تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۴۶۰۸۱۳
در ماه مبارک رمضان؛

برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در 120 مسجد و 13 امام زاده شاخص کهگیلویه و بویراحمد

۰
برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در 120 مسجد و 13 امام زاده شاخص کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛شب های قدر در 120 مسجد استان و ۱۳ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه این مراسم  از ساعت ۲۲ در مساجد استان آغاز می‌شود افزود: در سالروز شهادت حضرت علی (ع) نیز آیین سوگواری از مسجد صاحب‌الزمان (عج) به سمت میدان هفتم تیر و میدان شهدای نیروی انتظامی شهر یاسوج برگزار می شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به سیاه‌پوش کردن شهر‌ها با کمک شهرداری‌ها، یادآور شد: برگزاری مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در شب شام غریبان شهادت حضرت علی (ع) در شهرستان‌ها و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از برنامه‌های این ایام است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در مدارس شاخص استان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها، گفت: با همکاری دانشگاه‌ها و مدارس ، مراسم احیاء در مساجد و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام موسوی‌نیا افزود: مجالس و محافل انس با قرآن در این ایام با حضور قاریان برجسته ملی و استانی نیز برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال در ماه مبارک رمضان مراسم احیای شب‌های قدر در  ۱۳ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام نصیر الاسلامی با بیان اینکه به صورت ویژه طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود افزود:  اقامه نماز جماعت، برپایی سخنرانی مذهبی، بیان احکام، محافل انس با قرآن کریم، اجرای مراسم جزءخوانی، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌ها است.
نصیر الاسلامی با بیان اینکه در شب‌های قدر، بقاع متبرکه میزبان زائران و گردشگران مذهبی با افطاری ساده هستند، اضافه کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) گچساران در ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی در حال برگزاری است.
وی از پخش زنده برنامه شب‌های قدر از صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با همکاری صدا و سیمای استان برنامه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) شهرستان گچساران و شب بیست و سوم از بقعه متبرکه امامزاده آقامیر (ع) شهرستان کهگیلویه به‌صورت زنده از شبکه دنا پخش می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت شب قدر اضافه کرد: شب قدر، شبی است که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد، شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

در بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم که در مصلای امام خمینی برپا شده است نظر افراد مشهور ...
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
1