تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۶۱۳۱۱
کبنا گزارش می دهد؛

جشن تکلیف روزه اولی ها در کهگیلویه برگزار شد

۰
جشن تکلیف روزه اولی ها در کهگیلویه برگزار شد
کبنا ؛آیین جشن تکلیف دانش آموزان دختر روزه اولی در بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در مدارس کهگیلویه برگزار شد.
​​​​​به گزارش کبنا، جشن روزه اولی ها ویژه دختران سال اول رسیدن به سن تکلیف با هدف تشویق، آشنایی و انس هرچه بیشتر کودک و نوجوانان با مسائل، احکام روزه و ماه مبارک رمضان در فضایی شاد و خاطره‌انگیز برگزار شد. 
فریدون فاطمی زاده در مراسم جشن روزه اولی‌های دهدشت در دبستان شکوفه های ساعی هدف از برگزاری این جشن شکل‌گیری و تقویت هویت دینی و تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان عنوان کرد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه با روزه گرفتن مانند نماز خواندن خداوند را سپاس می‌گوییم، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان فرزندان و کودکان بسیاری این فرصت را پیدا می‌کنند که درس خلوص و ایثار و بندگی را بیاموزند و در مسیر عبادت قدم بگذارند و برای اولین بار روزه‌داری را تجربه کنند.
فاطمی زاده با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ و معارف دینی و اسلامی است، اضافه کرد: ما نیز از فرصت با برکت این ماه عزیز برای برگزاری بزرگترین و مهمترین رویداد زندگی بچه ها استفاده کرده و برنامه های فرهنگی و تبیینی برگزار کردیم.
وی ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر افزود: برگزاری چنین مراسمی برای کودکان ونوجوانان که به سن تکلیف می‌رسند، قطعاً مفید و جذاب است و باعث تشویق آنها برای انجام فریضه الهی می شود.
وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری  جشن روزه اولی های دختران شکوفه های ساعی، بیان کرد: از دختران عزیزم می‌خواهم به دستورات خداوند که در قرآن کریم آمده است توجه خاص داشته باشند و واجبات دینی خود را به درستی انجام دهند.
همچنین در روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در سایر مدارس شهرستان برنامه های فرهنگی و مذهبی محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی، کارگاه آسیب های اجتماعی، ضیافت افطار کریمانه با همکاری و مشارکت خیرین، مدیران و عوامل اجرایی مدارس، اولیا و دانش آموزان برگزار شد.





نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1