تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۶۳۰۶۲
رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد خبر داد؛

امحاء ۱۷۹ قلیان در یاسوج / مصدوم شدن دو مأمور بهداشت بویراحمد در درگیری با کافه‌داران

۲
۱
امحاء ۱۷۹ قلیان در یاسوج / مصدوم شدن دو مأمور بهداشت بویراحمد در درگیری با کافه‌داران
کبنا ؛
رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد ازجمع آوری و امحاء ۱۷۹ قلیان درهفته جهانی بدون دخانیات خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: ۱۷۹ قلیان در گشت و بازرسی از ۳۴۶ واحدصنفی از جمله کافی شاپ ها و دو مراکز تفریحی کشف و جمع آوری شده است.
نیازی با اشاره به اینکه ۴ تا ۱۰ خرداد به نام هفته بدون دخانیات نامگذاری شده است افزود: با حضور بازرسانی بهداشت شهرستان بویراحمد قلیان های جمع آوری شده امحاء شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با کشت محصولات کشاورزی به جای تنباکو درآینده نزدیک شاهد جامعه ای بدون دخانیات باشیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسج هم گفت: بهداشت جهانی امسال باشعار مردم به غذا نیاز دارند نه به تنباکو و با اطلاع رسانی و تبین اهداف بهداشتی در خصوص کاهش کشت تنباکو اقدام‌ می کند.
ملک پور با اشاره به اینکه در ایران حدود ۱۱ هزار هکتار زمین زیر کشت تنباکو رفته است افزود: با کشت سایر محصولات کشاورزی به عنوان محصول جایگزین تنباکو می توان قدم مثبتی در راه سلامتی جامعه برداشت.
وی ادامه داد: ممنوع بودن فروش مواد دخانیات و به ویژه سیگار به صورت نخی به افراد زیر ۱۸ سال و افزایش مالیات بر دخانیات ازجمله اهداف بهداشت جهانی درهفته بدون دخانیات است.
۲ نفر از کارشناسان بهداشت بویراحمد در نظارت بر قلیان‌ها آسیب دیدند
سرپرست مرکز بهداشت شهید «دامیده» شهرستان بویراحمد گفت: با هجوم کافه‌داران و عرضه‌کنندگان قلیان و ایجاد درگیری ۲ نفر از کارشناسان بهداشت بویراحمد آسیب دیدند.
 بهنام نیازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به هفته دخانیات و نظارت بر قلیان‌ها اظهار کرد: در جریان این بازدید‌ها عده‌ای با شکستن شیشه قلیان‌ها رعب و وحشت ایجاد کردند که ۲ نفر از کارشناسان حوزه بهداشت محیط از ناحیه چشم آسیب دیدند و خاطیان این حادثه شناسایی و به مراکز قضایی معرفی شدند.

نیازی اضافه کرد: ۳۴۶ مورد بازدید در قالب ۱۱۱ اکیپ اقدام به بازدید و نظارت مراکز تفریحی کردند که ۱۲ مرکز تفریحی متخلف عرضه قلیان در شهرستان بویراحمد پلمب شد.
وی با اشاره به شدت افزایش عرضه قلیان در مراکز تفریحی تأکید کرد: کارشناسان مراکز بهداشت شهرستان در تمامی روز‌ها حتی روز‌های تعطیل در دو شیفت صبح و عصر در حال نظارت بر اصناف هستند.
سرپرست مرکز بهداشت تصریح کرد: مصرف قلیان علاوه بر آسیب به سیستم تنفسی باعث ایجاد انواع سرطان‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت نظارت مستمر بر مراکز عرضه قلیان و دخانیات گفت: نظارت بر قلیان خانه‌ها، کافه‌ها و باغ‌ها به تنهایی از عهده بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت خارج است و نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها است.
محمد ملک‌زاده اظهار کرد: متولی شورای سلامت استانداری است و برای اثرگذاری نظارت‌ها بر مراکز تفریحی عرضه دخانیات، کارشناسان بهداشت محیط مورد حمایت قرار گیرند.
ملک‌زاده، یادآور شد: ممنوع شدن تبلیغات مواد دخانی، عدم فروش مواد دخانی به افراد زیر ۱۸ سال، جلوگیری از فروش نخی سیگار، افزایش مالیات بر مواد دخانی و سوق دادن آن به سمت حوزه سلامت از جمله اهدافی است که در هفته مبارزه با مواد دخانی دنبال می‌کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: سه میلیون هکتار زمین در جهان و ۱۱ هزار هکتار در ایران به کشت تنباکو اختصاص داده شده است که طبق شعار سازمان جهانی بهداشت این مزارع باید به کشت مواد غذایی تبدیل شود.
ملک‌زاده اضافه کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر این سه میلیون هکتار به کشت مواد غذایی اختصاص داده شود ناامنی غذایی رفع می‌شود.
هفته ملی بدون دخانیات (۴ تا ۱۰ خرداد) نامگذاری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن
خداقوت ، ان شاءالله موفق باشید .
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب نیازی عزیز حتما یه سری هم به شهرک امام حسین بزنید یه قلیان فروشی هست به نام قلیان میفروشه ولی در واقع انواع مواد و مشروب معامله می‌کنه بچه های ما رو به نابودی کشانده. تذکر دادیم گفتند برو هر غلطی دوست داری کن من بالا تر از شما را خریدم واقعا تاسف خوردم
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
1