کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

جشن تکلیف روزه اولی ها در کهگیلویه برگزار شد

31 فروردين 1402 ساعت 12:04

آیین جشن تکلیف دانش آموزان دختر روزه اولی در بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در مدارس کهگیلویه برگزار شد.


آیین جشن تکلیف دانش آموزان دختر روزه اولی در بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در مدارس کهگیلویه برگزار شد.
​​​​​به گزارش کبنا، جشن روزه اولی ها ویژه دختران سال اول رسیدن به سن تکلیف با هدف تشویق، آشنایی و انس هرچه بیشتر کودک و نوجوانان با مسائل، احکام روزه و ماه مبارک رمضان در فضایی شاد و خاطره‌انگیز برگزار شد. 

فریدون فاطمی زاده در مراسم جشن روزه اولی‌های دهدشت در دبستان شکوفه های ساعی هدف از برگزاری این جشن شکل‌گیری و تقویت هویت دینی و تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان عنوان کرد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه با روزه گرفتن مانند نماز خواندن خداوند را سپاس می‌گوییم، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان فرزندان و کودکان بسیاری این فرصت را پیدا می‌کنند که درس خلوص و ایثار و بندگی را بیاموزند و در مسیر عبادت قدم بگذارند و برای اولین بار روزه‌داری را تجربه کنند.
فاطمی زاده با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ و معارف دینی و اسلامی است، اضافه کرد: ما نیز از فرصت با برکت این ماه عزیز برای برگزاری بزرگترین و مهمترین رویداد زندگی بچه ها استفاده کرده و برنامه های فرهنگی و تبیینی برگزار کردیم.
وی ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر افزود: برگزاری چنین مراسمی برای کودکان ونوجوانان که به سن تکلیف می‌رسند، قطعاً مفید و جذاب است و باعث تشویق آنها برای انجام فریضه الهی می شود.
وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری  جشن روزه اولی های دختران شکوفه های ساعی، بیان کرد: از دختران عزیزم می‌خواهم به دستورات خداوند که در قرآن کریم آمده است توجه خاص داشته باشند و واجبات دینی خود را به درستی انجام دهند.
همچنین در روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در سایر مدارس شهرستان برنامه های فرهنگی و مذهبی محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی، کارگاه آسیب های اجتماعی، ضیافت افطار کریمانه با همکاری و مشارکت خیرین، مدیران و عوامل اجرایی مدارس، اولیا و دانش آموزان برگزار شد.






کد مطلب: 461311

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461311/جشن-تکلیف-روزه-اولی-کهگیلویه-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1