تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۴۷
کد مطلب : ۴۶۱۳۲۹
در جمع خبرنگاران مطرح شد

معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: کم‌کاری شورا و شهرداری را به پای دولت ننویسید / دل ما هم از دست شورا و شهرداری خون است / مردم باید زمان انتخابات دقت بیشتری در انتخاب شوراها می‌کردند!

۰
معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: کم‌کاری شورا و شهرداری را به پای دولت ننویسید / دل ما هم از دست شورا و شهرداری خون است / مردم باید زمان انتخابات دقت بیشتری در انتخاب شوراها می‌کردند!
کبنا ؛
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دل ما هم از دست شورا و شهرداری خون است، مردم باید زمان انتخابات دقت بیشتری در انتخاب اعضای شوراها می‌کردند.
به گزارش کبنا، عیسی شهامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورا و شهرداری یک دولت محلی است و کم‌کاری آنها را به پای دولت ننویسید.
وی افزود: طی دو سال گذشته 130 میلیارد تومان از طرف دولت به شهرداری یاسوج واگذار شد و بعد برخی از اعضای شورا می‌گویند دولت به شهرداری کمک نمی‌کند.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طی دو سال اخیر 460 میلیارد تومان پول نقد به شهرداری‌های استان داده شد که 130 میلیارد از این مقدار سهم شهر یاسوج بود. با این وجود وظایف شهرداری را دولت انجام می‌دهد برای مثال پل سوم و چهارم را، تقاطع غیرهمسطح مهریان، مناقصه پل بنسنجان و مواردی از این قبیل را دولت انجام می‌دهد در حالی که وظیفه شهرداری است. ممکن است چند سال بعد هم بگویند این کار اشتباه بود و دولت نباید انجام می‌داد.
شهامت گفت: شهرداری باید تخصیص عادلانه منابع را داشته باشد  و از طرفی قوانین اختیار عمل برخورد را به ما نمی‌دهد. 
وی با اینکه این سخن من شامل حال همه اعضای شورای اسلامی نمی‌شود و برخی از اعضای شورای اسلامی انسان‌های پُرتلاش و زحمتکش هستند، افزود: دل ما هم از دست شورا و شهردای خون است، اما قانون اجازه برخورد نمی‌دهد. اختیار قانونی است و دست ما در این مورد بسته است. مردم باید زمان انتخابات دقت بیشتری در انتخاب شوراها می‌کردند!
وی در ادامه گفت: دو ماه شهر یاسوج، شورا نداشت، عملکرد شهرداری یاسوج را در آن زمان ببیند. نباید فقط به سووالات اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در استیضاح شهردار توجه کرد باید به حرف‌های شهردار هم دقت کرد.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نهضت ملی مسکن، استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر از برنامه عقب نیست. اگر سهمیه را به طور استانی در نظر بگیریم حدود 9 هزار واحد در دست اقدام و 1200 واحد آماده کلنگ زنی و 2500 به عنوان مسکن روستایی در حال ساخت است که سر جمع بالغ بر 15 هزار واحد مسکونی در حال ساخت و یا آماده کلنگ‌زنی است و و تا پایان سال فرصت داریم 20 هزار مسکن سهمیه را پر کنیم.
شهامت افزود: از 16 هزار واحد روستایی سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 5 هزار واحد مسکن ابلاغ شده است.
وی توضیح داد که  سایت نام‌نویسی مسکن را باز گذاشتند و 60 هزار متقاضی ثبت‌نام کردند و این در حالی بود که سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد 40 هزار نفر بود و باید بعد از تکمیل سقف سهمیه سایت را می‌بستند. استان‌ها در 4 دسته به لحاظ جمعیت تقسیم‌بندی شدند.
شهامت افزود: به لحاظ تقسیم‌بندی‌های وزارت راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، استان چهارم بود در صورتی که استان کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با استان اصفهان نه از لحاظ جمعیت، منابع و...نیست.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در انتها گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، هدف دولت این است که این کار انجام شود و هدف ما نیز همین است و ما این زخم رتبه آخری را تحمل می‌کنیم. ان شاء الله مشکل زمین یاسوج برطرف شود. هر چند رتبه مهم نیست و مهم نتیجه است که ما به نتیجه خواهیم رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1