تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۶۲۹۸۸
هنوز پای طرح نهضت ملی مسکن می‌لنگد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد: بانک‌های استان برای پرداخت نکردن تسهیلات مسکن بهانه تراشی می‌کنند / سقف تسهیلات 550 میلیون تومان شد / دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ایجاد زیرساخت‌ها با کمبود اعتبار مواجهند / مشکل زمین یاسوج همچنان پابرجاست

۵
۰
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:  بانک‌های استان برای پرداخت نکردن تسهیلات مسکن بهانه تراشی می‌کنند / سقف تسهیلات 550 میلیون تومان شد /  دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ایجاد زیرساخت‌ها با کمبود اعتبار مواجهند / مشکل زمین یاسوج همچنان پابرجاست
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همراهی لازم را ندارند و قرارداد‌های این حوزه با آنان به کندی انجام می‌شود.
محمد راستا در گفت‌وگویی اظهار داشت: بانک‌های استان برای پرداخت نکردن تسهیلات بهانه تراشی می‌کنند و مشکلات پرداخت قرارداد‌ها به قوت خود باقی است.
وی افزود: در یک هفته اخیر بیش از هزار واحد مسکونی به بانک‌های استان معرفی شده اما قرارداد‌هایشان منعقد نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سیستم بانکی استان تقاضامندیم این مشکل را رفع کند، تصریح کرد: اخیراً هم مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در بانک‌های استان افزایش یافته است.
راستا ابراز کرد: در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن در مرکز استان پرداخت می‌شد اما اکنون به سقف ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.
وی تأکید کرد: موضوع زیرساخت‌های آب و برق عامل کندی خیلی از پروژه‌های مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و برخی از این معضلات هم همچنان ادامه دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دستگاه‌های خدمات‌رسان تأکید دارند برای ایجاد زیرساخت‌ها با کمبود اعتبار مواجهند.
راستا تصریح کرد: راه و شهرسازی یک هماهنگ‌کننده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات وظیفه دارند در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پای کار باشند و این سازمان را همراهی کنند.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم به ساخت مسکن توجه زیادی دارد و سهم این استان بیش از ۴۰ هزار مسکن است که باید طی چهار سال ساخته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سراسر استان به اندازه سهمیه‌مان ساخت نهضت ملی مسکن کار آغاز شده به استثنای شهر یاسوج که ساخت این واحد‌ها آغاز شده اما تعداد کم است.
راستا بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج هستند اما در شهر یاسوج با مشکل نبود زمین مواجه هستیم که راهکار‌هایی برای رفع این مشکل ارائه شده است.
وی افزود: برای خرید هنوز مشکل رفع نشده است و اعتباری برای خرید زمین از تهران نیز اختصاص نداده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ساخت مسکن در شهر‌های دیگر به اندازه متقاضیان آغاز شده و در حال ساخت هستند و بیش از ۲ هزار واحد در حال کلنگ زنی هستند.
راستا عنوان کرد: مجموعاً در استان ۱۷ هزار واحد روستایی، شهری شامل انبوه ساخت، گروه ساخت و خودمالکی و روستایی در حال ساخت وجود دارد.
وی تأکید کرد: ۶۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحند وجود دارد که بالای ۵۰ درصد این ۶۰ هزار نفر در شهر یاسوج هستند و از این عدد ۱۷ هزار نفر تأیید شده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از این ۱۷ هزار نفر بالای ۹ هزار نفر آن‌ها در یاسوج هستند و در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان زمین تحویل بنیاد مسکن استان داده شده است و این واحد‌ها تحویل متقاضیان می‌شود و به صورت یک واحدی یا دو واحدی هماهنگونه که تعریف شده در حال ساخت هستند.
راستا تصریح کرد: حدود ۵۲۶ واحد در یاسوج در حال ساخت است، می‌توان ادعا کرد که استان از برنامه ساخت نهضت ملی مسکن عقب نیست و اگر بتوانیم این توافق و مشکل شهر یاسوج را رفع کنیم شاید جلوتر از برنامه هم بیفتیم و این مهم منوط به پیگیری استان و توافق مرکز در تهران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اونا بهانه تراشی نمیکنن شما سو مدیریت دارید .الآنم که مثلاً ابقا شدید بخاطر انتخاب بوده
Iran, Islamic Republic of
هر بار دنبال مقصرید حال نوبت بانک ها شد. عجبا ...............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مطمین هستید ایشان مدیر کل هست!!!!
کرم الله
Iran, Islamic Republic of
/ کسی که اصلاح طلب محض هست دوباره در این دولت مدیرکل شد حتما میتواند بقیه رو هم مقصر کند.
جناب راستا وضعیت راه‌های استان چرا در بدترین شرایط ممکن هست؟
جناب راستا کلیه پروژه‌ها که دادی به یک پیمانکار خاص اگر امکان داره ساختمان اداره رو هم بهش اجاره بده خودت رو راحت کن.
جناب راستا به زودی می‌آییم سراغت.
سجاد پرواز
Iran, Islamic Republic of
مسئول کبنا نیوز . لطفاً تایپیست با سواد استخدام کنید .
غلط های املایی را اصلاح کنید .
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
1