شدیدترین برخوردها را داشتیم، افزود: برخی استخدامی ها مربوط به ۲۰ سال پیش است و کارگری که استخدام شده تمام زندگی اش را بر اساس این شغل پیش برده است.
نگین تاجی افزود: دو سال است که به این موارد ورود می کنیم و استخدامی ها را زیر نظر داریم،  سازمان بازرسی به این موارد ورود می کند.
نگین تاجی با اشاره به استخدامی های فله ای شرکت گاز استان گفت: سازمان بازرسی به این موارد ورود کرده و مفصلا به این موارد پاسخ می دهد.
وی با انتقاد از بزرگنمایی افکار عمومی و رسانه ها درخصوص استخدامی های فله ای بیان کرد: اگر مدیری سهل انگاری کند برخورد می کنیم، ولی بزرگنمایی های زیادی می شود که آسیب است.
نگین تاجی اظهار کرد: بخشی از استخدامی ها بصورت شرکتی و پیمانکاری انجام می گیرند، وقتی کار حجمی به شرکتی داده می شود،این شرکت مجاز است با نظر خود نیرو استخدام کند، متاسفانه این با بحث استخدامی فله ای اشتباه گرفته می شود و خلط مبحث می شود.
رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران درخصوص آمارگرایی مسوولان گفت: کهگیلویه‌و‌بویراحمد پایلوت مبارزه با آمارهایی است و داریم روی این موضوع کار می کنیم.
تخلفات مدیران با حفظ آبروی افراد رسیدگی می شود
گاها مدیری یک تخلف کرده ولی انواع برچسپ ها را به این فرد می زنند

دادستان مرکز استان در خصوص رسیدگی به تخلفات مدیران  بیان کرد: تخلفات مدیران با حفظ آبروی افراد رسیدگی می شود، گاهی ممکن است مدیری من حیث المجموع مدیر خوبی باشد ولی تخلفی هم کرده است، با این فرد فقط به اندازه تخلفش برخورد می شود.
ملک حسینی افزود: عده ای می خواهند از قوه قضائیه سواستفاده سیاسی کنند، گاها مدیری یک تخلف کرده ولی انواع برچسپ ها را به این فرد می زنند، در حالی که قوه قضاییه فارغ از این بداخلاقی ها به تخلف این مدیر در حد همان تخلف رسیدگی می کند، حتی گاها مدیری متخلف شناخته می شود، ولی بعد از آن تبرئه شده، بنابراین حفظ آبروی افراد بسیار مهم است.
رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: یکی از مدیران دولتی انفصال از خدمت شد و با چند مدیرکل برخورد شده است.
نگین تاجی با بیان اینکه وام دار هیچ جریان و گروه سیاسی نیستیم، افزود: در دهدشت نیز یکی از مدیران در شورای شهر بازداشت موقت شد.
ایجاد اشتغال پایدار وظیفه شورای شهر است
ملک حسینی در خصوص تخلفات شهرداری یاسوج گفت: در خصوص مشکلات شهرداری با مطالبات کارگری و مطالبات پیمانکار مواجه بودیم.
دادستان مرکز استان بیان کرد: پیمانکار از شهرداری شکایت می کرد و مطالبه داشت، باید حساب شهرداری را می بستیم، از طرفی کارگران شهرداری ۸ ماه حقوق نگرفته بودند و ما می بایست این موضوع را مدیریت می کردیم.
ملک حسینی با بیان اینکه باید این موضوع آسیب شناسی شود، گفت: نقش شورای شهر چیست، ایجاد اشتغال پایدار وظیفه شورای شهر است، باید با مطالبه گری حضور آگاهانه مردم در انتخابات شکل بگیرد.
گاهی دستگاهی که باید همراهی کند، مانع اجرای طرح ها است
وی در خصوص طرح های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله حوزه گردشگری گفت: گاهی خود دستگاهی که باید همراهی کند، مانع اجرای طرح ها است.
وی افزود: در چند طرح مهم اگر ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا ورود نمی کرد چند سرمایه گذاری بزرگ و مهم بیش از هزار میلیارد تومانی سال‌های آینده را از دست می دادیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام ای کاش دادستان محترم استانمان به پرونده باغات دیمی وقدیمی کوه دیل در منابع طبیعی ومحیط زیست نظری می انداخت آقای دادستان در سالهای 80و81کوه دیل با بیش از هزارهکتار از باغات مردم که سابقه ی بیش سیصد سال دارند در نظام اسلامی توسط مدیران وقت شهرستان واستانی بدون اطلاع باغداران وبدون تفکیک سند زده اند بنام محیط زیست آقای دادستان ودیگر مقامات استانی من یونسعلی حسنعلی پور در قالب شرکت درخت ونهال کاری شیبدار کوه دیل بیش از 5 سال هست با مشارکت تعدادی از باغداران این کوه پیگیر احیای این باغات هستم اما بصورت رسمی وقانونی مجوزی داده نمیشود آقای دادستان همان طوری که رهبری انقلاب روی کشاورزی دیم فرمایشات ارزنده ای داشته اند این باغات هم دیم بوده و هستند خواهند بود لذا انتظار بررسی میدانی را از شما وهمه مقامات استانی و شهرستانی دارم همین حالا بروید ودرختان انگور وانجیر وانار ووو مردم ببیند که چقدر ثمر دارند و چرا رونق تولید و اشتغال واقتصاد به مردم شهید پرور ورزمنده خیز دهستان دیل گچساران برگردونند نمیشود در دولت انقلاب وسلام یونسعلی حسنعلی پور 09927081326 رزمنده دفاع مقدس
فرهنگی بازنشسته از دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دادستان محترم و مردمی مرکز استان ،
برخورد با مفاسد اقتصادی در این استان توسعه نیافته
مطالبه عمومی می باشد.
ان شاالله همیشه در پناه خداوند بزرگ موفق و سربلند باشید.
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
ریت سیاه کمایی..
پ اوطو ایزی دم دله کوو استخدام فله ای بیی..
خوا ری همته من دو دنیا سه کنی
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
فایل های مرتبط
1