تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۶۰۱۷۷
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

پلاکارد زدن ممنوع، عمل کردن مهم است / لزوم حمایت از تولیدات داخلی/ برخورد با روزه خواری در ملا عام

۱
۱
پلاکارد زدن ممنوع، عمل کردن مهم است
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: چرا یک دهه شعار سال بر مبنای مسائل اقتصادی طراحی می‌شود اما توجه لازم صورت نمی‌گیرد ؟ مسئولان پلاکارد و تابلو زدن ممنوع، همایش برگزار کردم مشکلات و را رفع نمی‌کند؛ لذا عمل کردن مهم است.
به گزارش کبنا از دهدشت، حجت‌الاسلام علی وحدانی در اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت ضمن تبریک سال جدید و عید باستانی نوروز سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی را یادآور شد و افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل  کشور در سال ۱۴۰۲ رویکردی مردمی بود و می‌طلبد که مسئولان توجه لازم را داشته باشند.
وحدانی فر نامگذاری شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» توسط مقام معظم رهبری را یادآور شد و با بیان اینکه  یک دهه است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر مبنای مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کند افزود: چرا یک دهه شعار سال بر مبنای مسائل اقتصادی طراحی می‌شود اما توجه لازم صورت نمی‌گیرد؟ جبران عقب ماندگی اقتصادی کشور نیازمند یک تلاش فزاینده و یک کار جدی است.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: مسئولان پلاکارد و تابلو زدن ممنوع، همایش گرفتن کار را حل نخواهد کرد، عمل کردن مهم است.
وی از تغییر هویت جمهوری اسلامی و بر طرف کردن نقاط معیوب در بخش های مختلف به عنوان دو تحولی که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به آن اشاره کرده بود اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش فراوانی جهت عملی کردن نقشه های خود انجام داد اما همه نقشه های آن نقش بر آب شد.  
وحدانی فر از نیازمند هوشیاری، تدبیر و برنامه خلاقانه مسئولان و اعتماد به نفس عمومی و ملی جامعه به عنوان دو عامل مهم جهت برطرف کردن نقاط معیوب جامعه یاد کرد و افزود: استحکام درونی جامعه خوب است مردم در برهه های مختلف آمدند پای کار تلاش و حمایت کردند و خصومت های مختلف دشمن را نقش بر آب کردند و پیشرفت های بزرگ ملت ایران ثابت کرد که مردم این توانایی را دارند. 
 وی از تصدی گری دولتی، وابستگی به صادرات نفت خام، وابستگی به دلار به عنوان برخی از مشکلات اقتصادی نام برد و افزود: در زمان جنگ و در دهه هفتاد متاسفانه تفکر نولیبرالیسمی که بر اقتصاد حاکم شد و همچنان ادامه دارد و این وابستگی به تک محصول نفت مشکلات زیادی برای کشور درست کرده که باید تدبیری شود، اقتصاد اسلامی حرف برای گفتن دارد. 
وحدانی فر به اسراف در جامعه که تبدیل به عادت بی رویه شده است اشاره کرد و گفت: هر فردی تریبونی دارد مسئله روند بی رویه اسراف در جامعه را بیان کند. 
وی عدم تعصب به تولیدات داخلی را یادآور شد و افزود: کشور تولیدات خوبی دارد، همه ما موظف هستیم که از تولیدات داخلی حمایت کنیم.
وحدانی فر عجیبن شدن آغاز سال جاری با ماه مبارک رمضان را یادآور شد و به روزه خواری در این ایام اشاره کرد و گفت: با کسی که در ملا عام روزه خواری می‌کند برخورد شود، امر به معروف وظیفه همه ما ست، تذکر داده شود. معنایی ندارد نسبت مسائل شرعی کسی دهن کجی کند قانون اسلامی است و همه مکلف به اجرای قانون هستیم‌.
نام شما

آدرس ايميل شما

رز
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس درجای خودنیست چرامی نالی
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1