تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۶۲۳۸۳
در حاشیه دیدار با جمعی از جامعه هدف بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

 مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد: بانک اقتصاد نوین به تعهدات خود عمل نکرده است / نگاه‌های سیاسی نباید جایگاهی در مدیریت بهزیستی داشته باشند

۳
۱
 مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد: بانک اقتصاد نوین به تعهدات خود عمل نکرده است /  نگاه‌های سیاسی نباید جایگاهی در مدیریت بهزیستی داشته باشند
کبنا ؛ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایه رویکرد محرومیت زدایی دولت مردمی سیزدهم، این سازمان سال گذشته توانست عدد هشت هزار و ۵۰۰ نفری پشت نوبتی‌های مستمری بگیر جامعه هدف را صفر کند و هم اکنون هیچ پشت نوبتی در استان وجود ندارد.
به گزارش کبنا، محمد کریم آریا_ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد_ روز دوشنبه با تعدادی از معلولان که از مناطق مختلف استان در محل دفتر کنفرانس بهزیستی حضور یافته بودند با روحیه مردمی و‌امیدبخش با آن‌ها دیدار کرد و پای دردل دل‌ها و خواسته‌های متعدد آنان نشست.
در میان مراجعان زنی بود که مورد خشونت خانگی قرار گرفته بود و اکنون فرزند و شوهرش در کمپ رفته بودند و طلب کمک هزینه و شغل داشت، دیگری مادر بزرگ پیری بود که دست نوه‌اش را گرفته بود و می‌خواست از این نوه بی‌سرپرستس مراقبت کند اما هیچ پولی در بساط نداشت، یکی دیگر مادری بود که ۱۱ سال از فرزند فلج مغزی‌اش مراقبت می‌کرد و زیر بار مخارج دارو‌های فرزندش کمر خم کرده بود و به‌امید حق پرستاری به بهزیستی آمده بود.
این زن می‌گفت فرزندش توانایی بلع ندارد و به همین سبب هزینه‌های زیادی برای خوراک آن به خانواده تحمیل می‌شود و ۱۱ سال به دنبال برقراری حق پرستاری بودم اما امروز به دستور مدیرکل قرار است حق پرستاری‌ام برقرار شود.
بسیاری از متقاضیان دیدار با مدیرکل بیکار بودند و خواهان اشتغال پایدار و یا تسهیلات بودند که مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخیراً مجوز اشتغال ۵۰ نفر اخذ شده که چنین مجوزی بی‌سابقه بوده است.
محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: به حق دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم به ویژه استان کم برخوردار کهگیلویه و بویراحمد دارد و در این مدت یک سال رویداد‌های مهمی در بهزیستی استان شاهد بودیم.
وی افزود: روزانه حداقل ۱۰۰ نفر مراجعه‌کننده در دفتر مدیریت پذیرش می‌شوند البته معاونت‌ها هم به‌صورت جداگانه مراجعان را می‌پذیرند و هیچ محدودیتی برای دیدار‌های مردمی وجود ندارد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این مدت، مهمترین دغدغه ما افراد پشت نوبت بود که تعداد آن‌ها هشت هزار و ۵۰۰ نفر بود که در سالیان گذشته پشت نوت دریافت مستمری در بهزیستی استان قرار داشتند.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های اداره کل بهزیستی استان حق پرستاری بود در حالی که تعداد بهره‌مند از حق پرستاری در بهزیستی استان، ۴۶۰ نفر تا انتهای سال ۱۴۰۰ بود، اما آن را به هزار و ۲۶۵ نفر افزایش دادیم.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه هدف توانمند ما، نداشتن بازار فروش جهت محصولاتی است که با زحمات فراوان تولید می‌کند و بنابراین ایجاد بازارچه و نمایشگاه‌های دائمی تولیدات مددجویان و معلولان می‌تواند نقش مؤثری در راستای استقال، خودکفایی و ثبات شغلی برای این افراد داشته باشد.
آریا گفت: این وعده هم محقق شد و در راستای این دغدغه مهم ۱۰ باب مغازه توسط یک خیر غیر بومی برای فروش محصولات در اختیار اداره‌کل قرار داده شد که ۱۰ خرداد افتتاحیه آن انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هم استانی‌ها و گردشگران برای انجام خرید‌های خود می‌توانند به این بازارچه که در گلستان ۱۰ شهر یاسوج قرار دارد مراجعه کنند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بهزیستی پیشگام‌تر از دستگاه‌های متولی، برای ورزش معلولین قدم برمی‌دارد، اضافه کرد: ما ورزشکاران ناشنوایی داریم که قهرمان آسیا شده‌اند.
آریا بیان کرد: علاوه بر احداث یک چمن مصنوعی در محوطه این اداره‌کل، یک زمین والیبال ساحلی نیز احداث شده است.
وی ادامه داد: نیازمندی‌های جامعه هدف بهزیستی گسترده و عمق محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است که می‌طلبد سایر دستگاه‌ها نیز باید پای کار باشند تا همگی بتوانیم نیاز‌های این مددجویان را برطرف کنیم.
وی مهمترین هدف خود را رسیدگی به مددجویان بهزیستی عنوان کرد و گفت: هدف این سازمان تأمین سبد معیشتی جامعه هدف بهزیستی هستیم نه سبد آرای نمایندگان بنابراین باید هر چه بیشتر از سیاسی‌کاری دوری کنیم.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: باید این نگاه در جامعه گسترش یابد که نگاه‌های سیاسی نباید جایگاهی در مدیریت بهزیستی داشته باشند.
وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های استانی، افزود: برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال جامعه بهزیستی توجهی ندارند و کم کاری کرده‌اند برای نمونه شرکت نفت در پرداخت سهم مسئولیت اجتماعی خود، اقدام قابل توجهی برای این قشر انجام نداده است.
آریا ابراز کرد: تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ به چند بانک استان ارائه شده اما بانک اقتصاد نوین تاکنون به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نکرده است این در حالی است که جامعه معلولین استان یکی از نیازمندترین اقشار در استان هستند و به این تسهیلات نیاز دارند.
سازمان بهزیستی کشور، به موجب لایحه قانونی سال ۱۳۵۹ در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.
کودکان بی‌سرپرست، سالمندان، معلولان جسمی و ذهنی، روشندلان، افراد ناشنوا، زنان سرپرست خانوار و یتیمان از مهمترین اقشار جامعه هدف بهزیستی هستند و حمایت از این گروه‌ها برای دستیابی به سلامت اجتماعی مهم و اثرگذار است.
کهگیلویه و بویراحمد استان محرومی است که تقریباً یک سوم جمعیت آن زیر پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند و بسیاری از مددجویان تحت حمایت در استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/فقط حرف میزند آقای آریا همون مدیرکلی است که وقتی نوید در مرکز معلولین گچساران به نحو فجیعی شکنجه و بدنش سوخته شد جهت جلوگیری از دست دادن پست به در و دیوار و زمین وزمان متصل شد که خودش راحامی معلولین جلوه دهد
Iran, Islamic Republic of
بانک اقتصاد نوین / مخصوصا شعبه استان
احمدی
Iran, Islamic Republic of
آریا بهترین مدیر کل ادوار یاسوج و بهتر بگم ادوار دوران بهزیستی در کل کشور است .واقعا یاسوج باید فرصت استفاده از این نیروی جوان ؛ مردمی و انقلابی را مغتنم بشمارد ؛ بنده لر نیستم ؛ فقط بر اساس شناخت چندین ساله ام در استان تهران دارم این حرفا را میزنم ؛ قدرش را بدانید
خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
1