تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۶۲۳۵۴
استاد، محقق، پژوهشگر و مدرس حوزه مهدویت کشور:

با مردم محوری برای  بستر‌سازی ظهور تلاش کنیم

۰
با مردم محوری برای  بستر‌سازی ظهور تلاش کنیم
کبنا ؛استاد، محقق، پژوهشگر و مدرس حوزه مهدویت کشور اظهار داشت: با مردم محوری برای  بستر‌سازی ظهور تلاش کنیم و فرهنگ مهدوی و علوی را تحکیم و تصریح کنیم و به صورت مهندسی شده و تخصصی به مسائل پرداخته و حرکت کنیم.
محمد صادق کفیل در محل بنیاد مهدویت استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: دین باوری، تقوا محوری، ایثارگری، دوستی و بخشش معیار‌هایی که باید روی آن متمرکز شد و صیانت و هدایت امور مهدوی را به پیش برد.
حجت الاسلام و المسلمین کفیل تصریح کرد با شناخت مسیر‌ها و جریان‌های انحرافی با فرهنگ‌سازی به کمک معرفت جویان راهکار مبارزه و مقابله برای آن ایجاد کنیم.
کفیل تأکید کرد: در جامعه باید به سمت با هم بودن برویم، روی نظام خانواده کار شود و به محیط دبستان تا دانشگاه تعمیم یابد تا حلقه شناخت ایجاد و کامل شود.
وی ابراز داشت: باید حلقه شاخت را با ادبیات امام سجاد(ع) که اخلاق، احکام، دعا، عبادت، تقوا و تقویت باور‌ها و درک حقیقت است و اساس نیاز جوامع می‌باشد تشکیل داد.
حجت الاسلام والمسلمین کفیل با تأکید بر اینکه باید به سمت تدبیر و جاذبه‌ها حرکت کنیم گفت: حوزه فرهنگ و دانش توجه داشته باشند اینکه علل غیبت چیست، فواید ظهور را تبیین کنند.
وی عنوان کرد که چه کنیم که فرزندان و خانواده مهدوی شوند؟
کفیل اعلام کرد: باید با شناخت الزامات و‌شناساندن مفهوم واقعی انتظار و ظهور به آیندگان؛ که باید جامعه ساز و جریان ساز باشند.
حجت الاسلام والمسلمین کفیل خاطرنشان کرد: همه مسئولیت داریم، مسیر و تکلیف بر همه مشخص است که با بصیرت افزایی، عدالت محوری و ظلم ستیزی در میدان‌های علمی و عرصه‌های عملی حرکت کنیم.
استاد کفیل تأکید کرد: باید فرهنگ‌سازی کنیم که بهترین و ارزشمندترین فرهنگ، فرهنگ مهدویت است و باید هماهنگ باشیم تا همگانی شود.
مدیریت بنیاد مهدویت استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: گفتمان مهدویت به عنوان فصلی تأثیرگذار در امور معنوی و در حیات دینی و ارزش‌ها و باور‌های مذهبی ما مسلمانان مطرح هست و این‌اندیشه مهدوی، ‌اندیشه واقعی و حقیقت است.
حجت الاسلام موسوی اعظم اظهار داشت: ما راهی روشن و مترقی با الگوی مهدویت داریم و برای مروج معارف مهدویت و تشیع که نقش مهمی در سبک زندگی جامعه ما و جوامع بشری را دارد، نیاز به پشتیبانی و حمایت معنوی داریم.
سید علی صالح موسوی اعظم تصریح کرد: اهداف متعالی مهدویت در ضرورت بعد مردمی آن است آن هم در شرایطی که به طرق‌های مختلف علیه اخلاق، معرفت و عدالت تاخته می‌شود.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه، تفکر مهدویت تفکری الهی و تبیین‌کننده مکتب الهی هستند خاطرنشان کرد: از فرهنگ مهدویت اینکه به معنای واقعی چه اندازه به امام زمان خود میاندیشیم و منتظر‌ایشان هستیم؟
وی از راهکار‌های ترویج فرهنگ مهدوی، تقویت فرهنگ مطالعه، توسعه آموزش‌های تخصصی، پژوهش محوری، آگاهی بخشی رسانه‌ای، محتوا‌سازی رسانه‌ای، فعالتر کردن کانون‌های و بنیاد‌های مهدوی، استفاده از مناست‌های دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: مناسبت‌های فرهنگی باید به خوبی برنامه‌ریزی و دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: در این استان خیزش‌های فرهنگی و ارادت و معرفت به مسائل معنوی و دینی به خصوص برای مناسبت‌ها خوب است اما حامی بسیار اندک و امکانان بسیار جزئی است.
وی اظهار داشت: استان‌های محروم و کم توسعه یافته از جمله استان ما به لحاظ مالی و اقتصادی نیازمند حمایت از مرکز کشور است.
موسوی اعظم تأکید کرد: ما انتظار آنچنانی از بنیاد و یا حوزه فرهنگی که نداریم و در حد توان و رغبت توقع است به استان ما کمک شود.
وی بیان کرد: نیازمند حمایتی‌هایی هستیم که جنبه معرفتی دارد و نیازمند آموزش و مهارت‌هایی که اثربخش و خروجی محور باشند می‌باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل در سفر خود به استان کهگیلویه وبویراحمد به مدت چهار روز به صورت فشرده دوره‌های آموزش و کارگاهی مهدویت در دانشگاه فرهنگیان با حضور گسترده دانشجویان دختر و خواهران فرهنگی آموزش و پرورش مرکز استان برگزار کرد.
وی همچنین برنامه‌های مختلفی از آموزش مهدویت در حوزه علمیه، سپاه فتح استان، اداره کل اطلاعات استان، دانشگاه، حسینیه‌ها و سایردستگاه‌های اجرایی داشت.
حجت الاسلام سیدمصطفی باقری از اساتید مطرح و تخصصی حوزه مهدویت کشور هم در مدت پنج روز برنامه‌های متنوع آموزش مهدویت در دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف این استان برگزار کرد.
دوره آموزش چهار ساعته نماز در دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه‌های این اساتید بزرگوار بود.
افضل اعمال امت من، انتظار فَرَج و ظهور امام زمان(عج)است. پیامبر اکرم(ص)
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1