تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۶۱۴۸۵

سفیر ایران در مسکو: ما از زمان انقلاب با دولت‌هایی که در امور دیگران دخالت می‌کنند مبارزه می‌کنیم؛ امروز روسیه هم به همین نتیجه رسیده؛ می‌خواهد کشوری قوی و مستقل باشد / امروز جمهوری اسلامی و روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است؛ رویکردهای مشابهی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داریم

۰
سفیر ایران در مسکو: جمهوری اسلامی و روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است
کبنا ؛کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه گفت: ما در حال ورود به حوزه همکاری نزدیک بین دو کشور هستیم، امروز رویکردهای مشابهی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داریم.
تسنیم: سفیر ایران در روسیه گفت: ما در حال ورود به حوزه همکاری نزدیک بین دو کشور هستیم، امروز رویکردهای مشابهی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داریم.
کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور در یونیورسیاد روسی در زبان و ادبیات فارسی که روز قبل در دانشگاه کشورهای آسیایی و آفریقایی در مسکو برگزار شد، گفت: امروز روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است.
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، جلالی افزود: ما در حال ورود به حوزه همکاری نزدیک بین دو کشور هستیم، امروز رویکردهای مشابهی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داریم.
سفیر ایران در سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش متخصصان ایرانی و روسیه که به زبان روسی و فارسی صحبت می‌کنند، همسایگی و ظرفیت‌های عظیم دو کشور را پیش‌نیاز توسعه روابط حسنه بین دو کشور دانست.
به‌گفته جلالی از زمان انقلاب اسلامی که پیام اصلی آن برای جامعه استقلال بود، ایران با دولت‌هایی که در امور دیگران دخالت می‌کنند مبارزه می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز روسیه به‌نمایندگی از مردم و رهبری خود به همین نتیجه رسیده است، می‌خواهد کشوری قدرتمند، قوی، مستقل با وزن در عرصه بین المللی باشد.
به‌نظر جلالی رویکردهای دو کشور نزدیک است.
یونیورسیاد روسی در زبان و ادبیات فارسی سابقه‌ای 20ساله دارد که در سال 2023 پس از وقفه‌ای پنج‌ساله برای اولین بار برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1