تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۶۲۰۱۸
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم؛

دیدار رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با امام جمعه و بخشدار سوق + تصاویر

۰
دیدار رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با امام جمعه و بخشدار سوق + تصاویر
کبنا ؛رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت سر زده از مدارس شهر سوق بازدید و با امام جمعه و بخشدار سوق دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش کبنا، فریدون فاطمی زاده همراه با معاونین پرورشی و تربیت بدنی و آموزش متوسطه، کارشناس مسئول آموزش متوسطه و کارشناس روابط عمومی و پیگیری امور دفتر در جمع دبیران دبیرستان های حضرت مریم، مهدیه، امام محمد باقر و شهید باهنر قرار گرفتند و روز معلم را به صورت میدانی به همکاران تبریک و تهنیت گفتند.
فریدون فاطمی زاده در دیدار با امام جمعه سوق ضمن تبریک هفته معلم و دعوت به شناخت اندیشه واقعی شهید مطهری به عنوان نظریه پرداز انقلاب اسلامی گفت:اگر آموزش و پرورش خوب دیده شود خیلی از مشکلات و خلا هایی که درگیر آن هستیم و برای ان هزینه می کنیم مثل آسیب های اجتماعی که دستگاه های مختلفی درگیر حل آن ها هستند را قطعا در آموزش و پرورش می توانیم جلوی آن را بگیریم.
فاطمی زاده بستر آموزش و پرورش را برای رشد و کسب مهارت های دانش آموزان مناسب دانست و گفت:با توجه به داشتن محتوای خوب و متناسب با رشد دانش آموزان این بستر در آموزش و پرورش وجود دارد که دانش آموز با مسائل اجتماعی،تربیتی،سیاسی،اقتصادی،زیستی و محیطی آشنا شوند و خروجی مطلوبی داشته باشند.
وی مهمترین عنصر تعلیم و تربیت را معلم معرفی کرد و گفت:هیچ رسانه و فضای مجازی به اندازه معلم موثر و تاثیر گذار نیست و مهمترین عنصر در آموزش و پرورش معلم است.
مدیر آموزش و پرورش کنکور را بخشی از رسالت آموزش و پرورش خواند و گفت:ما در آموزش و پرورش به دنبال پرورش دانش آموزانی هستیم که با گرفتن مدرک دیپلم آماده زندگی اجتماعی و نقش آفرینی در اجتماع باشند.
فاطمی زاده وحدت نظر خانواده و آموزش و پرورش را موجب پرورش انسان کامل و جامع مطرح کرد و اظهار داشت:در مباحث محیط زیست،کارآفرینی،هویت اجتماعی،سلامت و بهداشت مستقلا کتاب و ساعت رسمی آموزشی داریم که به دنبال تقویت و رشد دانش آموزان در این مباحث هستیم ولی خانواده به دنبال قبولی در رشته های پزشکی و دندان و..است که وحدت نظر نداریم و در صورتی که رسالت ما تربیت انسانی جامع و کامل است که همه ی مهارت های فوق الذکر را داشته باشد.
فاطمی زاده ضمن گلایه از تعدد مدارس در سطح کشور گفت: تنوع مدارس با عدالت آموزشی در تضاد است و نگاه ما تقویت مدارس دولتی و خدمات حداکثری به این مدارس است.
وی عملکرد آموزش و پرورش را در برگزاری جشن های انقلاب،سفره های افطار و اردو های دانش آموزی تشریح کرد و به اهداف تربیتی آن ها پرداخت و گفت:در دهه مبارک فجر همه مدارس پر رنگ و خوب به موضوع دهه فجر پرداختند و در ایجاد تولید آثار هنری،مشارکت جمعی و کشف استعداد های دانش آموزان نقش آفرینی کردند.
وی در خصوص برپایی سفره افطار دانش آموزی افزود:در جهت فرهنگ سازی،افزایش مشارکت اولیا و دانش آموزان،تقویت روحیه جمعی،دورهمی دانش آموزی،آموزش فلسفه روزه داری،جزخوانی قران کریم و برگزاری کارگاه آسیب های اجتماعی برخی مدارس دولتی را امکانات در اختیارشان قرار دادیم و سفره افطاری پهن کردند و دانش آموزان استفاده معنوی بردند.
فریدون فاطمی زاده مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه در جمع دانش آموزان مهدیه سوق ضمن تبریک روز معلم و هفته مقام معلم گفت:دانش آموزان در بحث مسائل آموزشی و تربیتی قدر دان معلمین و دبیران خود باشند و در هر جایگاه و مقامی قرار گرفتند ارزش مقام معلم را حفظ کنند.
فاطمی زاده اردوهای دانش آموزی را در نقطه قوی عملکرد چند ماه گذشته خواند و گفت:پس از دو سال کرونا و دوری از شرایط سخت در بحث اردوهای دانش آموزی با حضور حداکثری دانش آموزان برگزار و ۱۱ هزار دانش آموز در اردوهای درون و بیرون از استان شرکت کردند.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی _ امام جمعه‌ سوق _ در دیدار مدیر آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته مقام معلم گفت: جامعه آموزش و پرورش در کل کشور تاثیر مثبتی دارد و اگر لغزشی باشد تاثیر منفی در جامعه اتفاق می افتد.
کیانی افزود: بحث معیشت معلمان دغدغه است و برای اینکه فکر و ذکر آن ها آزاد باشد باید این دغدغه رفع شود که الحمدلله دولت طی اقدام جهادی تا حدودی این مسئله رتبه بندی را در این شرایط جنگ اقتصادی نابرابر و تورم حل کرد.
امام جمعه سوق نقش پرورش و آموزش را مهم دانست و گفت:آموزش و پرورش هر دو در کنار هم باشند و متاسفانه فضای مجازی بعد پرورشی دانش آموزان را دچار خدشه کرده و در دو سال کرونا به دلیل عدم ارتباط دانش آموز با معلم فاصله تربیتی دانش آموزان با اهداف متعالی آموزش و پرورش بیشتر شده است.
کیانی نگاه به حضور معلم در کلاس درس را مهم دانست و گفت:حضور فیزیکی معلم در کلاس درس جنبه تربیتی دارد ولو اینکه هیچ کار آموزشی در کلاس درس انجام ندهد.
امام جمعه سوق ۳عنصر کلیدی در تعالی دانش آموزان را محله،مسجد و مدرسه خواند و گفت:اگر میخواهیم دانش آموزان دچار آسیب های اجتماعی نشوند پیوند بین خانواده(محله),مسجد و مدرسه تقویت شود.
کیانی به استخدامی های اخیر اشاره داشت و گفت:با توجه به اینکه نیروی انسانی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است لذا نیاز هست کارگاه های آموزشی و دانش افزایی بیشتری برای استخدامی های طرح امین و نهضت سواد آموزی برگزار شود و این کارگاه ها مختص پایان هفته ها نباشد و در تابستان نیز اجرایی شود.
وی در پایان مطالبه شهروندان شهر سوق در خصوص تجهیز هنرستان های این شهر را داشت و همچنین از مدیر آموزش و پرورش درخواست کرد با توجه به آمار جمعیت شهری و تعداد معلمان بخش سوق این شهر از حالت نمایندگی خارج و به آموزش و پرورشی مستقل مانند سایر مناطق تبدیل شود داشت.
مدیر آموزش و پرورش در پایان با بخشدار بخش سوق دیدار و گفتگو کرد و بخشی مسائل آموزش و پرورش و مطالبه آموزش و پرورش در خصوص کمبود فضای آموزشی برای هنرستان های ضمیمه سوق مطرح کرد.
الیاس آذرکمان معاون پرورشی و تربیت بدنی در حاشیه این بازدیدها از مدارس شهید سعادتی فر،معلم،آسیه،عصمت و شهید نواب صفوی به صورت جداگانه بازدید میدانی به عمل آورد و روز معلم و هفته گرامی داشت مقام معلم را به همکاران فرهنگی تبریک و تهنیت گفت.









نام شما

آدرس ايميل شما

بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
1