تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۶۱۶۰۵
در جلسه کمیته جوانی و رشد جمعیت استان؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: باید رشد جمعیت ۲.۵ درصدی داشته باشیم

۵
۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: باید رشد جمعیت ۲.۵ درصدی داشته باشیم
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع افزایش و جوانی جمعیت برای کشور فوق‌العاده مهم و حیاتی بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
سیدعلی احمدزاده در جلسه جوانی جمعیت استان اظهار داشت: کاهش جمعیت آینده کشور را تهدید می‌کند و هر فردی که عرق دینی و ملی دارد باید نسبت به این موضوع حساس باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر برای این مورد چاره‌اندیشی نشود طولی نمی‌کشد پیرترین کشور جهان خواهیم شد که فاجعه‌بار است.
 احمدزاده تصریح کرد: آمار موالید استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، سه صدم درصد کاهش داشته است، رشد جمعیت استان ۱.۷۶ درصد بوده که به ۱,۷۳ درصد کاهش داشته است در صورتی که باید رشد جمعیت ۲.۵ درصدی داشته باشیم تا جمعیت حفظ شود.
وی با تاکید بر اینکه جلسات جوانی جمعیت جدی گرفته شود، گفت: شخصیت‌های فرهنگی، ائمه جمعه و جماعت و سایر شخصیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت وظیفه شرعی و قانونی دارند که باید به آن عمل کنند.
استاندار تاکید کرد: در این خصوص از ظرفیت شخصیت ها، چهره های شاخص و شناخته شده و افراد تاثیر گذار برای ترویج فرهنگ‌ فرزندآوری باید به خوبی استفاده کرد.
دکتر احمدزاده با اشاره به مشکلات پیش‌روی خانواده‌ها برای فرزندآوری گفت: برخی مشکلات در حوزه جوانی جمعیت ملی است که امیدوار به رفع آنها در سطح کشور هستیم. وی عنوان کرد: البته برخی مشکلات هم ناشی از تبلیغات منفی دشمن است که باید مانع آن شویم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری زمین به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شدند، افزود: در جلساتی که طی این مدت برگزار کردیم مقدار زیادی زمین دولتی برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج واگذار شد.
احمدزاده اظهار داشت: به زودی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در یاسوج را خواهیم داشت با وجود کمبود زمین در یاسوج به خوبی نمی‌توانیم جوابگوی ۵۲ درصد متقاضیان در مرکز استان باشیم.
دکتر احمدزاده بیان کرد: طرح واگذاری ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم می‌شوند، در دهدشت و گچساران که مشکل زمین ندارند اجرا و سریعا راه و شهرسازی برای متقاضیان پرونده تشکیل دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به افرادی که به لحاظ قانونی مشکلی ندارند زمین واگذار شود و در صورتی که موانع قانونی برای واگذاری است در اولویت واحدهای مسکن نهضت ملی قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه پیشنهاد شده ۲ مجتمع مسکن۱۰ هزار واحدی با مشارکت بخش خصوصی در یاسوج احداث شود، افزود: نمی‌توانیم زمین ۲۰۰ متری در یاسوج به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار کنیم اما در اولویت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن قرار داده می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارمندان دولت که مشمول این طرح می‌شوند از زمین‌های دولتی مازاد در دستگاه های اجرایی بهره‌مند می‌شوند.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: برای واگذاری زمین در روستاها با مشکل مواجه نیستیم و راه و شهرسازی و بنیاد مسکن جهت واگذاری زمین در این مناطق منتظر دستورالعمل نباشند، ضمن اینکه بانک‌ها باید تسهیلات پرداخت کنند.
به گفته استاندار تامین مسکن یکی ار راه‌های افزایش جوانی جمعیت است و باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد و زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: طبق قانون، جوانانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند در اولویت برای جذب و بکارگیری در دستگاه‌های دولتی می باشند.
دکتر احمدزاده در خصوص ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت و لزوم استقرار اتاق مادر و کودک در دستگاه‌‌های اجرایی برای مادران شاغل گفت: همه دستگاه‌های دولتی مکلف به ایجاد اتاق مادر و کودک هستند و برای اقدام مهلتی به دستگاه‌ها در این زمینه داده می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ازدواج دانشجویی را از جمله ازدواج‌های آسان دانست و عنوان کرد: برای ساخت هر واحد خوابگاه متاهلی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه‌‌ها تسهیلات می‌دهیم تا دانشگاه هر تعداد خوابگاه متاهلی بخواهند احداث کنند.
وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها دغدغه دانشجویان در این زمینه را مرتفع و زمینه ازدواج دانشجویان را فراهم کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: رشد و جوانی جمعیت و توجه به نهاد خانواده از اولویت های اصلی و مهم در کشور بوده و همه جانبه هم مورد توجه است و این مهم در استان ما هم باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اول خودت شروع کن
ع
Iran, Islamic Republic of
بایدی در کار نیست
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا مردم شکم خودشون را نمی تونن سیر کنن اون وقت نفس تو وامثال تو از جای گرمی بلند میشه با این بدبختی و تورم و جمعیت
United States
باهمین مملکت گل بلبل که درست کردین بزرگترهاخودشون ازبدنیاآمدنشان پشیمانن روزی چندین جوان داره خودکشیمیکنه ازناامیدی حالامنتظرجوانی جمعیت هم باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگرجمعیت میخوادرشدکنه همین دولت بره
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1